Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Privémail van Di Rupo gekraakt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=187071)

Salah 31 mei 2013 04:10

Privémail van Di Rupo gekraakt

Citaat:

De persoonlijke mailbox van Elio Di Rupo (PS) en van een aantal mensen uit zijn omgeving zijn gehackt. Dat blijkt uit een anonieme cd-rom met honderden berichten die de krant De Morgen toegestuurd kreeg. Het doet vragen rijzen over het gemak waarmee aan vertrouwelijke informatie of privégegevens van politici kan worden geraakt.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...gekraakt.dhtml

Skobelev 31 mei 2013 05:50

Is dat hier een nieuwssite of was je ook verplicht een eigen inbreng toe te voegen?

zonbron 31 mei 2013 06:06

Over de inhoud alvast geen woord.

Juist, een hacker stuurt zulke gevoelige informatie bij voorkeur naar 'De Morgen' ipv. het onmiddelijk publiek te maken net zoals Wikileaks, Liveleaks of andere...

Wat willen ze uiteindelijk daar nu mee bewijzen???

Een zoveelste poging om de komende verstrenging van de IT-gebruik goed te praten.

Staat U mij toe AUB :

:lolabove: :rofl:

edit : let op het door de media bijgevoegd fototje, het merk van de schrijfbare CD/DVD is 'imation', een woordspeling op 'information'. PSYOPS zijn wederom niet uitgesloten. Uiteraard toeval en uiterst 'komisch'....

zonbron 31 mei 2013 06:13

Niets te zien hier hoor, 'walk on by please'...

BTW :

Naast zijn persoonlijke mailadres werden nog zes mailboxen gehackt. Onder meer een algemeen mailadres van de PS en de professionele e-mail van een kennis van Di Rupo die bij de Nationale Bank (NBB) werkt.

Belga

Voorkeurspelling is 'gehacked' en niet 'gehackt', onze reguliere media laat 'het' zich ingeven.

Klojo eerste klas 31 mei 2013 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6659820)
Voorkeurspelling is 'gehacked' en niet 'gehackt', onze reguliere media laat 'het' zich ingeven.

"MIJN voorkeurspelling is 'gehacked' en niet 'gehackt' " is waarheidsgetrouwer..... :twisted:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=hacken&w=w

Anna List 31 mei 2013 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6659817)
Over de inhoud alvast geen woord.

Juist, een hacker stuurt zulke gevoelige informatie bij voorkeur naar 'De Morgen' ipv. het onmiddelijk publiek te maken net zoals Wikileaks, Liveleaks of andere...

Wat willen ze uiteindelijk daar nu mee bewijzen???

Een zoveelste poging om de komende verstrenging van de IT-gebruik goed te praten.

Staat U mij toe AUB :

:lolabove: :rofl:

edit : let op het door de media bijgevoegd fototje, het merk van de schrijfbare CD/DVD is 'imation', een woordspeling op 'information'. PSYOPS zijn wederom niet uitgesloten. Uiteraard toeval en uiterst 'komisch'....

dit was mijn eerste gedachte en reactie ook ... deze werkwijze is een politiek godsgeschenk voor DiRupo.

wie de politieke gewoontes in B een beetje kent, weet dat dit hem carte blanche geeft om uit te halen naar gelijk welke IT/auteursrechten/internetvrijheid/anonimiteit...problematiek ... terwijl alle ander politici zullen laten begaan vanwege dit incident.

dus blijven (slechts!)2 opties :
-1 dit komt uit EDR kring net om dit effect te verkrijgen
-2 binnenkort ziet de 'hacker' zijn tactische fout in en wordt de inhoud alsnog op tinternet gegooid.

binnen een maand of zo zullen we wel meer weten zeker ?

DeProf_eet 31 mei 2013 09:20

Ik vind het een goede zaak en ben bereid om een klein beetje van mijn persoonlijke vrijheid op te geven om de handel en wandel van zo'n schandelijk figuur als Di Rupo de wereld in te sturen. En ja, ik heb iets tegen jeanetten en ook tegen moslims. In feite ben ik dus volgens de meesten een racist. Goed zo ?

Amon_Re 31 mei 2013 09:21

Ik zal dit geloven zodra de mails effectief online staan.

zonbron 31 mei 2013 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas (Bericht 6659849)
"MIJN voorkeurspelling is 'gehacked' en niet 'gehackt' " is waarheidsgetrouwer..... :twisted:
http://woordenlijst.org/zoek/?q=hacken&w=w

Goed, U hebt het inderdaad bij het rechte einde. Men heeft mij ooit ander wijsgemaakt.

zonbron 31 mei 2013 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6659936)
dit was mijn eerste gedachte en reactie ook ... deze werkwijze is een politiek godsgeschenk voor DiRupo.

wie de politieke gewoontes in B een beetje kent, weet dat dit hem carte blanche geeft om uit te halen naar gelijk welke IT/auteursrechten/internetvrijheid/anonimiteit...problematiek ... terwijl alle ander politici zullen laten begaan vanwege dit incident.

dus blijven (slechts!)2 opties :
-1 dit komt uit EDR kring net om dit effect te verkrijgen
-2 binnenkort ziet de 'hacker' zijn tactische fout in en wordt de inhoud alsnog op tinternet gegooid.

binnen een maand of zo zullen we wel meer weten zeker ?

