Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   CD&V N-VA (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=56)
-   -   vlaams kartel in herentals (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17658)

Piet Hein 11 juli 2004 15:34

In herentals zijn wij voorstander om het kartel op gemeentelijke nivaue voort te zeten om Burgemeester Jan Peeters (SPA) van zijn troon te stoten

giserke 14 juli 2004 11:52

je kunt geen algemene regel voortzetten voor het kartel.
Er zijn gemeenten waar dit kan lukken, en andere weer niet.

Trouwens, mag ik vragen om over eventuele afspraken lokaal naar de gemeenteraadsverkiezingen hier (nog) niets te plaatsen? Want er kunnen nog federale verkiezingen tussen komen. Kwestie van niet in de kaarten te laten kijken.

Philips Inc. 14 juli 2004 15:07

Ik sluit me aan bij hierboven.

Thomas Hx 14 juli 2004 15:30

Ook in sint-niklaas is een CD&V|N-VA kartel met kopstuk Lieven Dehandschutter niet ondenkbaar tegen het ruime SP.A-SPIRIT-GROEN!kartel

giserke 14 juli 2004 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Ook in sint-niklaas is een CD&V|N-VA kartel met kopstuk Lieven Dehandschutter niet ondenkbaar tegen het ruime SP.A-SPIRIT-GROEN!kartel

doe lieven eens de groeten :wink:

Thomas Hx 14 juli 2004 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:

doe lieven eens de groeten :wink:

zal dan wel via mijn pa zijn :wink:

Tantist 14 juli 2004 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De leeuw van herentals
In herentals zijn wij voorstander om het kartel op gemeentelijke nivaue voort te zeten om Burgemeester Jan Peeters (SPA) van zijn troon te stoten

Dat zou in Lubbeek ook geen kwaad kunnen. De absolute VLD meerderheid van 42% (!!!!!) zou hiermee kunnen gebroken worden.

Philips Inc. 15 juli 2004 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De leeuw van herentals

Dat zou in Lubbeek ook geen kwaad kunnen. De absolute VLD meerderheid van 42% (!!!!!) zou hiermee kunnen gebroken worden.

Ken jij Theo Francken?

Tantist 15 juli 2004 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Citaat:

Ken jij Theo Francken?

Ja, die heeft mij destijds binnen geloodst bij de N-VA.

(vindt niemand het overigens schandalig dat de VLD met 4259 stemmen op 9451, is wel 45% sorry voor de fout) 12 van de 23 zetels kan halen (52%)?

Philips Inc. 15 juli 2004 10:54

Citaat:

Citaat:

Ken jij Theo Francken?

(vindt niemand het overigens schandalig dat de VLD met 4259 stemmen op 9451, is wel 45% sorry voor de fout) 12 van de 23 zetels kan halen (52%)?

Idem in Aalter. Ligt aan het verdeelsysteem.

Doe hem de groeten van philip roose 8)

Tantist 15 juli 2004 11:27

Citaat:

Citaat:

De CD&V heeft wel 52,1% in Aalter. Ze hebben wel 2 zetels meer (15) dan zou mogen (13), maar nietemin een terechte meerderheid.

Dit Imperiali-systeem is pokkeërg wat betreft de representativiteit. Vanaf 42% kan je al een meerderheid van zetels hebben. Dat is ondemocratisch...

Citaat:

Ik ben wel gedomicilieerd in Lubbeek, maar waar ligt dat nu weer? :wink: Ik ben niet meer bij de N-VA dus Francken zie ik niet vaak

Tantist 15 juli 2004 11:32

Vandaar dat zo'n Vlaams Kartel op gemeentelijk niveau zo goed is: je krijgt er relatief meer zetels mee dan bij de 2 delen apart.

Thomas Hx 15 juli 2004 12:51

Citaat:

Citaat:

De CD&V heeft wel 52,1% in Aalter. Ze hebben wel 2 zetels meer (15) dan zou mogen (13), maar nietemin een terechte meerderheid.

Dit Imperiali-systeem is pokkeërg wat betreft de representativiteit. Vanaf 42% kan je al een meerderheid van zetels hebben. Dat is ondemocratisch...

Citaat:

Ik ben wel gedomicilieerd in Lubbeek, maar waar ligt dat nu weer? :wink: Ik ben niet meer bij de N-VA dus Francken zie ik niet vaak

Even een kleine mededeling: Vaak zijn er wel 9 procent stemmen blanco of andere partijen.

Tantist 15 juli 2004 13:20

Citaat:

Citaat:

Even een kleine mededeling: Vaak zijn er wel 9 procent stemmen blanco of andere partijen.

Daar is rekening mee gehouden hoor!!!

kempenaar 19 juli 2004 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Mischien een stomme vraag ze, maar is de N-VA actief in Herentals?

giserke 19 juli 2004 23:11

Weet ik niet van buiten maar we hebben daar zeker leden. Maar het kan zijn dat de lokale afdeling gewoon meewerkt in het arrondissement.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be