![]() |
Over conformeren en onze consumptiemaatschappij.
Als substituut voor de religieuze beleving kennen we de consumptiemaatschappij. In elke omgeving is er druk om te conformeren of dit na te streven. Iedereen doet daar bewust maar meestal onbewust aan mee.
Om een stukje te citeren uit "The Fear" van Lilly Allen: Life's about film stars and less about mothers It's all about fast cars and cussing each other But it doesn't matter cause I'm packing plastic And that's what makes my life so fucking fantastic And I am a weapon of massive consumption And its not my fault it's how I'm programmed to function I'll look at the sun and I'll look in the mirror I'm on the right track, yeah we're on to a winner http://www.youtube.com/watch?v=q-wGMlSuX_c |
Tja, conformeer je met het theocentrisme of met het anthropocentrisme? Mijn keuze is snel gemaakt!
|
Toch even verduidelijken.
Zich conformeren betekent dus "zich aanpassen". Een vreselijke uitdrukking. |
Citaat:
Of je nu kiest voor theocentrisme of anthropocentrisme, dat staat er los van in onze hedendaagse pluralistische maatschappij. |
"""Als substituut voor de religieuze beleving kennen we de consumptiemaatschappij"""
Dus diegenen die religieus zijn doen niet mee met die consumptiemaatschappij ? 8O Wat mezelf betreft, ik doe mee met wat mij aanstaat en de rest kan..... :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik pas mijn vraag dan maar aan : """Dus diegenen die niet 'religieus beleven' doen niet mee met die consumptiemaatschappij ?""" En misschien eens uitleggen wat je bedoelt met 'beleving' ? Als die 'beleving' vroeger religieus was, wat is die 'beleving' dan nu ? Een consumptueuze beleving of zoiets ? Eigenlijk snap ik het nu, na deze 'verduidelijking', niet meer...... |
Ik heb 13 jaar geconformeerd, de tijd van mijn beroepscarrière
Xenophon stemde voor alles in deze poll |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wat wil je nu uiteindelijk zeggen , wat is je standpunt ? Jij als man wilt hoogstwaarschijnlijk terug naar een tijd waar religie belangrijk is. Ik vind het fijn te mogen leven waar vooral vrijzinnigheid belangrijk is. Jij niet, dus. |
Citaat:
7 miljard weapons of massive consumption = weapon of massive destruction Fear is hier gerechtvaardigd |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be