![]() |
In herentals zijn wij voorstander om het kartel op gemeentelijke nivaue voort te zeten om Burgemeester Jan Peeters (SPA) van zijn troon te stoten
|
je kunt geen algemene regel voortzetten voor het kartel.
Er zijn gemeenten waar dit kan lukken, en andere weer niet. Trouwens, mag ik vragen om over eventuele afspraken lokaal naar de gemeenteraadsverkiezingen hier (nog) niets te plaatsen? Want er kunnen nog federale verkiezingen tussen komen. Kwestie van niet in de kaarten te laten kijken. |
Ik sluit me aan bij hierboven.
|
Ook in sint-niklaas is een CD&V|N-VA kartel met kopstuk Lieven Dehandschutter niet ondenkbaar tegen het ruime SP.A-SPIRIT-GROEN!kartel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(vindt niemand het overigens schandalig dat de VLD met 4259 stemmen op 9451, is wel 45% sorry voor de fout) 12 van de 23 zetels kan halen (52%)? |
Citaat:
Doe hem de groeten van philip roose 8) |
Citaat:
Dit Imperiali-systeem is pokkeërg wat betreft de representativiteit. Vanaf 42% kan je al een meerderheid van zetels hebben. Dat is ondemocratisch... Citaat:
|
Vandaar dat zo'n Vlaams Kartel op gemeentelijk niveau zo goed is: je krijgt er relatief meer zetels mee dan bij de 2 delen apart.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Weet ik niet van buiten maar we hebben daar zeker leden. Maar het kan zijn dat de lokale afdeling gewoon meewerkt in het arrondissement.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be