Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De tour de Françe langs de Schelde (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189117)

lamenielachen 15 juli 2013 03:28

De tour de Françe langs de Schelde

Kijk, elk z'n sport maar langs de Scheldeboorden de tour de Françe nadoen in peleton is net iets te ver naar mijn mening.

Ook gewone fietsers en wandelaars maken van die wegen gebruik om te genieten van de rust en de natuur. Dikwijls met kinderen.
Terecht zou ik zeggen maar als sommige van die "wieler terroristen" langs komen kan je maar beter uit de weg gaan want zéér agressief.
Onbeleefd en zelfs soms met losse handjes of voetjes omdat ze in de meerderheid en de brutaalste zijn vind ik er wat veel over.
Allemaal reeds meegemaakt langs de Dender waar ik toch ook altijd rond de 20km per uur reed, stil stond ik dus ook niet echt.
In Jabbeke sloegen ze onlangs een automobilist langs de trekweg in mekaar, die man woonde daar langs de trekweg en reed naar huis....
Voor mij mogen die ribstroken gerust blijven liggen zo kunnen anderen ook eens fietsen of wandelen langs de waterkant.

epicurist_dirk 15 juli 2013 04:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6718239)
Kijk, elk z'n sport maar langs de Scheldeboorden de tour de Françe nadoen in peleton is net iets te ver naar mijn mening.

Ook gewone fietsers en wandelaars maken van die wegen gebruik om te genieten van de rust en de natuur. Dikwijls met kinderen.
Terecht zou ik zeggen maar als sommige van die "wieler terroristen" langs komen kan je maar beter uit de weg gaan want zéér agressief........

Inderdaad, hadden die fietsende sneltreinen zich niet zo agressief gedragen was het idee voor ribbels er nooit gekomen.

Echte Waal 15 juli 2013 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 6718239)
De tour de Françe langs de Schelde

In het vlaams AUB, of correct Frans (het is "France":roll:).

Txiki 15 juli 2013 07:30

Ik heb me gisteren ook moeten inhouden om zo'n debiel niet omver te duwen.

Another Jack 15 juli 2013 07:33

In groep snel op de fiets rijden is ook al overlast....
Waar gaat dat naartoe?

Txiki 15 juli 2013 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718304)
Waar gaat dat naartoe?

Dat beschouw ik niet als overlast. Maar dat zo'n pippo's je van de baan rijden, daar heb ik wel moeite mee.

Twee anecdotes van gisteren, van mijn wandeling in de Vlaamse Ardennen.

1. De baan is helemaal vrij. He-le-maal. Komt er een troepke van achter mij aangereden. Ik hoor de eerste bellen, alsof ik, wandelend aan de kant, hen de weg zou versperren. Ik heb die idioten toegeroepen dat ze godverdomme een hele baan hebben om hun weg te gaan, toch plaats genoeg zeker.

2. Ik sta op de hoek van een kruispunt een stukske fruit te eten. Komt er een troepke van rechts, waarbij ik echt de indruk had dat er ene met opzet rakelings langs me vloog. En daarna nog een paar. Zij riepen dat ik uit de weg moest, ik had mijn rugzak al vast om er ene mee tegen z'n domme kop te kloppen.

quercus 15 juli 2013 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718304)
Waar gaat dat naartoe?

Zeer eenvoudig: een jaagpad langs een waterloop is geen testbaan en geen piste. Het is een openbare weg waarvan het gebruik aan iedereen toebehoort. En daar horen die fanatici rekening mee te houden.

Wat mij betreft mag er gerust een serieuze controle worden op uitgeoefend. Of die ribbelstroken nu de meest aangewezen oplossing zijn, daar heb ik evenzeer mijn twijfels over. Want uiteindelijk zijn dergelijke dingen hinderlijk voor iedereen.

Another Jack 15 juli 2013 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6718308)
Dat beschouw ik niet als overlast. Maar dat zo'n pippo's je van de baan rijden, daar heb ik wel moeite mee.

Twee anecdotes van gisteren, van mijn wandeling in de Vlaamse Ardennen.

