Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen Publiek geld meer voor stadions (https://forum.politics.be/showthread.php?t=178978)

RASPOUTINE 6 november 2012 14:18

Geen Publiek geld meer voor stadions

Laat dat maar zijn, die gasten hebben geld genoeg…

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupile...o-kosten.dhtml

Het « behoorlijk » bestuur moet maar is stoppen van op die manier stemmen de kopen voor een of andere politici die met de Club meegaat en ook van alles regelt…

Gedaan met « onbeheerlijk » bestuur.

En hoe zit het met de kosten van alle politiekrachten die worden ingezet bij elke match?

Vanaf wanneer gaan zij de rekeningen volledig zelf betalen?

En wannner gaat de lotto stoppen de clubs die verbonden zijn met een politikus of meer te sponsoren.

Geef eindelijk de volledige inzet min de werkingskosten aan de spelers.

In plaats van daar steeds maar grotere delen van te gebruiken voor alles en nog wat.

Zij hebben daar recht op.

maddox 6 november 2012 14:27

Ik bekostig mijn hobbies ook zonder subsidies. (42m boekenplank, stampensvol, een metaalwerkplaats, 4 combatrobots en nog wat geneuzel)

Dus laat de voetballers, tennissers en andere sporters alswel kunst- en cultuurzeveraars dat ook doen.

De overheid over de decennia heen heeft al te veel geld over de balk gegooid om vriendjes te verrijken. Dat onze leiders er eens mee stoppen.

Trouwens,"commerciële" bioskopen moeten het ook doen zonder subsidies, tenzij ze vriendjes/beheersraadleden en dergelijke hebben die de dingen voor hen regelen.

neutron 6 november 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6404376)

Het « behoorlijk » bestuur moet maar is stoppen van op die manier stemmen de kopen voor een of andere politici die met de Club meegaat en ook van alles regelt…

En hoe zit het met de kosten van alle politiekrachten die worden ingezet bij elke match?

En wannner gaat de lotto stoppen de clubs die verbonden zijn met een politikus of meer te sponsoren.

In plaats van daar steeds maar grotere delen van te gebruiken voor alles en nog wat.

goede opmerking,

maar ik wil er Dexia, (Belfius), Fortis (BPN) enz ook nog bijzetten

Boduo 6 november 2012 17:51

Citaat:

+ als ze 100.000.000 B. Fr OVER hebben om een trainer bij z'n ontslag mee te geven, dan moeten ze ZELF hun overbodig stadion bouwen.

brother paul 6 november 2012 18:17

van mij mogen ze een jaartje of vijf de begrotingen van voetbal en cultuur bevriezen inderdaad

Bollywood 7 november 2012 02:07

Citaat:

Hoh ligt iets ingewikkelder dan je zo voorstelt. Club brugge is nooit vragende partij geweest om een nieuw stadion te krijgen die betaald zou worden door de overheid. Club had zelf een sluitend plan klaar om de financiering rond te krijgen, de overheid ging hier geen cent voor moeten betalen. Het stukje grond lag tussen twee autostrades en een spoorlijk. Echter beslisten de politiekers erover dat dit zou wegen op de binnenstad omdat er ook een winkelcomplex werd ingepland in het stadion (om de financiering rond te krijgen). Een jaar later opent de burgemeester echter een nieuw winkelcomplex in brugge en zal er zelf ook nog eentje bijzetten. Dus was gewoon om club te boycotten om om zichzelf en zijn eigen winkelcentrum meer op het voorplan te zetten. Bedreiging voor de winkels in de binnenstad telt blijkbaar ook enkel voor die winkelcentra die niet door hem uitgevonden zijn.

Pas daarna heeft men als compromis dan beslist dat de overheid het stadion ging bouwen (oa ook in de context van het wk 2018).

maddox 7 november 2012 02:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6405438)
Hoh ligt iets ingewikkelder dan je zo voorstelt.

En we mogen nog steeds op dat soort van leiders kiezen nietwaar.

Schelfie 7 november 2012 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6404747)
van mij mogen ze een jaartje of vijf de begrotingen van voetbal en cultuur bevriezen inderdaad

Fanfares, Brassbands en Bigbands worden ook desubsidieerd naargelang het klassement dat ze zitten. Nu voor een harmonie als bv de onze is dit niet echt veel (Wij zitten in het klassement "Uitmuntend" en krijgen, dacht ik, rond de €1.500). Wilt u dat dit soort subsidies ook stoppen, of mogen de mateuristische muziek - en sprtverenigingen nog wel subsidies krijgen (op voorwaarde dat bv bij sportverenigingen de spelers vanaf nu geen lonen krijgen, zoals bv hier bij Puurs excelsior. Een schande wat die mannen verdienen voor wat ze moeten doen.)

