Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   meeste gezinnen betaalt geen belastingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=188274)

brother paul 27 juni 2013 13:25

meeste gezinnen betaalt geen belastingen

http://trends.knack.be/economie/nieu...0337059651.htm

in feite is dat ook nogal een waarheid

als iedere dopper, zieke, invalide, gepensioneerde zijn ze al met 3 miljoen van de 6 miljoen gezinnen krijgt zijn inkomen zonder belastingen te betalen
Als je dan alle gezinnen optelt die terugtrekt via kindjesgeld en daar meer trekt dan hij belastingen betaalt, dan heb je in Belgie toch equivalente choquerende cijfers.

Ik durf stellen: de helft van de gezinnen betaalt geen belastingen in Belgie...

Raf 27 juni 2013 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6695758)
meeste gezinnen betaalt geen belastingen

Betalen.

Vrijheideerst 27 juni 2013 13:29

Citaat:

http://trends.knack.be/economie/nieu...0337059651.htm

in feite is dat ook nogal een waarheid

als iedere dopper, zieke, invalide, gepensioneerde zijn ze al met 3 miljoen van de 6 miljoen gezinnen krijgt zijn inkomen zonder belastingen te betalen
Als je dan alle gezinnen optelt die terugtrekt via kindjesgeld en daar meer trekt dan hij belastingen betaalt, dan heb je in Belgie toch equivalente choquerende cijfers.

Niet alle "doppers", zieken en invaliden zijn dit omdat ze dit graag doen. Of houdt u van clichés?

Ik ben het met u eens dat er nog altijd geen duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen de "bereidwilligen" en de profiteurs, maar geen veralgemeningen aub. Ik hoop dat u zolang de crisis duurt uw job kan behouden.

Bolleke Wol 27 juni 2013 13:52

Ik hoop dat niet. Er zouden veel meer mensen met de neus op de feiten moeten gedrukt worden. Hoe meer werklozen hoe beter. Vooral blauwe extremisten.

Juan 27 juni 2013 13:59

Citaat:

Amai, sterk statement, koopt de helft van de Belgische bevolking haar voedsel, drank en andere producten over de grens? Of zijn die op een of andere manier vrijgesteld van BTW, zo ja, hoe doet ge dat?

Vrijheideerst 27 juni 2013 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6695793)
Ik hoop dat niet. Er zouden veel meer mensen met de neus op de feiten moeten gedrukt worden. Hoe meer werklozen hoe beter. Vooral blauwe extremisten.

VB-er, zeker?

brother paul 27 juni 2013 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6695761)
Betalen.

jaja wat een debat, taalfoutjes verbeteren

brother paul 27 juni 2013 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6695766)
Niet alle "doppers", zieken en invaliden zijn dit omdat ze dit graag doen. Of houdt u van clichés?

Ik ben het met u eens dat er nog altijd geen duidelijk onderscheid gemaakt wordt tussen de "bereidwilligen" en de profiteurs, maar geen veralgemeningen aub. Ik hoop dat u zolang de crisis duurt uw job kan behouden.

nee ik wil geen cliché, ik wil zeggen al mensen met een zogenaamd laag inkomen vallen dus in de schalen dat ze geen belasting meer betalen en meer steun krijgen dan belastingen betalen. En alle mensen die doppen krijgen toch meer geld van de overheid dan ze betalen aan de overheid ?? Of is dat ook al clichematig denken ?? Alo ?????????????????

brother paul 27 juni 2013 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Juan (Bericht 6695801)
Amai, sterk statement, koopt de helft van de Belgische bevolking haar voedsel, drank en andere producten over de grens? Of zijn die op een of andere manier vrijgesteld van BTW, zo ja, hoe doet ge dat?

Dus een dopper die 12.000euro dopgeld krijgt, betaalt meer belastingen dan hij opbrengt voor de overheid ? sterk staaltje boekhouding...

Tavek 27 juni 2013 14:50

De BTW, autotax, taxen op verzekeringen, taxen op electriciteit en gas, etc....zijn dan geen belastingen ? Zowieso betaalt iedere burger via zijn of haar consumptie 20 % belastingen.

20 % is vaker meer dan het gemiddelde bedrijf.

Le Téméraire 27 juni 2013 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6695839)
Dus een dopper die 12.000euro dopgeld krijgt, betaalt meer belastingen dan hij opbrengt voor de overheid ? sterk staaltje boekhouding...

Dat was niet uw stelling. U zei hier dat de helft van de Belgische gezinnen geen belastingen betaalde.

