Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wouter, de schijnheilige. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=172140)

Bokkenreyder 10 juni 2012 11:06

Wouter, de schijnheilige.

Hij heeft een situatie gecreëerd in Brussel die de Vlamingen in Brussel nagenoeg uitsluit. En nu oproepen tot Vlaamse eendracht? Na wat gebeurd is bij de laatste regeringsonderhandelingen? Hoe schijnheilig kun je zijn? Hij had er in eerste instantie moeten voor zorgen dat die Brusselse Vlaming niet had moeten inbinden.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...122/1.1326588?

Moureaux tegen Beke: "Kijk, één van de partijvoorzitters die wij (PS) moeten redden!' :rofl:
Wat met Dexia, Wouterken? Zwijgen in alle CD&V-talen, natuurlijk!

eno2 10 juni 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6163081)
Hij heeft een situatie gecreëerd in Brussel die de Vlamingen in Brussel nagenoeg uitsluit. En nu oproepen tot Vlaamse eendracht? Na wat gebeurd is bij de laatste regeringsonderhandelingen? Hoe schijnheilig kun je zijn? Hij had er in eerste instantie moeten voor zorgen dat die Brusselse Vlaming niet had moeten inbinden.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...122/1.1326588?

Moureaux tegen Beke: "Kijk, één van de partijvoorzitters die wij (PS) moeten redden!' :rofl:
Wat met Dexia, Wouterken? Zwijgen in alle CD&V-talen, natuurlijk!

Is er iets tegen samenwerking?

Den Duisteren Duikboot 10 juni 2012 11:21

Sterke uiteenzetting van Wouter Beke. Ik mag die man wel.

eno2 10 juni 2012 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6163096)

Het is voor het eerst dat ik hem zie.Niet slecht inderdaad.

Bokkenreyder 10 juni 2012 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6163095)

Het schijnheilige is dat hij en zijn partij juiste de positie van de Vlamingen in Brussel nagenoeg definitief onderuitgehaald hebben. En dan nu oproepen tot samenwerking tussen Vlamingen om hetgeen hij heeft verkwanseld recht te zetten??? Hoe schijnheilig kan een mens zijn?? :roll:

Bokkenreyder 10 juni 2012 11:26

Citaat:

...zegt de tjeef bij uitstek op het forum. Ik sta niet paf, weet je?

eno2 10 juni 2012 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6163102)
Het schijnheilige is dat hij en zijn partij juiste de positie van de Vlamingen in Brussel nagenoeg definitief onderuitgehaald hebben. En dan nu oproepen tot samenwerking tussen Vlamingen om hetgeen hij heeft verkwanseld recht te zetten??? Hoe schijnheilig kan een mens zijn?? :roll:

Ik vond zijn uitleg behoorlijk goed
Het is geven en nemen of ontploffen. Ontploffen vind ik ook niet erg.

Bokkenreyder 10 juni 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6163105)

Ik wacht op het moment dat De Wever ooit krijgt om hem in een rechtstreekse confrontatie politiek af te maken! That will be my day! 8-)

Den Duisteren Duikboot 10 juni 2012 11:30

Citaat:

Het probleem is natuurlijk dat de Vlaamse partijen niet tot eendrachtige samenwerking in staat zijn. Voor de N-VA betekent "eendrachtig" dat iedereen naar het pijpen van De Wever moet dansen.

Ze zouden er beter voor opteren om zich volgens ideologische breuklijnen in Brusselse partijen te engageren in plaats van zich als schoothondjes van deze of gene gemeenschap op te stellen.

eno2 10 juni 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6163110)
Het probleem is natuurlijk dat de Vlaamse partijen niet tot eendrachtige samenwerking in staat zijn. Voor de N-VA betekent "eendrachtig" dat iedereen naar het pijpen van De Wever moet dansen.

Ze zouden er beter voor opteren om zich volgens ideologische breuklijnen in Brusselse partijen te engageren in plaats van zich als schoothondjes van deze of gene gemeenschap op te stellen.

Persoonlijk vind ik dat er een Tijdelijke Vereninging van alle Vlaamse Partijen moet opgericht worden (TIVEVLAP) die willen deelnemen aan de onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen, waarna die tijdelijke vereniging mag opgeheven worden bij de eerste Constitutionele. Ik wil nog Tijdelijk Voorzitter zijn. (TIVO)

eno2 10 juni 2012 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 6163108)
Ik wacht op het moment dat De Wever ooit krijgt om hem in een rechtstreekse confrontatie politiek af te maken! That will be my day! 8-)

Tja, ik heb een beetje medelijden met BDW
Bezweken onder het succes
Het beste dat hij gepresteerd heeft, was zijn vermageringskuur.
Politiek zou dat wel eens een OMEN kunnen zijn.

Gwylan 10 juni 2012 11:45

Citaat:

Ik bekeek het filmpje. Het hoofdargument van Beke blijkt te zijn dat de Vlamingen blij zouden moeten wezen dat hetgeen zijn partij decennia lang heeft laten slabakken nu uiteindelijk werd gerealiseerd op een wijze die voor de Belgische Franstaligen het best uitkomt.

Mijn stellige indruk is dat Beke er van uitgaat dat de Vlamingen oerdom zijn. Hoe sterk dat is zullen de komende paar verkiezingen duidelijk maken.

born2bewild 10 juni 2012 11:53

Het leek alsof Wouter op een gegeven moment een warme vloeistof langsheen zijn broekspijp voelde neerstromen

Distel 10 juni 2012 11:55

Citaat:

Voor de N-VA betekent "eendrachtig" dat iedereen naar het pijpen van De Wever moet dansen.

Is dat diezelfde BDW die met zijn nota verregaande toegevingen op tafel legde? Je zal een andere leugen moeten verzinnen...

Nyquist 10 juni 2012 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Beke
'Net zoals het voor Franstaligen in de Vlaamse rand moeilijker wordt om in dat parlement verkozen te geraken.'

Een flagrante leugen.

roger verhiest 10 juni 2012 13:09

Er zouden meer franstaligen, nederlandstaligen en duitstaligen in het parlement gekozen moeten worden die niet in "hun" taalgebied wonen...

eno2 10 juni 2012 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist (Bericht 6163198)
Een flagrante leugen.

Waarom?

fonne 10 juni 2012 13:19

Citaat:

In Evere staan de CD&V kandidaten op de lijst van PS-burgemeester Vervoort.
In Anderlecht staan de CD&V kandidaten op de lijst van MR-burgemeester Gaëtan Van Goidsenhoven
In Etterbeek staat de CD&V op de lijst van de Burgemeester, en heeft al een voorakkoord om de schepen te leveren.
In Ganshoren staat CD&V op een tweetalige lijst van PS en CDH (ProGanshoren).
In Watermaal-Bosvoorde staat CD&V op een lijst van CDH + Gestion Municipale.
In andere gemeenten komt CD&V vooral samen met CDH op, zoals in
Brussel, Elsene, Schaarbeek, Sint-Joost-ten-Node, Sint-Jans-Molenbeek,
Sint-Pieters-Woluwe, Jette, Sint-Agatha-Berchem

Wat bedoelt CD&V precies met eendracht onder de Vlamingen? Dat ze allemaal op Franstalige lijsten moeten gaan staan? CD&V verkoopt zijn ziel gewoon aan de meestbiedende Franstalige lijst.

stuyckp 10 juni 2012 13:25

Citaat:

Een bepaalde vorm van samenwerking = collaboratie.

stuyckp 10 juni 2012 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6163105)

Geven en nemen. Dat klopt. De vlamingen hebben gegeven en de Walen hebben genomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be