![]() |
Werklozen opeisen als vrijwilliger bij noodgevallen, mist een bijverdienste
Werklozen opeisen als vrijwilliger bij noodgevallen, mist een bijverdienste en dekking van onkosten, zou moeten kunnen.
Ik denk bv aan het dringend rooien van 350 ton patatten nu. Het gaat hier om duizenden werklozen die zouden kunnen vrijwilligen om die oogst te redden. Dit is maar een voorbeeld, er zijn zoveel gelegenheden en mogelijkheden. Men zou dat kunnen institutionaliseren. |
Wat bedoel je met 'opeisen'?
|
Als die mensen een arbeidscontract krijgen conform de wetgeving is dat een goed idee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Verloning is dan wel de vraag. Hetzelfde als stempelen (als een soort aanmoediging niet te stempelen, maar echt werk te zoeken.) Of toch een tikje meer? |
Citaat:
Anders verdienen ze evenveel door werkloos te blijven. |
Citaat:
'k Zal me eens rap omdraaien en later die dag nog een paar solicitaties buitengooien die wel met mijn interesses, opleidingen en gewenste verloning te maken hebben. En ik denk dat beroepsstempelaars een soortgelijke insteek hebben. Goe zot, ergens in rotweer keihard gaan werken, terwijl straks de herhaling van FC De Kampioenen loopt, en de cara pils lekker klaarstaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als ge extra's begint uit te delen, dan is het waarschijnlijk goedkoper de aardappelen onder te ploegen en het veld klaar te leggen voor volgend jaar. |
Ik denk ook aan wereldrampen en ontwikkelingshulp. Stuur gekwalificeerde werklozen met een tijdelijk statuut.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bekwaam technisch personeel, daar heb je maar weinig werklozen tussen hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
Sollicitaties kan je blijven doen, het is ook een referentie van werkwilligheid. |
Citaat:
Begin maar eens met de logistiek. Vervoer regelen, toiletten en catering. En het Rode kruis mag niet ontbreken. En niet iedereen heeft een riek thuis liggen. Begin maar eens te rekenen en te plannen. Waarom heb je het gemunt op werklozen? Denk je dat de RVA en de VDAB die mensen met rust laat? Je spreekt over institutionalisering. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be