brother paul 7 november 2012 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6405540)
Fanfares, Brassbands en Bigbands worden ook desubsidieerd naargelang het klassement dat ze zitten. Nu voor een harmonie als bv de onze is dit niet echt veel (Wij zitten in het klassement "Uitmuntend" en krijgen, dacht ik, rond de €1.500). Wilt u dat dit soort subsidies ook stoppen, of mogen de mateuristische muziek - en sprtverenigingen nog wel subsidies krijgen (op voorwaarde dat bv bij sportverenigingen de spelers vanaf nu geen lonen krijgen, zoals bv hier bij Puurs excelsior. Een schande wat die mannen verdienen voor wat ze moeten doen.)

gewoon alles bevriezen inderdaad, en eens nadenken wat is er nu essentieel (het is crisis voor iets toch ? back to basics, en allemaal wat meer werken)

Schelfie 7 november 2012 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6405585)
gewoon alles bevriezen inderdaad, en eens nadenken wat is er nu essentieel (het is crisis voor iets toch ? back to basics, en allemaal wat meer werken)

U beseft, hoop ik toch, dat dit de dood betekent voor vele muziekverenigingen? Een harmonie als onze doen 2 eetdagen van 2 dagen elk, een dessertenbuffet en 2 concerten (+ om de 4 jaar dus een concours om het classement te bepalen). Zonder die subsidies zouden wij het al behoorlijk lastig krijgen, en ik denk dat dat voor velen geldt.

maddox 7 november 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6405590)
U beseft, hoop ik toch, dat dit de dood betekent voor vele muziekverenigingen? Een harmonie als onze doen 2 eetdagen van 2 dagen elk, een dessertenbuffet en 2 concerten (+ om de 4 jaar dus een concours om het classement te bepalen). Zonder die subsidies zouden wij het al behoorlijk lastig krijgen, en ik denk dat dat voor velen geldt.

Da's heel spijtig voor die vele muziekverenigingen.
Maar waarom moet iedereen mee betalen omdat enkelen op een toeter willen blazen of op een moderne tamtam willen kloppen?
Dat de leden dan een tandje bijsteken, of dat er iets commerciëler gewerkt word.

Wees niet bang. Als het van mij afhangt krijgen ook de erkende religies geen cent meer. Of die mislukte Bokrijk-familie.

RASPOUTINE 7 november 2012 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6405438)
Hoh ligt iets ingewikkelder dan je zo voorstelt. Club brugge is nooit vragende partij geweest om een nieuw stadion te krijgen die betaald zou worden door de overheid. Club had zelf een sluitend plan klaar om de financiering rond te krijgen, de overheid ging hier geen cent voor moeten betalen. Het stukje grond lag tussen twee autostrades en een spoorlijk. Echter beslisten de politiekers erover dat dit zou wegen op de binnenstad omdat er ook een winkelcomplex werd ingepland in het stadion (om de financiering rond te krijgen). Een jaar later opent de burgemeester echter een nieuw winkelcomplex in brugge en zal er zelf ook nog eentje bijzetten. Dus was gewoon om club te boycotten om om zichzelf en zijn eigen winkelcentrum meer op het voorplan te zetten. Bedreiging voor de winkels in de binnenstad telt blijkbaar ook enkel voor die winkelcentra die niet door hem uitgevonden zijn.

Pas daarna heeft men als compromis dan beslist dat de overheid het stadion ging bouwen (oa ook in de context van het wk 2018).

Geen geld van het Vlaamse Gewest!!!

Geef mij de tijd van het archief van mijn vriend de Blankenbergse stalker te raadpleggen, ik kom hier op terug.

Of kan iemand dat nu al tegenspreken?

Bollywood 7 november 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 6405777)
Geen geld van het Vlaamse Gewest!!!

Geef mij de tijd van het archief van mijn vriend de Blankenbergse stalker te raadpleggen, ik kom hier op terug.

Of kan iemand dat nu al tegenspreken?

kan enkel nog toevoegen dat het stadion ook diende voor electoraal gewin. oa Kris Peeters die zei in Terzake dat de eerste steen in maart ging gelegd worden, daarmee doelend op een wachttijd van 6 maand. Nu 4 jaar later wacht club nog altijd op een beslissing van de vlaamse regering.

Nu heeft Verhaege het zelf in handen genomen en zal opnieuw geen overheidsgeld nodig zijn maar uiteraard zal het hele politieke spelletje opnieuw beginnen.

RASPOUTINE 7 november 2012 12:16

Als Verhaege zijn aankopbelofte om te bouwen houdt kan men zeggen dat het een moedige man is die weet wat hij wil. Ook Belfius is weg van de Brugse borsten...
Dat is dus al een besparing voor onze publieke bank.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be