Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Officieel racisme bij VRT in gang gezet. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=177560)

circe 8 oktober 2012 15:52

Officieel racisme bij VRT in gang gezet.

Ik ben nog iemand van de oude slag: racisme heeft bij mij de verbinding met zogenaamd "ras", huidskleur met name. Als men over "kleur" spreekt in die zin, heeft men het gewoonlijk toch niet over haarkleur dacht ik.

Men gaat dus medewerker aanwerven op basis van hun huidskleur blijkbaar.

Citaat:

De televisienetten van de VRT gaan meer diversiteit brengen in hun programma's. Dat blijkt uit hun nieuwe actieplan. Ook in haar personeelsbeleid zal de openbare omroep extra inspanningen leveren om talent uit specifieke bevolkingsgroepen aan te trekken.

De VRT wil met haar inmiddels tweede actieplan een nieuwe stap zetten om de streefcijfers uit de beheersovereenkomst (33 procent vrouwen en 5 procent nieuwe Vlamingen) te halen. Eén, Canvas en Ketnet stappen af van vrijblijvende briefings over diversiteit aan de programmamakers en gaan een concrete resultaatsverbintenissen en specifieke projecten voor elk net vooropstellen. Daarbij blijft de focus liggen op gender en kleur.

"Om een beter resultaat inzake diversiteit te halen, worden de briefings nu verfijnd zodat er op de verschillende netten meer vrouwen en meer kleur te zien is bij kandidaten, hoofdrollen, personages, ankers, enzovoort. Elk programma zal daarop gescreend worden", luidt het.

De VRT wil ook de diversiteit onder haar medewerkers verhogen. Dat moet er toe bijdragen dat ook de diversiteit in haar aanbod toeneemt. Dat gebeurt onder meer via een bezoldigde opleidingsstage voor tien personen -nieuwe Vlamingen en personen met een handicap- per jaar.
http://www.vandaag.be/entertainment/...versiteit.html

--------------------

Polen, Russen, Roemenen, Finnen, Noren, Engelsen, Zweden, Nederlanders, Duitsers, Letlanders, Esten.... kortom alles wat geen "kleur" heeft kan dus op zijn kin kloppen, wegens niet zichtbaar "divers".

Ook leuk zijn die bezoldigde (!!jaja uw en mijn kinderen moeten daarvoor betalen, en wij ook) opleidingsstages voor "nieuwe" vlamingen. Ineens wordt hier geen melding gemaakt van "kleur". Wie zouden ze hiermee bedoelen?

BonBon 8 oktober 2012 18:01

Dat is al langer aan de gang, ze vinden gewoon niet genoeg gekwalificeerden met een kleurtje, gaan die allochtonen dan ook een andere rol moeten spelen dan allochtoon?

Ik zie al een moslima die een hoertje moet spelen of haar Vlaamse man een tongzoen geven, dat zal de dag zijn.

manta 8 oktober 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6358498)
Ik ben nog iemand van de oude slag: racisme heeft bij mij de verbinding met zogenaamd "ras", huidskleur met name. Als men over "kleur" spreekt in die zin, heeft men het gewoonlijk toch niet over haarkleur dacht ik.

Men gaat dus medewerker aanwerven op basis van hun huidskleur blijkbaar.

http://www.vandaag.be/entertainment/...versiteit.html

--------------------

Polen, Russen, Roemenen, Finnen, Noren, Engelsen, Zweden, Nederlanders, Duitsers, Letlanders, Esten.... kortom alles wat geen "kleur" heeft kan dus op zijn kin kloppen, wegens niet zichtbaar "divers".

Ook leuk zijn die bezoldigde (!!jaja uw en mijn kinderen moeten daarvoor betalen, en wij ook) opleidingsstages voor "nieuwe" vlamingen. Ineens wordt hier geen melding gemaakt van "kleur". Wie zouden ze hiermee bedoelen?

