Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zijn jullie bereid anderstaligen te woord te staan in hun eigen taal in een Subforum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178526)

eno2 28 oktober 2012 16:00

Zijn jullie bereid anderstaligen te woord te staan in hun eigen taal in een Subforum?

Ik ben bereid hier anderstaligen te woord te staan in hun eigen taal voor zover ik die voldoende beheers. Jullie ook?
Dat zou kunnen in een Subforum "Andere Talen" (Foreign Languages), waar alle draden in die vreemde talen gevoerd worden, kunnen ondergebracht worden. Dat zou o.a. aan vreemdelingen toegang geven en directie cross-communicatie in andere talen mogelijk maken tussen forummers van overal...

In zulk Subforum zouden ook meertaligen (polyglotten) al eens in een andere taal kunnen posten.

Xenophon 28 oktober 2012 17:05

Misschien.

eno2 28 oktober 2012 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6390016)
Misschien.

?

vlaams realist 28 oktober 2012 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6389927)
Ik ben bereid hier anderstaligen te woord te staan in hun eigen taal voor zover ik die voldoende beheers. Jullie ook?
Dat zou kunnen in een Subforum "Andere Talen" (Foreign Languages), waar alle draden in die vreemde talen gevoerd worden, kunnen ondergebracht worden. Dat zou o.a. aan vreemdelingen toegang geven en directie cross-communicatie in andere talen mogelijk maken tussen forummers van overal...

In zulk Subforum zouden ook meertaligen (polyglotten) al eens in een andere taal kunnen posten.

Aangezien je vorige posts nogal nietszeggend waren,zie ik het nut er niet van in.

Robinus V 28 oktober 2012 17:35

Met een Franstalige ben ik bereid Engels te spreken.
Met een Engelstalige ben ik bereid Frans te spreken.
Niet in de moedertaal van de anderstalige of van mezelf. Dan kunnen we niet communiceren op gelijke voet.
(De ander mag er natuurlijk wel zelf voor kiezen om Nederlands met me te spreken en in een ander taalgebied zal ik ook wel de moedertaal van de bewoners spreken als ik die beheers.)

eno2 28 oktober 2012 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6390077)
Met een Franstalige ben ik bereid Engels te spreken.
Met een Engelstalige ben ik bereid Frans te spreken.
Niet in de moedertaal van de anderstalige of van mezelf. Dan kunnen we niet communiceren op gelijke voet.

En met tweetaligen in een derde taal

eno2 28 oktober 2012 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist (Bericht 6390060)
Aangezien je vorige posts nogal nietszeggend waren,zie ik het nut er niet van in.

"Tetten en Billen" zijn maatschappelijk natuurlijk veelzeggender:roll:

Zucht 28 oktober 2012 17:40

Ik ben voor zo'n subforum.
Tegen een bezoekende Pool zal ik helaas alleen maar "Na zdrowie" kunnen zeggen.
Maar voor een Pool volstaat dat misschien. ;-)

Robinus V 28 oktober 2012 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6390084)
En met tweetaligen in een derde taal

Ik wil dat ik de ander begrijp en omgekeerd. Dat kan het best in een taal die we evengoed begrijpen.

vlaams realist 28 oktober 2012 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6390092)
"Tetten en Billen" zijn maatschappelijk natuurlijk veelzeggender:roll:

Ja,in feite wel.Ik zou het ook kunnen vertalen,maar je begreep het toch al.

Xenophon 28 oktober 2012 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6390056)
?

Maybe.

eno2 28 oktober 2012 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6390157)
Maybe.

¿

Munglik 28 oktober 2012 18:37

Ja.

manta 28 oktober 2012 18:41

Zoals ze nu typo's of schrijffouten gebruiken om op mensen hun dak te zitten zou een hoop foutief geschrijf in een vreemde taal nogal een hoop ambras veroorzaken...

éé poer lé flamaan le mijm sjoze :?

circe 28 oktober 2012 18:47

ik ben bereid anderstaligen in gebrekkig Nederlands te woord te staan, als je dat bedoelt.

eno2 28 oktober 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6390282)
ik ben bereid anderstaligen in gebrekkig Nederlands te woord te staan, als je dat bedoelt.

Wat bedoel je?

Kes ke tu preetand?

Aligator 28 oktober 2012 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 6389927)

Sehr güt !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be