![]() |
Eurovrije zone
Ik ben momenteel op zoek naar manieren om via lokale werking en initiatieven de euro te omzeilen als 'noodzakelijk' instrument. Zeg maar het creëren van eurovrije zones, waar mensen niet langer genoodzaakt zijn te leven en werken met het (private) bankiersmonopolie dat de ECB is. En uiteraard ook om zich te kunnen indekken tegen wanneer het euro-circus in elkaar stuikt.
LETS ken ik al. Kennen jullie nog andere? Bitcoin ken ik ook ja, maar dat is niet bepaald een munteenheid waarmee ik bij de bakker om een brood kan. |
zilver en goud, ruilen, valuta van buiten de eurozone, bedenk er zelf maar wat
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mja ik ben ook benieuwd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alle geïnteresseerde zetten hun Eurootjes om in goud en leveren dat goud in tegen een nieuwe munt die garant staat voor een hoeveelheid goud. Zoiets in die aard. |
De draadstarter had er goed aan gedaan met concrete alternatieven voor de dag te komen.
Nu praat men in het ijle. Ik zou wel willen betalen met iets anders dan de euro! RUILHANDEL dus, zoals in het Stenen Tijdperk ... OK Bolleke ?! |
Ruil een brood voor een vis !
Geef een kip aan de prostituée waar ge mee gaat vogelen! Of meerdere kippen natuurlijk, volgens de "service" die gevraagd wordt ! Betaal Uw belastingen met paardenmest, zeer goed als meststof he! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Je kan ook tegen Europa zeggen dat een oud Belgisch frankje 40 € waard is. Iedereen zal er hier of daar nog wel in een lade of de kelder hebben liggen.
Het maakt geen verschil, want alles is enkel gedekt door schuld. |
Citaat:
Zie onder: Citaat:
|
Weer vergeten uw pilletjes te nemen?
|
Er zijn inmiddels een aantal interessante experimenten opgestart.
Bitcoin natuurlijk, al blijf ik me vragen stellen over de veiligheid van het gebeuren, alsook de stabiliteit van de munt, je kan er als consument maar weinig mee aanvangen als de prijzen voortdurend significant veranderen. Heel interessant lijken me de freecycle groepen, die vooral dankzij sociale media tot stand zijn gekomen. In plaats van dingen weg te smijten biedt je ze gratis aan op die media, en je kan er zelf ook dingen gratis verkrijgen die anderen niet meer nodig hebben. Freecycle Gent: http://gentintransitie.com/2013/08/09/freecycle-gent/ voor wie op smoelenboek zit: https://www.facebook.com/groups/268445623241895/ Freecycle Antwerpen (tienduizend leden) https://www.facebook.com/groups/freecyle.gent/ Gent, 5000 leden. Voor wie uit de dwangbuis van de €uro wil stappen bieden de sociale media en het internet steeds meer keuzemogelijkheden. |
Misschien ligt de fout in het feit dat we in Europa een gezamelijke munt hadden moeten hebben voor een aantal landen die op ongeveer eenzelfde economisch niveau stonden! Maar neen, men moest er allerlei landen bij sleuren waarvan men wist dat ze vooral voor moeilijkheden gingen zorgen en er vooral bijkwamen om gesteund te worden...
Men is nu aan het oogsten wat men gezaaid heeft. Gooi er nog wat Oostblok en andere landen bij en zet de grenzen maar open! Men weet/wist het, en toch moest het gebeuren. Waarom??? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be