Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Spaar maar voor je oude dag België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179630)

duveltje382 21 november 2012 05:37

Spaar maar voor je oude dag België

Ik ga vanaf nu al mijn zuur verdiende cente terug onder mijn matras bewaren

Geen pensioen,dus ,dan spaart men wat als kleine man,en nu komen die zotte dat weer terug halen,ik spaarden met kasbonnen dus pffffff

subocaj 21 november 2012 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 6425909)
Ik ga vanaf nu al mijn zuur verdiende cente terug onder mijn matras bewaren

Geen pensioen,dus ,dan spaart men wat als kleine man,en nu komen die zotte dat weer terug halen,ik spaarden met kasbonnen dus pffffff

Die oude zwarte sok is altijd de beste bank geweest.;-)

Tejokus 21 november 2012 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 6425929)
Die oude zwarte sok is altijd de beste bank geweest.;-)

Tijdig anticiperen is aan de orde:)
Is met alles zo. Zaken "zien" aankomen en tijdig reageren dus.

De rijken zitten al lang met hun centen in voordelige formules of in het buitenland.

En wat gebeurt er als men begrotingen maakt?
Ze pakken eerst de zwakken aan en sociale zekerheid.
Dan de arbeiders en nu de middenklassen.
En maar blijven lullen (en véél herhalen) over de hoge loonkost.
Wie bewijst me dat die 5% + is?
Wie kent de voordelen die de bedrijven intussen kregen?

demonen 21 november 2012 08:06

U had ambtenaar moeten worden, die moeten niet sparen.
De Staat is gemiddeld aan elke ambtenaar 600.000 Euro verplicht vanaf zijn pensionering tot aan zijn dood.
Ambtenaren zijn levenslang benoemd en hebben na een korte loopbaan reeds het volle pensioen.
Man en vrouw ambtenaar behouden ELK hun opgebouwd pensioen, de verplichting aan dit koppel wordt dan 1.200.000 Euro.
Ze genieten perikwatie.
Op hun loon zijn nooit patronale bijdragen betaald.
De afhoudingen op het loon zijn fictief.
Zij hebben veel meer betaalde verlof- en feestdagen.
Hoewel ambtenaren slechts 20% van alle gepensioneerden uitmaken halen zij 53% van alle pensioengelden naar zich toe.
In 2025 is dit reeds 60%!
Indien een ambtenaar 5 jaar vroeger op pensioen gaat zal hij nog steeds 93% meer pensioen hebben dan jij domme kloot met 45 jaar in de privé.
U had ambtenaar moeten worden!

Karel Martel B 21 november 2012 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6425946)

Dat is onethisch:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorische_imperatief

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:09

Ze nemen mijn spaargeld en geven het aan de bedrijven. :(
Mijn gewaarborgde rent die jaar na ja gewaarborgd afnam (hoe kan een gewaarborgde rente zakken vraag ik me af, dan is ze toch niet meer gewaarborgd ?) wordt negatief dankzij de nieuwe taks. Ik denk dat ik eens geld ga lenen en niet terug betalen. Wegens de toestand van de economie.
Als banken dat mogen mag ik dat ook. Gewaarborgde beloften verbreken.

demonen 21 november 2012 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6425948)

De RV op uw spaarprodukten wordt ondermeer gebruikt om de ambtenarenpensioenen te betalen.
Bedrijven in België zijn de zwaarst belaste in de wereld.
Zo betaalt Ford Genk enkel aan rsz 320 miljoen Euro/jaar.
Daarbovenop elk jaar 10 miljoen Euro Gemeentetax.
De Stad Genk gebruikt dit geld om zijn contractuelen een statutair pensioen te geven.

Karel Martel B 21 november 2012 08:16

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6425948)

Bedrijven die minder belastingen betalen dan het bedrijf ernaast "krijgen" geen geld, ze betalen gewoon minder belastingen.

Uw spaargeld gaat naar ambtenarenpensioenen, prestige-stations, sociale woningen en uitkeringen voor afrikaanse en aziatische kolonisten, en, o ja, kunst:

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6425951)
De RV op uw spaarprodukten wordt ondermeer gebruikt om de ambtenarenpensioenen te betalen.
Bedrijven in België zijn de zwaarst belaste in de wereld.
Zo betaalt Ford Genk enkel aan rsz 320 miljoen Euro/jaar.
Daarbovenop elk jaar 10 miljoen Euro Gemeentetax.
De Stad Genk gebruikt dit geld om zijn contractuelen een statutair pensioen te geven.

