![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Nee of Ja? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
53 | 75,71% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 24,29% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Indien ja, in welke vorm? Wat zouden dan de taal en grensverhoudingen zijn? En waarom denk jij dit?
Persoonlijk denk ik dat Belgie tegen die tijd allang opgelost zal zijn, maar ik wil graag horen hoe anderen erover na denken. Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 7 september 2012 om 13:32. Reden: verbetering |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen 2050 is het Engels het lingua franca in ons land.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk en ik hoop van niet.
Mocht België nog bestaan, dan zal dat waarschijnlijk de naam zijn van een overkoepelende Commonwealth organisatie. Al is dat eigenlijk ook overbodig, gezien Vlaanderen en buurlanden in de Europese Unie zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Schepen
|
![]() Een confederale Belgie vind ik niet slecht, alleen moet dit wel democratisch zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop van niet.
Ik ben wel zeker van wel.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar op het einde van de rit moet Vlaanderen onafhankelijk zijn. Dat is wat ze wenst en ook wat zal geschieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het en ik hoop het. Leve België!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees voor hetzelfde...
Zonder wereldrevolutie of nieuwe islamstaat zullen er nog lang franstaligen zijn die geld nodig hebben en Vlaamse politiekers die hun voeten vegen aan de Vlaamse bevolking en hun wensen... Wat morrelen in de marge en doen alsof ze iets hebben opgelost, meer zal dat niet worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Interessant is het discours volgens hetwelk de EU in geen geval een "federale superstaat zou mogen worden" : indien men de regels van het verdrag van Lissabon aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpt is het niet moeilijk vast te stellen dat op het gebied van bevoegdhedenaflijning oip diverse terreinen de EU meer bevoegdheden heeft dan in bv. de USA... Als iets de eigenschappen heedft van een staat, mag je gerust stellen dat het inderdaad een staat is...
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De ombenoeming van de EU in "Belgian Empire" staat voor de deur...
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België houdt op met bestaan op't moment Vlaanderen niet verder meer te pluimen valt.
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Verkeerde vraag. De belangrijkste vraag is niet of België tegen dan nog zal bestaan, maar of de Vlamingen er in geslaagd zullen zijn hun minderheidsdenken af te werpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De vlaming is enkel maar goed om te betalen en verder hun mond te houden, in uw soort hun ogen. Toch zo'n vreedzaam volkje he! Laatst gewijzigd door matthias999 : 7 september 2012 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Blijf maar verder in jou francofiele droomwereldje leven, na de verkiezingen in 2014 is het afgelopen met belziek.
![]() De traantjes in zuiden van dit land zouden nogal vloeien. Laatst gewijzigd door matthias999 : 7 september 2012 om 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2050, dat is een beetje té ver om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.
'Futurologen' worden al héél voorzichtig als het gaat over het voorspellen van 'trends' op een termijn van 5 jaar. Ik ga nu niettemin toch eens héél driest zijn: volgens mij haalt "België" zijn 200e verjaardag niet, tenzij de politieke vertegenwoordigers van de Franstalige bevolking zich zouden kunnen neerleggen bij radicale hervormingen die er een democratischer staat (een 'état belgo-flamand') van maken. Dat zie ik echter niet onmiddellijk gebeuren.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |