![]() |
Een 'open akkoord' voor A
Het Antwerps akkoord staat nu al vier uur online. Voor iedereen toegankelijk. Een goede gewoonte die alleen BDW en N-VA in de Belgische politiek blijkt te hebben.
Tussenvraag: waar kan ik de akkoorden van Gent, Leuven, Brugge, Hasselt en Brussel raadlegen? Wat me opvalt, is de stilte. Niemand schijnt stevig gefundeerde aan- of opmerkingen te hebben. Zelfs de oppositie bij monde van Almaci en Annemans, heeft alleen maar de verwachte gemeenplaatsen over. Ik vermoed wel dat er hier en daar iemand met een of een paar van 450 punten niet akkoord gaat, maar blijkbaar niet met het geheel. Anders waren er hier al lang een reeks commentaren van ik-weet-niet-wat allemaal gepost. Het moet dus wel een evenwichtig en verdedigbaar akkoord zijn, niet het vreselijke asociale misbaksel waar enkelen hier stiekem op gereknd hadden. PS: Bart Brinckman stak de kroon af. Hij kreeg niets anders door de strot dan de loftrompet voor PJ steken. Belabberder en meer vooringenomen journalistiek heb ik nog nooit gezien. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...528/1.1501220? |
Citaat:
De rest google je zelf maar. Citaat:
|
Ik ben beginnen lezen maar na een paar bladzijden had ik iets van : ik heb dit al gelezen, dat verschilt met geen letter van de onderhandelingsnota ...
zal nog wel eens de tijd nemen om verder te lezen misschien |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu blijkt dat het bestuursakkoord nagenoeg een kopie is van de formateursnota (er zijn gewoon wat bindtekstjes bijgekomen), zal je me dus wel gelijk moeten geven dat het bestuursakkoord een samensprokkeling van losse ideetjes zonder duidelijke visie is. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tja, de federale regering is ook geen één-op-één afspiegeling van de stemmen die werden uitgebracht in Erps-Kwerps natuurlijk
En claimen dat Antwerpen de coalitie heeft waar ze voor gestemd heeft klinkt toch een beetje gek als de CD&V en de oVLD erin zitten me dunkt :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind er weinig sociaals uit. Armen gaan met dit bestuur nog achteruitgaan en in het isolement geraken. Als dat uw visie is op en goed akkoord dan houdt de discussie op nietwaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor een stuk is het natuurlijk zo dat zelfs een grootstad als Antwerpen op veel domeinen niet veel kan doen, maar je kan op zijn minst een visie vooropstellen en daarmee naar het Vlaamse niveau trekken. |
Citaat:
mja, de link werkt niet .. tot zover de goede gewoontes van de burgemeester-in-bijberoep en zijn toetiekwanties "De pagina die u zoekt kan niet gevonden worden, mogelijk bestaat ze niet meer. Indien nodig dient u uw favorieten (of bookmarks) bij te werken. Ga verder met één van onderstaande links:" |
Citaat:
Deze associale en veralgemenende regeling uit het akkoord blijkt nu een losse flodder te zijn, wishfull thinking verkopen voor waarheid, zo kennen we ze weer onze politiekers populisten met weinig inhoud en postjespakkers die alles slikken. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar voor links is dat natuurlijk onmenselijk: wie eens een leefloon heeft gehad, moet voor zijn leven arm gehouden worden. Want stel je voor dat hij anders niet meer voor links zou stemmen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be