![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Vlaamse Overheid heeft beslist om ribbelstroken te installeren op de jaagpaden. De ribbelstroken moeten verhinderen dat de wielertoeristen als losgeslagen wild over de jaagpaden fietsen.
Goede zaak of niet? Persoonlijk vind ik het niet slecht. Als je soms ziet hoe weinig verdraagzaam ze zijn tegenover andere recreanten (wandelaars, andere fietsers,...),is het geen slecht idee om hen wat in te tomen d.m.v. die ribbelstroken. Het zijn niet allemaal zogenaamde "wielerterroristen". Sommigen zijn jammer genoeg die naam wel waardig! Waarom kunnen ze bijvoorbeeld geen kleine bel op hun fiets installeren? Dan kunnen ze tenminste bellen i.p.v. te moeten schreeuwen? Een fietsbel is trouwens verplicht! Het volledige artikel vind je hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...dhtml#reaction |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Compleet achterlijk. De meeste fietspaden (incl. grote delen van de fietsroute) zijn in nog niet erbarmelijk genoeg, gaat men de sportieve fietser ook nog pesten met ribbelstroken op jaagpaden.
"Gevaarlijk snel". Tja, combinatie van het feit dat dat deel van de fucking sport is en het feit dat vele mensen belachelijk traag rijden. Citaat:
Citaat:
Dat haalt dan 2 maal per jaar de fiets uit het tuinhuis, als het eens mooi weer is, en is dan druk aan het uitleggen en niet op de weg aan het letten. Dat merk je goed aan de geschrokken, verbaasde of zelfs verontwaardigde gezichten als je hen met ietwat snelheid voorbijsteekt. Hoeveel keer ik moet roepen: Je zit in het verkeer! Kijk rondom je, let op de weg!
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 juli 2013 om 09:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, die verontwaardigdheid komt door het feit dat men één tot 2 maal per jaar recreatief gaat fietsen en geen flauw idee heeft hoe fietsverkeer werkt, denkende dat er niemand achter hen kan zitten met hogere snelheid en ze zonder probleem aan slakkengang de hele breedte van het fietspad kunnenn innemen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 juli 2013 om 10:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Heb ik ergens geschreven dat ze op de baan niet welkom zijn? Daar zijn ze zeker welkom. Wel op de plaats waar ze horen te rijden en dat is nog steeds het fietspad. Kijk, ik woon aan een drukke baan waar wel een degelijk fietspad aanwezig is. Het is dus wel in goede staat. Er passeren hier heel wat wielertoeristen. Ik schat dat 85% (het is maar een schatting; het kunnen er zelfs meer zijn of ook minder) van de wielertoeristen het fietspad hier niet gebruikt. Overigens met gevaar voor eigen leven want het is bovendien een heel erg drukke baan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een gezin met kleine kinderen fietst, lijkt het mij logisch dat ze niet meteen de drukke baan op gaan maar eerder een jaagpad kiezen waar het gemotoriseerd verkeer eerder beperkt is. Kleine kinderen hebben nu eenmaal nog niet dezelfde motorische vaardigheden als volwassenen. Dat is een feit. Aan het verkeer deelnemen is anticiperen op situaties. Als je een kleine op zijn fietske onzeker ziet zwalpen, wees dan gewoon voorzichtig. Je zegt zelf dat je moet rond kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Geen probleem met deze verkeersremmende maatregel..bemerk wel dat het hier om een héél specifiek ( en uitzonderlijk) geval van overlast gaat...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die kleine mag zwalpen, zolang ik nog plaats heb om te passeren. En bij voorkeur moet hij (enfin, iedereen) zo rechts mogelijk op het jaagpad/fietspad rijden, in welke richting je ook rijdt. Dat is iets wat de meeste zondagsfietsers blijkbaar ook maar moeilijk snappen.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 11 juli 2013 om 17:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Kan je dat eens aan je vriendjes wielerterroristen duidelijk maken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je naast het kind rijdt aan de rechterzijde, is in de rivier rijden uitgesloten. Je kan hem/haar ten allen tijde stoppen. Wat is daar dan mis mee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Die rijden meestal sneller dan jou, dus dan is dat niet echt een probleem, tenzij er tegenliggers zijn.
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik merk gewoon dat zondagsfietsers mij veel meer hinderen dan groepen wielertoeristen
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik leer bij.
Blijkbaar zijn er twee soorten fietsers: wielertoeristen (Echte Mannen die als een pijl recht vooruit rijden) en zondagsfietsers (prutsers die van links naar rechts zwalpen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Leren is mogelijk Uw sterkste punt niet.
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Ik heb niks bijgeleerd....
95% van de automobilisten zijn correct en zelfs vriendelijk (mischien niet op een website maar soit) en 5% zijn gefrustreerde halve gares die niet alleen wielertoeristen maar alles wat hun stoort op de baan verbaal en fysiek bedreigen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Toch wel het is een maatregel die iedereen treft, ook de mensen die normaal fietsen hebben last van een ongelijkmatig wegdek. Het is dus een fout signaal. Waarom gewoon geen GAS boetes geven .. voor zoiets zie ik daar het nut van in.
![]() |
#19 |
|
![]() JAAGPAD.....is geen gewone weg of fietspad maar een 'dienstweg'.......met speciale verkeersregels......
http://www.descheepvaart.be/Rubriek/...Jaagpaden.aspx """ voldoende veiligheidsafstand aanhouden t.o.v. andere gebruikers van het jaagpad en in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis.""""
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |