![]() |
Ribbelstroken
De Vlaamse Overheid heeft beslist om ribbelstroken te installeren op de jaagpaden. De ribbelstroken moeten verhinderen dat de wielertoeristen als losgeslagen wild over de jaagpaden fietsen.
Goede zaak of niet? Persoonlijk vind ik het niet slecht. Als je soms ziet hoe weinig verdraagzaam ze zijn tegenover andere recreanten (wandelaars, andere fietsers,...),is het geen slecht idee om hen wat in te tomen d.m.v. die ribbelstroken. Het zijn niet allemaal zogenaamde "wielerterroristen". Sommigen zijn jammer genoeg die naam wel waardig! Waarom kunnen ze bijvoorbeeld geen kleine bel op hun fiets installeren? Dan kunnen ze tenminste bellen i.p.v. te moeten schreeuwen? Een fietsbel is trouwens verplicht! Het volledige artikel vind je hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction |
Compleet achterlijk. De meeste fietspaden (incl. grote delen van de fietsroute) zijn in nog niet erbarmelijk genoeg, gaat men de sportieve fietser ook nog pesten met ribbelstroken op jaagpaden.
"Gevaarlijk snel". Tja, combinatie van het feit dat dat deel van de fucking sport is en het feit dat vele mensen belachelijk traag rijden. Citaat:
Citaat:
Dat haalt dan 2 maal per jaar de fiets uit het tuinhuis, als het eens mooi weer is, en is dan druk aan het uitleggen en niet op de weg aan het letten. Dat merk je goed aan de geschrokken, verbaasde of zelfs verontwaardigde gezichten als je hen met ietwat snelheid voorbijsteekt. Hoeveel keer ik moet roepen: Je zit in het verkeer! Kijk rondom je, let op de weg! |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, die verontwaardigdheid komt door het feit dat men één tot 2 maal per jaar recreatief gaat fietsen en geen flauw idee heeft hoe fietsverkeer werkt, denkende dat er niemand achter hen kan zitten met hogere snelheid en ze zonder probleem aan slakkengang de hele breedte van het fietspad kunnenn innemen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als een gezin met kleine kinderen fietst, lijkt het mij logisch dat ze niet meteen de drukke baan op gaan maar eerder een jaagpad kiezen waar het gemotoriseerd verkeer eerder beperkt is. Kleine kinderen hebben nu eenmaal nog niet dezelfde motorische vaardigheden als volwassenen. Dat is een feit. Aan het verkeer deelnemen is anticiperen op situaties. Als je een kleine op zijn fietske onzeker ziet zwalpen, wees dan gewoon voorzichtig. Je zegt zelf dat je moet rond kijken. |
Citaat:
Elk initiatief om die halve garen - die denken dat zij het fietsen uitgevonden hebben en bijgevolg elke andere weggebruiker proberen weg te brullen - het leven lastig te maken, is goed meegenomen. |
Geen probleem met deze verkeersremmende maatregel..bemerk wel dat het hier om een héél specifiek ( en uitzonderlijk) geval van overlast gaat...
|
Citaat:
Citaat:
Die kleine mag zwalpen, zolang ik nog plaats heb om te passeren. En bij voorkeur moet hij (enfin, iedereen) zo rechts mogelijk op het jaagpad/fietspad rijden, in welke richting je ook rijdt. Dat is iets wat de meeste zondagsfietsers blijkbaar ook maar moeilijk snappen. |
Citaat:
Kan je dat eens aan je vriendjes wielerterroristen duidelijk maken? |
Citaat:
Als je naast het kind rijdt aan de rechterzijde, is in de rivier rijden uitgesloten. Je kan hem/haar ten allen tijde stoppen. Wat is daar dan mis mee? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik merk gewoon dat zondagsfietsers mij veel meer hinderen dan groepen wielertoeristen |
Ik leer bij.
Blijkbaar zijn er twee soorten fietsers: wielertoeristen (Echte Mannen die als een pijl recht vooruit rijden) en zondagsfietsers (prutsers die van links naar rechts zwalpen). |
Citaat:
|
Ik heb niks bijgeleerd....
95% van de automobilisten zijn correct en zelfs vriendelijk (mischien niet op een website maar soit) en 5% zijn gefrustreerde halve gares die niet alleen wielertoeristen maar alles wat hun stoort op de baan verbaal en fysiek bedreigen... |
Citaat:
|
JAAGPAD.....is geen gewone weg of fietspad maar een 'dienstweg'.......met speciale verkeersregels......
http://www.descheepvaart.be/Rubriek/...Jaagpaden.aspx """ voldoende veiligheidsafstand aanhouden t.o.v. andere gebruikers van het jaagpad en in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis."""" |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be