![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Werklozen opeisen als vrijwilliger bij noodgevallen, mist een bijverdienste? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
25 | 73,53% |
Ja, zonder bijverdienste |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 14,71% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Werklozen opeisen als vrijwilliger bij noodgevallen, mist een bijverdienste en dekking van onkosten, zou moeten kunnen.
Ik denk bv aan het dringend rooien van 350 ton patatten nu. Het gaat hier om duizenden werklozen die zouden kunnen vrijwilligen om die oogst te redden. Dit is maar een voorbeeld, er zijn zoveel gelegenheden en mogelijkheden. Men zou dat kunnen institutionaliseren. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wat bedoel je met 'opeisen'?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als die mensen een arbeidscontract krijgen conform de wetgeving is dat een goed idee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ging bij die aardappelen erover dat door het wispelturige weer van dit jaar de grote machines de job niet konden doen. Dit terwijl het wel met de hand of met minimale inzet van lichtere machines wel had gekund.
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ze uit hun werkloosheid halen en ze aan het werk zetten, maar alleen vrijwilligers.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Geen probleem.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verloning is dan wel de vraag. Hetzelfde als stempelen (als een soort aanmoediging niet te stempelen, maar echt werk te zoeken.) Of toch een tikje meer?
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anders verdienen ze evenveel door werkloos te blijven.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Zal me eens rap omdraaien en later die dag nog een paar solicitaties buitengooien die wel met mijn interesses, opleidingen en gewenste verloning te maken hebben. En ik denk dat beroepsstempelaars een soortgelijke insteek hebben. Goe zot, ergens in rotweer keihard gaan werken, terwijl straks de herhaling van FC De Kampioenen loopt, en de cara pils lekker klaarstaat.
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Dank je, ik heb ondertussen dat topic gelezen (had het niet gezien.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als ge extra's begint uit te delen, dan is het waarschijnlijk goedkoper de aardappelen onder te ploegen en het veld klaar te leggen voor volgend jaar.
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik denk ook aan wereldrampen en ontwikkelingshulp. Stuur gekwalificeerde werklozen met een tijdelijk statuut.
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PWA statuut misschien? Dop + 4€ /uur.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 december 2012 om 13:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekwaam technisch personeel, daar heb je maar weinig werklozen tussen hoor.
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() mmm er is van alles nodig bij rampen en ontwikkelingshulp, hoog en laag, maar er staan heel wat geschoolden aan de dop voortdurend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sollicitaties kan je blijven doen, het is ook een referentie van werkwilligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begin maar eens met de logistiek. Vervoer regelen, toiletten en catering. En het Rode kruis mag niet ontbreken. En niet iedereen heeft een riek thuis liggen. Begin maar eens te rekenen en te plannen. Waarom heb je het gemunt op werklozen? Denk je dat de RVA en de VDAB die mensen met rust laat? Je spreekt over institutionalisering. |
|
![]() |
![]() |