Bij Ketnet hebben ze dat toch al duidelijk begrepen, ze namen een Melvin aan. Dat was extra kleur...
Nu ja, nu is die daar al niet meer, verkrachtingsperikelen of zoiets...:?

Pericles 8 oktober 2012 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 6358735)
Bij Ketnet hebben ze dat toch al duidelijk begrepen, ze namen een Melvin aan. Dat was extra kleur...
Nu ja, nu is die daar al niet meer, verkrachtingsperikelen of zoiets...:?

Anderen weigeren dan weer met vrouwen samen te werken .
Ze zitten daar dik in de shit bij de VRT. :lol:

hurricane 8 oktober 2012 19:22

Ze graven hun eigen graf. Daar gaan de kijkcijfers !!!!

Mitgard 8 oktober 2012 19:26

Och de jonge generatie kijkt geen tv meer, die kijkt internet.
De tijd dat televisie de publieke opinie sterk kon beïnvloeden is voorgoed voorbij.

Everytime 8 oktober 2012 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6358682)
Dat is al langer aan de gang, ze vinden gewoon niet genoeg gekwalificeerden met een kleurtje, gaan die allochtonen dan ook een andere rol moeten spelen dan allochtoon?

Ik zie al een moslima die een hoertje moet spelen of haar Vlaamse man een tongzoen geven, dat zal de dag zijn.

Een van de populairste TV-vedetten op de Franse TV is Nagui, een man uit Arabische oorsprong (Egypte om precies te zijn). Is er daarmee een probleem volgens u?

Garry 8 oktober 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6358745)
Anderen weigeren dan weer met vrouwen samen te werken .
Ze zitten daar dik in de shit bij de VRT. :lol:

't Zal niet alleen bij de VRT blijven.

hurricane 8 oktober 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6358943)
Een van de populairste TV-vedetten op de Franse TV is Nagui, een man uit Arabische oorsprong (Egypte om precies te zijn). Is er daarmee een probleem volgens u?

Nee, uiteraard niet.
Maar andersgekleurden van de straat in de studio sleuren om toch maar dat quota te kunnen halen is belachelijk.

Everytime 8 oktober 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 6358805)
Och de jonge generatie kijkt geen tv meer, die kijkt internet.
De tijd dat televisie de publieke opinie sterk kon beïnvloeden is voorgoed voorbij.

Inderdaad en ze wordt dommer en dommer. Terwijl hun ouders naar TV kijken, zijn hun kinderen bezig met Facebook, Twitter en compagnie. Er zijn dus (bijna) geen contacten meer tussen de ouders en de kinderen. En die domheid zien we in hun dagelijkse leven. Een vriendin van mij is lerares in het GENERAAL secundair onderwijs (ik spreek dus zelf niet over het PROFESSIONEEL onderwijs) : 1de en 2de jaar. Ze heeft het indruk dat hun leerlingen geen enkele interesse hebben. En ze is helemaal niet in een "moeilijke school". Maar bon, het is de huidige wereld. Ik bedank elke dag de hemel dat ik geen tiener anno 2012 ben.

Xenophon 8 oktober 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6358970)
Inderdaad en ze wordt dommer en dommer. Terwijl hun ouders naar TV kijken, zijn hun kinderen bezig met Facebook, Twitter en compagnie. Er zijn dus (bijna) geen contacten meer tussen de ouders en de kinderen. En die domheid zien we in hun dagelijkse leven. Een vriendin van mij is lerares in het GENERAAL secundair onderwijs (ik spreek dus zelf niet over het PROFESSIONEEL onderwijs) : 1de en 2de jaar. Ze heeft het indruk dat hun leerlingen geen enkele interesse hebben. En ze is helemaal niet in een "moeilijke school". Maar bon, het is de huidige wereld. Ik bedank elke dag de hemel dat ik geen tiener anno 2012 ben.

Het is van alle tijden, de ouderen zeveren altijd over de "slechte" jeugd.

