Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   150.000 ambtenaren worden ontslagen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=180886)

demonen 19 december 2012 11:09

150.000 ambtenaren worden ontslagen

Griekse ambtenaren zijn voor 24 uur in staking gegaan uit protest tegen de massa-ontslagen die het ambtelijke apparaat van het land te wachten staan.

Ministeries, scholen en belastingkantoren blijven dicht. Ook het treinverkeer wordt getroffen door de staking en door een werkonderbreking in de burgerluchtvaart zal een aantal binnenlandse vluchten uitvallen.

150.000 ontslagen
Als onderdeel van de bezuinigingsmaatregelen die nodig zijn om het door schulden geteisterde Griekenland er weer bovenop te helpen, zullen de komende jaren circa 150.000 ambtenaren hun baan verliezen.

Nu nog 600.000 ambtenaren afdanken in België!

Another Jack 19 december 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6462456)
Griekse ambtenaren zijn voor 24 uur in staking gegaan uit protest tegen de massa-ontslagen die het ambtelijke apparaat van het land te wachten staan.

Ministeries, scholen en belastingkantoren blijven dicht. Ook het treinverkeer wordt getroffen door de staking en door een werkonderbreking in de burgerluchtvaart zal een aantal binnenlandse vluchten uitvallen.

150.000 ontslagen
Als onderdeel van de bezuinigingsmaatregelen die nodig zijn om het door schulden geteisterde Griekenland er weer bovenop te helpen, zullen de komende jaren circa 150.000 ambtenaren hun baan verliezen.

Of naar Griekenland verhuizen.

maddox 19 december 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6462467)
Of naar Griekenland verhuizen.

Met een Belgische uitkering, waarom niet.

Another Jack 19 december 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6462474)
Met een Belgische uitkering, waarom niet.

Trekt Demonen een uitkering?
Ik zo daar niet stom van staan...

Tommm 19 december 2012 11:36

Citaat:

150.000 ontslagen

Nu nog 600.000 ambtenaren afdanken in België
!

Goed idee! 600.000 mensen zonder inkomen er bij, dat zal de crisis snel oplossen. Waarom wordt u niet als consultant bij de federale regering betaald? U kan zo alle problemen oplossen.

Bobke 19 december 2012 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6462486)
Goed idee! 600.000 mensen zonder inkomen er bij, dat zal de crisis snel oplossen. Waarom wordt u niet als consultant bij de federale regering betaald? U kan zo alle problemen oplossen.

Hoe zou jij de problemen oplossen ?

Raf 19 december 2012 11:42

Citaat:

Zo ver heeft "demonen" nog niet nagedacht... Als hij überhaupt al nagedacht heeft. In zijn blinde haat tegen alles wat "ambtenaar" is, ziet hij nog liever méér werkloosheid dan dat hij nadenkt over een structurele oplossing.

Tommm 19 december 2012 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6462495)

Geen idee, beste. Maar ik ga de problemen niet te lijf met verzuurde toogpraat.

eno2 19 december 2012 11:47

Citaat:

Idioot (voorstel)

Raf 19 december 2012 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6462495)

Ik zou om te beginnen al een aantal "regeringen" en "parlementen" afschaffen: de Vlaamse, Waalse en Brusselse. Vervolgens zou ik alle dotaties aan religies, partijen en koningskinderen afschaffen. Dat zal ook meteen een slok op een borrel schelen. Een degelijke aanpak van het migratieprobleem is natuurlijk ook onontkoombaar. Wat denk je? Is dat al geen aardig beginnetje?

maddox 19 december 2012 11:47

Citaat:

Peut, 600 000 doptrekkers. En de dop is een stuk lager dan het doorsnee ambtenarenloon. Dus voor de staatskas is het een winstsituatie.

Tommm 19 december 2012 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6462499)
Zo ver heeft "demonen" nog niet nagedacht... Als hij überhaupt al nagedacht heeft. In zijn blinde haat tegen alles wat "ambtenaar" is, ziet hij nog liever méér werkloosheid dan dat hij nadenkt over een structurele oplossing.

Structurele oplossingen is iets waar alleen anderen moeten voor zorgen. De NVA aanhangers hier schermen daar alleen mee als Di Rupo (correcte)maatregelen neemt. Als die maatregelen dan blijken te werken zijn ze toch niet goed wegens "niet structureel".

Tommm 19 december 2012 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6462511)
Peut, 600 000 doptrekkers. En de dop is een stuk lager dan het doorsnee ambtenarenloon. Dus voor de staatskas is het een winstsituatie.

Peut, die "doptrekkers" geven dan ook minder uit en brengen niets op, slecht voor de economie, peut.

Bobke 19 december 2012 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6462505)
Geen idee, beste. Maar ik ga de problemen niet te lijf met verzuurde toogpraat.

Nee, met het afbreken van de oplossingen die genomen worden.

maddox 19 december 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6462509)
Ik zou om te beginnen al een aantal "regeringen" en "parlementen" afschaffen: de Vlaamse, Waalse en Brusselse. Vervolgens zou ik alle dotaties aan religies, partijen en koningskinderen afschaffen. Dat zal ook meteen een slok op een borrel schelen. Een degelijke aanpak van het migratieprobleem is natuurlijk ook onontkoombaar. Wat denk je? Is dat al geen aardig beginnetje?

Ik zou het iets anders aanpakken, maar in groffe lijnen ben ik het met U eens hier.

Federale regering opheffen.
Brussels gewest aan de EU geven als vergiftigd geschenk.
De Oostkantons de keuze geven "Vlaanderen, Wallonië , of Duitsland".

Subsidies en dotaties in zijn gehele aanpakken. Ook sport en cultuur mogen hun duit in het zakje doen. Mensen mogen hun eigen hobby gaan betalen.

Tommm 19 december 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6462522)
Nee, met het afbreken van de oplossingen die genomen worden.

Dat is het hele punt, het is geen oplossing.

maddox 19 december 2012 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6462516)
Peut, die "doptrekkers" geven dan ook minder uit en brengen niets op, slecht voor de economie, peut.

Ze brengen nu alleen maar meer kosten mee voor de overheid, en die belast de privé tot ze gaat lopen.
Zie maar naar de resultaten qua fallissementen en uitvlaggen van firma's.

Dus, mensen uit de grote pot betalen blijft ook niet duren. Getuige Griekenland.

Bobke 19 december 2012 11:53

Citaat:

Heel aardig begin en komt ongeveer op hetzelfde neer.

Don Quichote 19 december 2012 11:55

We moeten met de beproefde methode verdergaan.
Lenen en met geld smijten.

Dop- en leeflonen verhogen en meer ambtenaren aanwerven.
Die gaan dan het geld laten rollen en dan spreken de linksen van terugverdieneffecten.

We zien de resultaten duidelijk als we Duitsland en Griekenland vergelijken.

Dirupo kijkt vol extase naar Hollande.

Jaja.

Sammael 19 december 2012 11:57

Citaat:

Niet slecht. En door het opheffen van een hoop bestuursniveaus wordt alles opeens eenvoudiger zodat we...

...minder ambtenaren zullen nodig hebben :oops:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be