Natuurlijk is die stelling onzinnig. Iedereen betaalt belastingen. Wanneer je een zak chips haalt in de supermarkt: BTW. Wanneer je de wagen vol gooit met benzine aan de pomp: accijnzen. Wanneer je een sigaretten gaat halen in de nachtwinkel: accijnzen. Huis kopen: registratierechten en kadastraal inkomen. Appartement verhuren: kadastraal inkomen. Obligaties verhandelen: roerende voorheffing. Erfenis van je grootmoeder: successierechten. Enzovoort, enzovoort.

Maar u wou eigenlijk bedoelen dat de staat aan de helft van de Belgische gezinnen niets verdient? Dat is misschien correct.

Vrijheideerst 27 juni 2013 15:06

Zelfs als je 500 euro dop krijgt is er al een heel deel afgegaan voor den staat.

brother paul 27 juni 2013 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire (Bericht 6695856)
Dat was niet uw stelling. U zei hier dat de helft van de Belgische gezinnen geen belastingen betaalde.

Natuurlijk is die stelling onzinnig. Iedereen betaalt belastingen. Wanneer je een zak chips haalt in de supermarkt: BTW. Wanneer je de wagen vol gooit met benzine aan de pomp: accijnzen. Wanneer je een sigaretten gaat halen in de nachtwinkel: accijnzen. Huis kopen: registratierechten en kadastraal inkomen. Appartement verhuren: kadastraal inkomen. Obligaties verhandelen: roerende voorheffing. Erfenis van je grootmoeder: successierechten. Enzovoort, enzovoort.

Maar u wou eigenlijk bedoelen dat de staat aan de helft van de Belgische gezinnen niets verdient? Dat is misschien correct.

de netto balans is dat je geen belastingen betaalt mijn vriend.. Als je 5000 euro belasting betaalt en 0 euro SZ en 5000 euro kindjesgeld krijgt en 2000euro BTW en 2000euro zonnepaneelsteun krijgt heb je netto niets betaald

brother paul 27 juni 2013 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6695867)
Zelfs als je 500 euro dop krijgt is er al een heel deel afgegaan voor den staat.

ale kom dus een dopper betaalt belastingen op zijn dopgeld ??? Dus het geld dat hij krijgt heeft hijv erdiend door te werken, en op dat geld heeft hij SZ + belasting betaald zodat hij netto een positieve bijdrage levert aan de overheid ???

Zeg jongens, doe eens niet averechts. Bekijk een persoon als een entiteit, hij krijgt 20.000euro bruto, ontvangt 15.000 netto, betaalt nog eens via de consumptie van producten 3.000 btw; dus krijgt hij 12.000euro netto om te leven... vanwaar komt dat netto geld ? Uit arbeid of gewoon gekregen van de overheid ? Die kerel heeft die 12.000 euro geen belasting betaald, dat is een negatieve inkomsten belasting.

Vrijheideerst 27 juni 2013 15:17

U veralgemeent dus wel. Ik merk gewoon op dat je van een uitkering ook een stuk moet afstaan.

Ik zeg het nog eens: niet alle doppers zijn werkwilligen en moeten streng worden aangepakt. Maar er is momenteel gewoon geen werk, en ik ben heus geen communist hoor.

brother paul 27 juni 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6695885)
U veralgemeent dus wel. Ik merk gewoon op dat je van een uitkering ook een stuk moet afstaan.

Ik zeg het nog eens: niet alle doppers zijn werkwilligen en moeten streng worden aangepakt. Maar er is momenteel gewoon geen werk, en ik ben heus geen communist hoor.

Kijk als een gezin 100.000 euro belastbaar inkomen heeft, en daarop 30.000 SZ betaalt, 40.000 euro belasting, en 5.000 euro btw, en 5000euro kindjesgeld krijgt en 5000euro isolatiepremies krijgt... Dan heeft dat gezin voor de overheid:

75.000euro inkomsten opgebracht
en 10.000 euro steun getrokken

de netto balans is= 65.000 euro

We gaan nu terug naar alle steuntrekkende inclusief gepensioneerden etc, die hebben geen positieve balans, en hebben dus geen belastingen betaald

AnarchoChristophe 27 juni 2013 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6695867)

Ja, amai, wat een schande. :roll:

Als ik 750 euro euro en mijn zak haal, er U 500 geef om niks te doen en 250 terug in mijne zak steek, is het niet dat ik U van 250 euro beroofd heb he.

twitterendwaterding 27 juni 2013 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire (Bericht 6695856)

Als jij uw huurder 1.000 euro per maand geeft en deze betaalt jou maandelijks 500 euro huur, heeft die jou dan in feite huur betaald?
Zo ja, hoe voelt dat?

Savatage 27 juni 2013 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6695766)

Zolang er nog altijd tienduizenden vacatures blijven openstaan spreek ik van werkweigeraars (of werkonwilligen).

Bolleke Wol 27 juni 2013 15:46

Dat is pas wereldvreemde bullshit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be