BonBon 8 oktober 2012 21:21

Citaat:

Een man, die mag alles doen in hun geloof. Ik zei, zet daar eens een moslim vrouw en laat haar hetzelfde doen, ik heb daar geen probleem me hé, ik bedoel de moslims zelf. Of zal de VRT even racistisch doen en enkel mannen die job geven en de vrouwen laten aankondigen?

vlijmscherp 8 oktober 2012 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358976)

2

Everytime 8 oktober 2012 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358976)

Toen ik jong was, was er geen Internet. En we keken 's avonds naar de TV : dat kon van interessante documentaires gaan tot entertainment programma's of films en het had toch wel een impact. Het kan banaal klinken maar een "Ik vond het een uitstekende film" terwijl uw zoon/dochter "Ik vond het niet goed" antwoordt, heeft een impact. Er was echte discussie van mens to mens en we hebben het toch hier over de ouders en hun kinderen, iets serieus dus. Nu heb ik meer en meer het indruk dat een echte kloof tussen de ouders en de kinderen , alvast wanneer ze tieners worden.

Raven 8 oktober 2012 21:25

mooi, long overdue.

En nu doortrekken naar de bedrijven die representatief moeten zijn aan de streek waar ze gevestigd zijn. Dat wil zeggen dat bv. Brusselse bedrijven voor meer als de helft aan nieuwe belgen moet tewerkstellingen, en al die jobinpikkers uit Vlaanderen worden geweerd.

Competentie of opleiding mag geen vereiste zijn, en bedrijven die niet willen toegeven dient Brussel te nationaliseren. Het zal snel gedaan zijn met de Vlaamse hegemonie.

vlijmscherp 8 oktober 2012 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6358984)
Toen ik jong was, was er geen Internet. En we keken 's avonds naar de TV : dat kon van interessante documentaires gaan tot entertainment programma's of films en het had toch wel een impact. Het kan banaal klinken maar een "Ik vond het een uitstekende film" terwijl uw zoon/dochter "Ik vond het niet goed" antwoordt, heeft een impact. Er was echte discussie van mens to mens en we hebben het toch hier over de ouders en hun kinderen, iets serieus dus. Nu heb ik meer en meer het indruk dat een echte kloof tussen de ouders en de kinderen , alvast wanneer ze tieners worden.

Toen ik jong was, keken we tv en kregen we kritiek omdat we te weinig lazen of buiten speelden.
ik behoor tot de generation X, de verloren generatie.

Xenophon 8 oktober 2012 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 6358984)

Je probeert van alles te bewijzen met anekdotisch bewijs.

Toen ik jong was mocht ik niet naar TV kijken en werd ik alle dagen afgerammeld.

En trouwens, de kloof tussen kinderen en hun ouders is ook van alle tijden.

Zucht 8 oktober 2012 21:32

Citaat:

Nagui heeft die populariteit wel te danken aan zijn talent. Hij mag die programma's niet animeren "omdat" hij zuiderse roots heeft.
Hij is trouwens niet bang om satire te brengen over Maghrebijnen, Corsicanen of inwoners uit om het even welke Franse regio.
Hadden we ook maar wat Nagui's op onze Belgische media ipv de verkrampte politiek correcte kliek.

Everytime 8 oktober 2012 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6358995)
Je probeert van alles te bewijzen met anekdotisch bewijs.

Toen ik jong was mocht ik niet naar TV kijken en werd ik alle dagen afgerammeld.

En trouwens, de kloof tussen kinderen en hun ouders is ook van alle tijden.

Ja, maar het was toch niet zo groot als nu.

Everytime 8 oktober 2012 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6359002)
Nagui heeft die populariteit wel te danken aan zijn talent. Hij mag die programma's niet animeren "omdat" hij zuiderse roots heeft.
Hij is trouwens niet bang om satire te brengen over Maghrebijnen, Corsicanen of inwoners uit om het even welke Franse regio.
Hadden we ook maar wat Nagui's op onze Belgische media ipv de verkrampte politiek correcte kliek.

Dat is ook waar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be