![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben momenteel op zoek naar manieren om via lokale werking en initiatieven de euro te omzeilen als 'noodzakelijk' instrument. Zeg maar het creëren van eurovrije zones, waar mensen niet langer genoodzaakt zijn te leven en werken met het (private) bankiersmonopolie dat de ECB is. En uiteraard ook om zich te kunnen indekken tegen wanneer het euro-circus in elkaar stuikt.
LETS ken ik al. Kennen jullie nog andere? Bitcoin ken ik ook ja, maar dat is niet bepaald een munteenheid waarmee ik bij de bakker om een brood kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zilver en goud, ruilen, valuta van buiten de eurozone, bedenk er zelf maar wat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja ik ben ook benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Of je nu lets, torentjes, goud of wolbollekes gebruikt - de manier is altijd dezelfde. Je verzamelt een aantal mensen rond je en je probeert hen ervan te overtuigen om jouw munteenheid te aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle geïnteresseerde zetten hun Eurootjes om in goud en leveren dat goud in tegen een nieuwe munt die garant staat voor een hoeveelheid goud. Zoiets in die aard. Laatst gewijzigd door Garry : 28 april 2013 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De draadstarter had er goed aan gedaan met concrete alternatieven voor de dag te komen.
Nu praat men in het ijle. Ik zou wel willen betalen met iets anders dan de euro! RUILHANDEL dus, zoals in het Stenen Tijdperk ... OK Bolleke ?! Laatst gewijzigd door Boyke : 28 april 2013 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ruil een brood voor een vis !
Geef een kip aan de prostituée waar ge mee gaat vogelen! Of meerdere kippen natuurlijk, volgens de "service" die gevraagd wordt ! Betaal Uw belastingen met paardenmest, zeer goed als meststof he! Laatst gewijzigd door Boyke : 28 april 2013 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet die dan met al die kippen doen. Die kan daar met hare Porsche niet mee gaan tanken zene. Die kiekens geraken niet in die betaalautomaat. En als ge die pluimen in die benzinetank stopt is heel de boel naar de kloten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kunt bv zelf je lidkaart van je politieke partij gaan betalen op de Amerikalei 98 met een emmer stront.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Je kan ook tegen Europa zeggen dat een oud Belgisch frankje 40 € waard is. Iedereen zal er hier of daar nog wel in een lade of de kelder hebben liggen.
Het maakt geen verschil, want alles is enkel gedekt door schuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Bolleke, je zult je moeten haasten, want er duiken steeds meer geruchten op over " een tijdelijke uitstap" uit de Euro voor de armoedzaaiers van Europa en daar horen wij ook bij.
Zie onder: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weer vergeten uw pilletjes te nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn inmiddels een aantal interessante experimenten opgestart.
Bitcoin natuurlijk, al blijf ik me vragen stellen over de veiligheid van het gebeuren, alsook de stabiliteit van de munt, je kan er als consument maar weinig mee aanvangen als de prijzen voortdurend significant veranderen. Heel interessant lijken me de freecycle groepen, die vooral dankzij sociale media tot stand zijn gekomen. In plaats van dingen weg te smijten biedt je ze gratis aan op die media, en je kan er zelf ook dingen gratis verkrijgen die anderen niet meer nodig hebben. Freecycle Gent: http://gentintransitie.com/2013/08/09/freecycle-gent/ voor wie op smoelenboek zit: https://www.facebook.com/groups/268445623241895/ Freecycle Antwerpen (tienduizend leden) https://www.facebook.com/groups/freecyle.gent/ Gent, 5000 leden. Voor wie uit de dwangbuis van de €uro wil stappen bieden de sociale media en het internet steeds meer keuzemogelijkheden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien ligt de fout in het feit dat we in Europa een gezamelijke munt hadden moeten hebben voor een aantal landen die op ongeveer eenzelfde economisch niveau stonden! Maar neen, men moest er allerlei landen bij sleuren waarvan men wist dat ze vooral voor moeilijkheden gingen zorgen en er vooral bijkwamen om gesteund te worden...
Men is nu aan het oogsten wat men gezaaid heeft. Gooi er nog wat Oostblok en andere landen bij en zet de grenzen maar open! Men weet/wist het, en toch moest het gebeuren. Waarom??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |