![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het Antwerps akkoord staat nu al vier uur online. Voor iedereen toegankelijk. Een goede gewoonte die alleen BDW en N-VA in de Belgische politiek blijkt te hebben.
Tussenvraag: waar kan ik de akkoorden van Gent, Leuven, Brugge, Hasselt en Brussel raadlegen? Wat me opvalt, is de stilte. Niemand schijnt stevig gefundeerde aan- of opmerkingen te hebben. Zelfs de oppositie bij monde van Almaci en Annemans, heeft alleen maar de verwachte gemeenplaatsen over. Ik vermoed wel dat er hier en daar iemand met een of een paar van 450 punten niet akkoord gaat, maar blijkbaar niet met het geheel. Anders waren er hier al lang een reeks commentaren van ik-weet-niet-wat allemaal gepost. Het moet dus wel een evenwichtig en verdedigbaar akkoord zijn, niet het vreselijke asociale misbaksel waar enkelen hier stiekem op gereknd hadden. PS: Bart Brinckman stak de kroon af. Hij kreeg niets anders door de strot dan de loftrompet voor PJ steken. Belabberder en meer vooringenomen journalistiek heb ik nog nooit gezien. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...528/1.1501220? Laatst gewijzigd door 'XIII' : 10 december 2012 om 22:13. |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De rest google je zelf maar. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik ben beginnen lezen maar na een paar bladzijden had ik iets van : ik heb dit al gelezen, dat verschilt met geen letter van de onderhandelingsnota ...
zal nog wel eens de tijd nemen om verder te lezen misschien |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is vrij logisch ook hé. CD&V zit er bij voor de postjes dus welk bestuursakkoord het ook is, dat kan hen eigenlijk geen bal schelen. Dus De Wever heeft eigenlijk aan zijn nota wat kleine wijzigingen aangebracht om de VLD het gevoel te geven dat ze ook iets te zeggen hebben. Een beetje zoals Di Rupo dus gedaan heeft in de federale regering. Alleen heeft Antwerpen nu wel een coalitie waarvoor ze gestemd heeft en Vlaanderen nog altijd niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu blijkt dat het bestuursakkoord nagenoeg een kopie is van de formateursnota (er zijn gewoon wat bindtekstjes bijgekomen), zal je me dus wel gelijk moeten geven dat het bestuursakkoord een samensprokkeling van losse ideetjes zonder duidelijke visie is. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over de premier Klein Licht (what's in a name hé) en nee ik ben daar niet zuur over. Ik zeg alleen maar dat die man niet iemand is waarop ik zelfs maar een stem kon uitbrengen, laat staan dat ik hem in 2014 kan afstraffen voor zijn wanbeleid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 december 2012 om 17:08. |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tja, de federale regering is ook geen één-op-één afspiegeling van de stemmen die werden uitgebracht in Erps-Kwerps natuurlijk
En claimen dat Antwerpen de coalitie heeft waar ze voor gestemd heeft klinkt toch een beetje gek als de CD&V en de oVLD erin zitten me dunkt ![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind er weinig sociaals uit. Armen gaan met dit bestuur nog achteruitgaan en in het isolement geraken. Als dat uw visie is op en goed akkoord dan houdt de discussie op nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu ga je die stelling natuurlijk met argumenten onderbouwen, in plaats van te gaan lopen uit de discussie?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Ludo Van Campenhout en Luc Bungeneers had Janssens twee supergoede schepenen die de stadsontwikkeling en de financiën overeind hielden. Van Peel en Philip Heylen deden het ook niet slecht, maar niet zo erg zichtbaar. Van wat de SP.A schepenen eigenlijk uitgericht hebben in het stadsbestuur is weinig geweten, behalve dat er massaal plaatsen in de scholen en de creches tekort waren.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor een stuk is het natuurlijk zo dat zelfs een grootstad als Antwerpen op veel domeinen niet veel kan doen, maar je kan op zijn minst een visie vooropstellen en daarmee naar het Vlaamse niveau trekken.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mja, de link werkt niet .. tot zover de goede gewoontes van de burgemeester-in-bijberoep en zijn toetiekwanties "De pagina die u zoekt kan niet gevonden worden, mogelijk bestaat ze niet meer. Indien nodig dient u uw favorieten (of bookmarks) bij te werken. Ga verder met één van onderstaande links:"
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 december 2012 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze associale en veralgemenende regeling uit het akkoord blijkt nu een losse flodder te zijn, wishfull thinking verkopen voor waarheid, zo kennen we ze weer onze politiekers populisten met weinig inhoud en postjespakkers die alles slikken. Laatst gewijzigd door spherelike : 11 december 2012 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 december 2012 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
#20 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar voor links is dat natuurlijk onmenselijk: wie eens een leefloon heeft gehad, moet voor zijn leven arm gehouden worden. Want stel je voor dat hij anders niet meer voor links zou stemmen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 11 december 2012 om 20:46. |
|||
![]() |