Ik zet alles in op optie 1.

Die prive zou trouwens onmogelijk uit de kranten kunnen blijven... Indien hij gehackt werd is dat zonder twijfel het gevolg van social engineering. Daar mag men zich dan ook terecht belangrijke vragen bij stellen...

Anna List 31 mei 2013 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6659998)

Die prive zou trouwens onmogelijk uit de kranten kunnen blijven... Indien hij gehackt werd is dat zonder twijfel het gevolg van social engineering. Daar mag men zich dan ook terecht belangrijke vragen bij stellen...

je vergist je 100% ... die privé heeft in B 0% kans om in gelijk welke media te geraken, niet in reguliere kranten, zelfs niet in 'de boekskes'.

geef eens wat meeer uitleg over je 'social engineering' ? wat bedoel je daar juist mee ?

Txiki 31 mei 2013 09:41

Ach ach. De mensen bang maken, is blijkbaar het enige wat nog het doel is van Di Rupo en z'n stal. Onnozelaars.

zonbron 31 mei 2013 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 6659986)
Ik vind het een goede zaak en ben bereid om een klein beetje van mijn persoonlijke vrijheid op te geven om de handel en wandel van zo'n schandelijk figuur als Di Rupo de wereld in te sturen. En ja, ik heb iets tegen jeanetten en ook tegen moslims. In feite ben ik dus volgens de meesten een racist. Goed zo ?

Waarom zou U Uw vrijheid moeten opgeven?

Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen rekeningen en de servers die hij gebruikt.

Zoals men stelt is het een prive-aangelegeheid en laat het daar dan maar bij blijven. Het is niet omdat iemand in Uw voor het huis geparkeerde auto (zonder deze degelijk op slot te doen en/of beveiligen) dat men het verkeer in Uw straat gaat afsluiten. Dat is duidelijk te gek voor woorden.

Het doet mij een beetje denken aan het hacken van Sarah Palin bvb. : http://gawker.com/5439631/we-were-ri...-email-account

Amon_Re 31 mei 2013 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6659998)

Of hij gebruikt overal hetzelfde wachtwoord en een site met zijn info werd gehackt.

zonbron 31 mei 2013 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6660005)
je vergist je 100% ... die privé heeft in B 0% kans om in gelijk welke media te geraken, niet in reguliere kranten, zelfs niet in 'de boekskes'.

geef eens wat meeer uitleg over je 'social engineering' ? wat bedoel je daar juist mee ?

Als het in het belang van de (r)overheid is zullen ze dat wel loslaten in de pers. Deze kwestie, welke trouewns ook U 'een beetje' wantrouwig maakt, kan slechts het voorspel zijn van een indrukwekkende IT-regulatie-show...

Social Engineering

zonbron 31 mei 2013 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6660017)
Of hij gebruikt overal hetzelfde wachtwoord en een site met zijn info werd gehackt.

Paswoord : Carbonade_Flamande

:-P

Verwacht vooral geen pikante noch relevante details, onmogelijk.

Klagen en zagen des te meer.

Another Jack 31 mei 2013 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6660021)
Als het in het belang van de (r)overheid is zullen ze dat wel loslaten in de pers. Deze kwestie, welke trouewns ook U 'een beetje' wantrouwig maakt, kan slechts het voorspel zijn van een indrukwekkende IT-regulatie-show...

Social Engineering

Wat is dat concreet, IT-regulatie?

zonbron 31 mei 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6660023)
Wat is dat concreet, IT-regulatie?

EU -Clean IT - About the project

Award-winning EU project redefines the Internet strengthening users' online safety while boosting broadband speeds
13 mei 2013

Meer :

De Europese Commissie brengt ons CleanIT, de digitale Stasi-spion en politiestaat

zonbron 31 mei 2013 10:42

Voor belangrijke ontwikkelingen en acties ivm IT in Europa :

Free Software Foundation Europe (Nederlands)

zonbron 31 mei 2013 10:53

Vergeet niet, na Di Rupo in 1996 en Quickie in 2006 wil nu ook @peterdedecker het BE internet achter een firewall. *facepalm* (twitter L. Van Braekel, Vlaming in Texas,US)

Een Belgische firewall in de strijd tegen phishingfraude
8 mei 2013

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be