:cheer: ik ben ambtenaar :cheer: ik verdien wel maar 2/3 van wat mijn private collega's verdienen dus ik mag daar later wel iets voor terug krijgen vind ik. Hoewel dat in mijn geval door gemengde loopbaan gene vette zal zijn.

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6425953)
Bedrijven die minder belastingen betalen dan het bedrijf ernaast "krijgen" geen geld, ze betalen gewoon minder belastingen.

Uw spaargeld gaat naar ambtenarenpensioenen, prestige-stations, sociale woningen en uitkeringen voor afrikaanse en aziatische kolonisten, en, o ja, kunst:

Van extreem perceptionisme gesproken.

demonen 21 november 2012 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6425955)
:cheer: ik ben ambtenaar :cheer: ik verdien wel maar 2/3 van wat mijn private collega's verdienen dus ik mag daar later wel iets voor terug krijgen vind ik. Hoewel dat in mijn geval door gemengde loopbaan gene vette zal zijn.

U liegt!

circe 21 november 2012 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6425955)

het fabeltje van de laagverdienende ambtenaar die met zijn riant pensioen een "achterstallig" loon krijgt is allang doorprikt. De lonen in de privé zijn tegenwoordig schandalig laag en de bijna dubbele pensioenen zijn dus gewone diefstal van de arbeider in de privé ondernemingen.

demonen 21 november 2012 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6425960)
het fabeltje van de laagverdienende ambtenaar die met zijn riant pensioen een "achterstallig" loon krijgt is allang doorprikt. De lonen in de privé zijn tegenwoordig schandalig laag en de bijna dubbele pensioenen zijn dus gewone diefstal van de arbeider in de privé ondernemingen.

In de privé moeten wij loon inleveren opdat het bedrijf kan overleveren.
Kijk naar Ford waar ze 12% hebben moeten inleveren.
In geen enkel land ter wereld hebben ambtenaren een hoger pensioen dan de mensen uit de privé (bron : het pensioendebat op VRT).

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6425958)
U liegt!

Toch niet. Ik kan voor DB beginnen rijden aan 3000 euro bruto (evenveel dan ik nu heb met premies) + 400 euro premies (kan oplopen tot 800 als ik nog een beetje bij leer) + auto ==> eigenlijk ziet dat er al meer uit dat ik momenteel maar de helft verdien van wat ik kan verdienen in de privé. Echter, ik moet er een aantal vrije dagen voor inleveren dus hou ik het op 2/3.

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6425960)

Dan toch niet in de sector waarin ik werk.

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:37

Daarenboven heb ik al op dit forum te kennen gegeven dat de pensioenen voor mijn part naar elkaar toe kunnen evolueren. Ik ben daarin van mening veranderd door de vele nva ambtenaren hier op dit forum die in andermans zakken willen zitten maar zelf niet wensen bij te dragen : voor mijn part zitten ze aan de pensioenen van de ambtenaren die nu al op pensioen zijn. Die hebben een heel andere werkdruk ervaren dan de meeste ambtenaren en werknemers vandaag de dag ervaren.

drenkeling 21 november 2012 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6425946)
U had ambtenaar moeten worden, die moeten niet sparen.
De Staat is gemiddeld aan elke ambtenaar 600.000 Euro verplicht vanaf zijn pensionering tot aan zijn dood.
Ambtenaren zijn levenslang benoemd en hebben na een korte loopbaan reeds het volle pensioen.
Man en vrouw ambtenaar behouden ELK hun opgebouwd pensioen, de verplichting aan dit koppel wordt dan 1.200.000 Euro.
Ze genieten perekwatie.
Op hun loon zijn nooit patronale bijdragen betaald.
De afhoudingen op het loon zijn fictief.
Zij hebben veel meer betaalde verlof- en feestdagen.
Hoewel ambtenaren slechts 20% van alle gepensioneerden uitmaken halen zij 53% van alle pensioengelden naar zich toe.
In 2025 is dit reeds 60%!
Indien een ambtenaar 5 jaar vroeger op pensioen gaat zal hij nog steeds 93% meer pensioen hebben dan jij domme kloot met 45 jaar in de privé.

Je valt in herhaling...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=172781

De frustratie zit blijkbaar diep.
Ik zou toch maar eens bij Selor binnenspringen indien ik van jouw was...:lol:

Scherven A. Mok 21 november 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling (Bericht 6425971)
Je valt in herhaling...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=172781

De frustratie zit blijkbaar diep.
Ik zou toch maar eens bij Selor binnenspringen indien ik van jouw was...:lol:

2

Als het geen crisis was geweest was ikzelf al lang terug ambtenaar af geweest. Ambtenaar zijn is nl geen lolletje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be