![]() |
Een echte kritisch praatprogramma: De kruitfabriek
Ik ben verheugd om eindelijk een deftig interviewprogramma op de Vlaamse televisie te zien waar scherpe vragen worden gesteld, hier een voorbeeld van wat ik denk dat wel de juiste richting is:
http://www.vier.be/dekruitfabriek/vi...6#.UF3C740aN8E Paul en witteman was tot voor kort het enige andere nederlandstalige programma dat ik kende waar kritisch een debat kon worden gevoerd, sinds dat Siegfried Bracke geen interviews meer doet is het qua kritische programma's op de Vlaamse televisie toch wel grote armoede geworden. |
10 minuten van Quickenborne is me teveel.
Wat was er dan zo kritisch ? |
Voorlopig laat Lenaerts en co niet in zijn politieke kaarten kijken. Zelfde soort scherpte voor iedereen. Een verademing tegenover Ter Zake op de VRT. Ben benieuwd of ze fit gaan blijven volhouden en niet spoedig zelf het politiek item in het programma willen kleuren.
|
Citaat:
- "We hebben vernomen dat u plots burgemeester wilt worden. Hoe serieus meent u dat?" - "Investeren in harten van de mensen (+ gebarentaal wtf bedoelde daar nu mee) ?" - "Waarom komt u er nu pas voor uit dat u burgemeester wilt worden" - "Denkt u echt dat u burgemeester van Kortrijk zal worden? (lacht) Sinds 1865 is het CD&V/CVP die aan de macht was?" - "Dus die peilingen kloppen wel? (doelend op de Nationale peilingen waar open vld zegt dat t maar peilingen zijn) - "Ok, en dan bent u weg en als Turtelboom in Antwerpen burgemeester verkozen zou worden dan is zij weg en dan is er heeft de vld geen enkel minister meer in de federale regering." -"Consequentie zou ook kunnen zijn dat u uw ministerschap uit doet" Zeer scherpe vragen, als je van quickenborne niet hebt dan zal je hem graag zien geroosterd worden in deze show :lol: Wel is er mogelijk een kritiek op de interviewers dat ze niet echt objectief meer lijken als ze lachen met het idee van de kandidaat om burgemeester te worden, maar toch liever dat dan de watjes die op terzake moeten de interviews doen en daar lieve vraagjes stellen ... daar krijg ik de schijterij van |
Ik vind het niet echt kritisch, maar wel beter dan Terzake waar ik niet meer naar kijk.
Ik heb dus "goed" aangevinkt, maar bij gebrek aan andere positieve mogelijkheid. En "andere" klik ik nooit aan. |
Citaat:
|
Wanneer gaat Tom Lenaerts Filip De Winter op de rooster leggen ?
Of blijft Tom Lenaerts bij zijn uitspraak dat hij enkel mensen uitnodigt waar hij zich minimaal bij op zijn gemak voelt. Tom Lenaerts is gewoon niet geloofwaardig als Siegfried-Bracke wannabee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kijk geen TV, maar ik vind het wel positief als/dat er kritische programma's op worden getoond.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben nu aan het kijken, en wat mij betreft is de kruitfabriek gewoon light entertainment. Trouwens, de vragen zijn heel voorspelbaar, en dus niet kritisch. Niets dat je in het journaal op de radio of één kan horen.
|
Citaat:
heeft veel weg van villa vanthilt of de laatste show |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be