![]() |
Denkt u dat Belgie nog zal bestaan na 2050?
Indien ja, in welke vorm? Wat zouden dan de taal en grensverhoudingen zijn? En waarom denk jij dit?
Persoonlijk denk ik dat Belgie tegen die tijd allang opgelost zal zijn, maar ik wil graag horen hoe anderen erover na denken. |
Tegen 2050 is het Engels het lingua franca in ons land.
|
Ik denk en ik hoop van niet.
Mocht België nog bestaan, dan zal dat waarschijnlijk de naam zijn van een overkoepelende Commonwealth organisatie. Al is dat eigenlijk ook overbodig, gezien Vlaanderen en buurlanden in de Europese Unie zitten. |
Een confederale Belgie vind ik niet slecht, alleen moet dit wel democratisch zijn.
|
Ik hoop van niet.
Ik ben wel zeker van wel. |
Citaat:
Maar op het einde van de rit moet Vlaanderen onafhankelijk zijn. Dat is wat ze wenst en ook wat zal geschieden. |
Ik denk het en ik hoop het. Leve België!8-)
|
Citaat:
Zonder wereldrevolutie of nieuwe islamstaat zullen er nog lang franstaligen zijn die geld nodig hebben en Vlaamse politiekers die hun voeten vegen aan de Vlaamse bevolking en hun wensen... Wat morrelen in de marge en doen alsof ze iets hebben opgelost, meer zal dat niet worden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Interessant is het discours volgens hetwelk de EU in geen geval een "federale superstaat zou mogen worden" : indien men de regels van het verdrag van Lissabon aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpt is het niet moeilijk vast te stellen dat op het gebied van bevoegdhedenaflijning oip diverse terreinen de EU meer bevoegdheden heeft dan in bv. de USA... Als iets de eigenschappen heedft van een staat, mag je gerust stellen dat het inderdaad een staat is... |
Citaat:
|
België houdt op met bestaan op't moment Vlaanderen niet verder meer te pluimen valt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De vlaming is enkel maar goed om te betalen en verder hun mond te houden, in uw soort hun ogen. Toch zo'n vreedzaam volkje he! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De traantjes in zuiden van dit land zouden nogal vloeien. |
2050, dat is een beetje té ver om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
'Futurologen' worden al héél voorzichtig als het gaat over het voorspellen van 'trends' op een termijn van 5 jaar. Ik ga nu niettemin toch eens héél driest zijn: volgens mij haalt "België" zijn 200e verjaardag niet, tenzij de politieke vertegenwoordigers van de Franstalige bevolking zich zouden kunnen neerleggen bij radicale hervormingen die er een democratischer staat (een 'état belgo-flamand') van maken. Dat zie ik echter niet onmiddellijk gebeuren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be