![]() |
Symptomatisch voor b.: trein rijdt nu trager dan 20 jaar geleden
Het is niet (niet) mijn bedoeling om een boompje op te zetten over mobiliteit of over treinen.
Maar enkel dit voorbeeld aan te halen als symptoom van "het gaat goed" dat de politieke oude machtspartijen ons om de oren slagen, tegenover de realiteit. (ze kunnen er nog bij zeggen misschien dat het de schuld van de N-VA is ...) Link: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-in-1990.dhtml Titel: Trein rijdt nu trager dan in 1990 Ik poog maar aan te tonen: we moeten het absoluut over een andere boeg gooien in dit tweeland. Grondig !! Teveel geld gaat verloren naar verkeerde zaken. En dat gebeurt om een wijze dat we het zelf niet doorhebben !! Wie wordt immers gewaar dat de treinen sedert 20 jaar qua snelheid er op achteruit gaan ?? Wie wordt immers zelf direct aan zijn eigen gevoel gewaar dat wij de hoogste belastingen betalen en de laagste pensioenen krijgen? Om dat te weten te komen, moet ge al internationaal vergelijken en dies meer. Want ge moet het maar doen: Over een periode van 20 jaar, waar alles zo veranderd is met computers en automatisatie - wie zou nog durven zijn kinderen vervoeren in een auto van 20 jaar geleden: zo ouderwets op alle vlakken - zijn we op een aantal vlakken simpelweg achteruit gegaan !! |
privatisering?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vermoed voor de wagen hetzelfde geldt.
Dat nog meer bedrijven zich in Brussel gaan vestigen, 't zal er nog op verbeteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aantal reizigers 2001: 146.5 Mio. http://www.b-rail.be/ombudsman/N/fil...ERSLAG2007.pdf Aantal reizigers 2011: 221.3 Mio. Ik denk dus dat ik er niet zo ver van zal zitten als ik zeg dat de NMBS dubbel zoveel reizigers vervoert als in 1990. Dus uiteraard zag het er in 1990 anders uit. |
Citaat:
"Brussel" . Alhoewel, het kan precieser, mits drie letters langer: "Bruxelles". |
Citaat:
|
Citaat:
Probleem is gewoon dat aantal reizigers laatste decennium zeer sterk is toegenomen en dat investeringen dat tempo niet evenredig hebben gevolgd. Kunnen nu eenmaal maar x aantal treinen door Brussel. Ten andere. Met de wagen was men 30 jaar geleden ook sneller van Oostende in Brussel zeker tijdens de piekuren. Toen was transport nog federale bevoegdheid nu Vlaamse. Doet Vlaanderen het nu zoveel slechter of zijn er gewoon meer wagens op de weg? Wat is nu uw punt? |
Citaat:
neem ons nieuw spoor naar zaventem. kost stukken van mensen om er heen te gaan en 1e trein is om 7u 's morgens en de laatste vertrekt op zaventem om 21 's avonds. neem daartegenover sabenabusje vanuit a'pen. 10 minuten langer onderweg, helft goedkoper en de 1e vertrekt om 4u en de laatste vertrekt van zaventem rond 1u 's nachts nu moeten wij straks een vlieger om 7u hebben. |
Citaat:
En voor de rest mag jij gerust je sabenabusje nemen vanuit antwerpen tijdens de daguren. Die 10 minuten langer onderweg zullen er dan wel wat meer worden. Het zit namelijk zo. Als mensen snachts het vliegtuig moeten nemen dan zijn ze meer geneigd om de auto te nemen omdat de trein dan toch niet sneller is. OVerdag zullen ze meer geneigd zijn om de trein te nemen. Het is dus enkel een kwestie van vraag en aanbod. De kosten baten van een trein van antwerpen naar de luchthaven om 4 uur smorgens zal simpelweg niet goed zijn en dan gaat men weer zagen als de NMBS meer verlies maakt. We moeten wel eens beginnen weten wat we willen hé. Ik weet dat het populair is om op de nmbs te kakken, maar het moet wel een beetje serieus blijven ook. Trouwens, het aanbod zal nog wel aangepast worden op die lijn, als de nieuwe dienstregeling is komt. Ik ben er quasi van overtuigd dat er vroeger aan later zal gereden worden ook. Een beetje geduld kan soms wonderen doen. Het project werd op tijd opgeleverd, maar daar hoor je natuurlijk niemand over. |
Ik durf hier beweren dat de reistijd van gelijk waar naar Brussel,met de auto,in dezelfde uren als er treinen beschikbaar zijn,ook wel 30% meer zal zijn.....:?
|
Als er - binnen dertig jaar, zo'n veiligheidssysteem komt, zoals in de andere landen van Europa en de rest van de wereld eigenlijk, dan zal alles beter gaan met de Belgische spoorweg.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders zou het wel eens kunnen dat jij nog op de bus van de Lijn zit, en ik al in een van de tunnels van de kleine ring. Maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de laatste 20 jaar men maar wat in de marge gerommeld heeft, een dubbeldekker en piektrein ..., maar we gaan achteruit. En ik wil verandering !! . |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be