![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Conformeer jij jezelf in onze consumptiemaatschappij ? | |||
1. Ja. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
2. Ja. Een beetje. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
3. Ja, maar niet in alles. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
4. Neen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 66,67% |
5. Neen, maar ik heb wel soms merkartikelen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 66,67% |
6. Neen, maar ik kies altijd voor merken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
7. Neen, tenzij de druk van mijn naasten of buren te groot wordt. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
8. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 66,67% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als substituut voor de religieuze beleving kennen we de consumptiemaatschappij. In elke omgeving is er druk om te conformeren of dit na te streven. Iedereen doet daar bewust maar meestal onbewust aan mee.
Om een stukje te citeren uit "The Fear" van Lilly Allen: Life's about film stars and less about mothers It's all about fast cars and cussing each other But it doesn't matter cause I'm packing plastic And that's what makes my life so fucking fantastic And I am a weapon of massive consumption And its not my fault it's how I'm programmed to function I'll look at the sun and I'll look in the mirror I'm on the right track, yeah we're on to a winner http://www.youtube.com/watch?v=q-wGMlSuX_c
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, conformeer je met het theocentrisme of met het anthropocentrisme? Mijn keuze is snel gemaakt!
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even verduidelijken.
Zich conformeren betekent dus "zich aanpassen". Een vreselijke uitdrukking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je nu kiest voor theocentrisme of anthropocentrisme, dat staat er los van in onze hedendaagse pluralistische maatschappij.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 6 maart 2013 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() """Als substituut voor de religieuze beleving kennen we de consumptiemaatschappij"""
Dus diegenen die religieus zijn doen niet mee met die consumptiemaatschappij ? ![]() Wat mezelf betreft, ik doe mee met wat mij aanstaat en de rest kan..... ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had het over beleving. Het is nu eenmaal zo dat onze beleving in het verleden in de Westerse maatschappij voor de massa religieus was.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik pas mijn vraag dan maar aan : """Dus diegenen die niet 'religieus beleven' doen niet mee met die consumptiemaatschappij ?""" En misschien eens uitleggen wat je bedoelt met 'beleving' ? Als die 'beleving' vroeger religieus was, wat is die 'beleving' dan nu ? Een consumptueuze beleving of zoiets ? Eigenlijk snap ik het nu, na deze 'verduidelijking', niet meer......
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik heb 13 jaar geconformeerd, de tijd van mijn beroepscarrière
Xenophon stemde voor alles in deze poll |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je onderschat jezelf. Je hebt het wel degelijk gesnapt.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat wil je nu uiteindelijk zeggen , wat is je standpunt ? Jij als man wilt hoogstwaarschijnlijk terug naar een tijd waar religie belangrijk is. Ik vind het fijn te mogen leven waar vooral vrijzinnigheid belangrijk is. Jij niet, dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
7 miljard weapons of massive consumption = weapon of massive destruction Fear is hier gerechtvaardigd
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |