Bon, ik neem aan dat de onderzoekster geslaagd is?
De conclusies zijn blijkbaar van die aard dat een buis weinig waarschijnlijk wordt.
Citaat:
BRUSSEL - Ze spreken slecht Nederlands, troepen samen, profiteren en zijn crimineel. ‘Het is het choquerende beeld van jonge Vlaamse meisjes over allochtonen.
‘Die komen dan met een training naar school, dat doe je gewoon niet. Ik denk dat ze nog veel van ons kunnen leren, alleen al qua manieren en zo. Ze zijn echt wel een beetje achtergesteld ten opzichte van ons. Allé, die eten vaak uit één pot en met hun handen (...) En volgens mij kennen die ook de pil niet, want die hebben echt altijd vier, vijf, zes kinderen. En ze zorgen gewoon voor problemen. Dat zit in hun bloed ofzo.'
|
Citaat:
De resultaten waren verbijsterend. Alle clichés en stereotypen komen aan bod. Allochtonen kennen de taal niet: ‘Ze hebben zo'n raar accent. Daar stoor ik me eigenlijk wel aan. Ze moeten gewoon deftig Nederlands leren praten.' Ze zijn crimineel: ‘Altijd als er iets is gebeurd, gelijk een auto gestolen of zo, dan is het meestal een Marokkaan'. Ze zijn altijd in groep, wat de meisjes een onveilig gevoel geeft: ‘Ze troepen altijd samen, ook de meisjes, dan voel je je zo kwetsbaar en klein en da's gewoon niet fijn. '
|
Moet dus zijn: ze spreken allen perfect Nederlands, zijn niet crimineel, hebben allemaal een job en dat er sommigen geen job hebben ligt aan het racisme en de discriminatie.
Je hebt nooit problemen met die mensen en ze maken zes kinderen zodat die later voor ons pensioen kunnen zorgen.
En als ze dan toevallig in een groepje bijeenstaan, dan is dat omdat ze jonge meisjes galant willen laten oversteken.
Citaat:
Ze hebben luxeartikelen die ze niet op een eerlijke manier hebben verkregen: ‘Ge hebt zo van die maroefen en die rijden dan rond in ne chique BMW. Da's echt zo om op te vallen en om te tonen dat ge beter zijt. Maar ik vraag me af of dat niet gewoon gepikt is of zo.'
|
Maar allez! waar halen ze het uit. D�*t is toch echt choquerend. Als ze een BMW hebben is dat omdat ze ervoor GEWERKT hebben natuurlijk.
Citaat:
Voor de meisjes zijn alle allochtonen moslim: ‘Ja, ik ben ook wel bang van dienen islam. Dat heeft echt een slechte invloed op mensen. En aangezien alle allochtonen islam of moslim zijn, ja ik heb er echt wel schrik van'.
|
klopt natuurlijk ook niet: alle allochtonen zijn geen moslim. Alleen is het zo dat vooral de moslims herkenbaar zijn en de anderen gewoon geassimileerd (wat totaal niet nodig is, want we moeten multiecultie hebben).
Citaat:
Slechts enkele meisjes gaan in tegen de stereotiepe beeldvorming: ‘Dat moet wel tof zijn, zo veel zusjes en broertjes, dat is gezellig.' ‘ Het winkelke hier aan de kerk hé, daar wordt echt veel gestolen, en wie zegt dat dat Marokkanen ofzo waren? Er zijn toch ook slechte Belgen.'
|
Uiteraard zijn dat slechte belgen. Waarschijnlijk Vlaams Blokkers. En veel broertjes en zusjes is natuurlijk veel beter dan slechts één broertje of zusje. En buitenshuiswerkende moeders zijn ook foei.
Citaat:
Voor haar wezen veel uitspraken duidelijk op onwetendheid': ‘Ik snap dat toch niet, waarom al die allochtonen zo'n vod op hun kop dragen (...) Waarom dragen die dat eigenlijk?'
|
oei! wat een erge onwetendheid. Dat moeten we dringend rechtzetten: ze dragen die niqaab, khimaar, chador, hijab, shayla of al-amira (leer ze toch eens die namen aan tijdens de Nederlandse les aub) om niet verkracht te worden. Het wordt tijd dat die slettebellen dat eens weten.
Citaat:
‘Er is meer kennis nodig om die vooroordelen te doorbreken. Uit de gesprekken bleek ook duidelijk de invloed van de ouders en van de media, omdat de kinderen daar ook expliciet naar verwezen', zegt Lanoye.
|
De media? geven die nu ook al foutieve informatie? maar maar toch. En natuurlijk zijn het de ouders die deze foutieve informatie aan hun kinderen doorgeven. Zeker de Vlaams blokkers. Gelukkig geven de ouders van de allochtone moslims hun kinderen wèl de goede en juiste opvoeding.
Citaat:
Ook Noël Clycq van de universiteit Antwerpen is niet verbaasd over de uitspraken. Hij onderzocht voor zijn doctoraat hoe Belgische ouders zouden reageren als hun zoon of dochter met een Marokkaan of Turk zou willen huwen en omgekeerd. ‘Die Belgische ouders waren ook zeer negatief. Ik ben niet verrast. Het onderzoek is misschien niet representatief, maar deze uitspraken zijn echt wel wijdverspreid. We weten dat die beelden leven in de maatschappij.'
|
hoe erg! d�*�*r moet snel onderzoek naar gedaan worden. Altijd die negatieve ideëen van die stomme vlamingen toch. Gelukkig zijn de moslims veel meer open en stellen ze massaal hun dochters ter beschikking om te huwen met belgen!
Ik denk dat de onderzoekster zeker 90% heeft behaald met haar studie en vooral met haar conclusies.