![]() |
Wallonië realiseert slechts 8 procent van de winst in België
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...n-Belgie.dhtml
Citaat:
Bedrijven betalen toch hun belastingen op de plaats waar hun maatschappelijke zetel gevestigd is? Of word er op de winst van multinationals geen belastingen betaald? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens: Brussel zou dan idd op papier het rijkste gewest zijn. Tot men in ofwel wallonie of vlaanderen met de vingers knipt en (indien geregionaliseerd) de belastingen aanpast of de wetgeving of zoiets. Er is niets dat men zo gemakkelijk verplaats als een zetel. |
Ik zou toch ook eens willen dat iemand uitlegt hoe dat nu juist zit. Brussel zou toch direct en indirect tonnen geld moeten binnenrijven door de aanwezigheid van al die bedrijven.
Edit: ah zo. Ja, de directe belastingen worden dus federaal geïnd. |
als gij een postbus huurt in brussel en daar uw maatschappelijke zetel hebt, dan zijt ge van die vervelende fiscuscontroles vanaf hé. Wat is de kans ook weer op controle te krijgen aldaar? 1% of zo?
Meestal steken ze dan wat bureaus ginder, met paar man personeel in. Maar het gros van gebouwen, productie, magazijnen, distributie etc zit in vlaanderen. |
het kaat koet met de oekonoemie
|
Nuke 'em.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En binnenkort ook Ford Genk niet. D�*t staat als een paal boven water. Maar helaas: die paal bevalt mij niet. . |
Citaat:
Maar die plaats heeft vaak niets te maken met waar de winst gemaakt wordt. Banken, grootwarenhuizen, ... maken hun winst in Vlaanderen, maar rapporteren ze wel in Brussel waar hun hoofdkwartier is. De realiteit is dat Brussel met 10% van de bevolking slechts 8% van de reële waarde creëert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Luierikken zeg ik u. 't zijn allemaal luierikken !
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ook dat moet men relativeren. Want wat er 'echt' wordt verdiend door de ondernemingen, dat zullen we waarschijnlijk nooit 'echt' weten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be