1. De baan is helemaal vrij. He-le-maal. Komt er een troepke van achter mij aangereden. Ik hoor de eerste bellen, alsof ik, wandelend aan de kant, hen de weg zou versperren. Ik heb die idioten toegeroepen dat ze godverdomme een hele baan hebben om hun weg te gaan, toch plaats genoeg zeker.

2. Ik sta op de hoek van een kruispunt een stukske fruit te eten. Komt er een troepke van rechts, waarbij ik echt de indruk had dat er ene met opzet rakelings langs me vloog. En daarna nog een paar. Zij riepen dat ik uit de weg moest, ik had mijn rugzak al vast om er ene mee tegen z'n domme kop te kloppen.

Fietsers bellen om te waarschuwen dat ze er aan komen.
Dat wil geenszins zeggen dat je in de gracht moet springen.

Waarom moet weer een hele groep bagger en geribbelde gedrochten over zich heen krijgen omdat er af en toe een paar onnozelaars bij zijn die zich gevaarlijk gedragen?

Waarom moet de hele maatschappij daarvoor bijdragen in gedrochten als die geribbelde verkeersremmers?

Another Jack 15 juli 2013 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6718311)
Zeer eenvoudig: een jaagpad langs een waterloop is geen testbaan en geen piste. Het is een openbare weg waarvan het gebruik aan iedereen toebehoort. En daar horen die fanatici rekening mee te houden.

Wat mij betreft mag er gerust een serieuze controle worden op uitgeoefend. Of die ribbelstroken nu de meest aangewezen oplossing zijn, daar heb ik evenzeer mijn twijfels over. Want uiteindelijk zijn dergelijke dingen hinderlijk voor iedereen.

Welk verkeersreglement overtreden ze eigenlijk?

Echte Waal 15 juli 2013 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718314)
Waarom moet de hele maatschappij daarvoor bijdragen in gedrochten als die geribbelde verkeersremmers?

Omdat vlamingen geen discipline hebben.

quercus 15 juli 2013 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718315)
Welk verkeersreglement overtreden ze eigenlijk?

Ze overtreden wel degelijk het verkeersreglement in die zin dat iedereen die zich met een voertuig (en daar behoort een fiets ook toe) op de openbare weg begeeft zijn snelheid moet aanpassen aan de bestaande verkeerssituatie (aanwezigheid van andere weggebruikers) en geen gevaarlijke manoeuvres mag uithalen. Daarenboven is er ook nog de normale civiele verplichting om op hoffelijke wijze rekening te houden met anderen.

Txiki 15 juli 2013 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718314)
Fietsers bellen om te waarschuwen dat ze er aan komen.
Dat wil geenszins zeggen dat je in de gracht moet springen.

Waarom moet weer een hele groep bagger en geribbelde gedrochten over zich heen krijgen omdat er af en toe een paar onnozelaars bij zijn die zich gevaarlijk gedragen?

Tja, Jack, zo gaat het met alles. Waarom moet de hele maatschappij GAS-boetes over zich heen krijgen? En snelheidsremmers? En, en, en...

Another Jack 15 juli 2013 08:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6718324)
Ze overtreden wel degelijk het verkeersreglement in die zin dat iedereen die zich met een voertuig (en daar behoort een fiets ook toe) op de openbare weg begeeft zijn snelheid moet aanpassen aan de bestaande verkeerssituatie (aanwezigheid van andere weggebruikers) en geen gevaarlijke manoeuvres mag uithalen. Daarenboven is er ook nog de normale civiele verplichting om op hoffelijke wijze rekening te houden met anderen.

Hoffelijkheid verkrijgt men niet met geribbelde wegen...
Moeten we misschien een soort viruele no-go zone van een straal van 1? 2? meter rond elke wat schuwe voetganger en fietser invoeren?

Another Jack 15 juli 2013 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6718325)
Tja, Jack, zo gaat het met alles. Waarom moet de hele maatschappij GAS-boetes over zich heen krijgen? En snelheidsremmers? En, en, en...

Wel, die regelneverij en overvloed van allerlei willekeurige verkeerstechnische gedrochten storen mij.

Een GAS-boete treft bij mijn weten enkel overtreders.

The Bold Revenger 15 juli 2013 08:06

Op jaagpaden langs waterwegen is de maximale toegelaten snelheid 30km/u. Wielertoeristen moeten 2 aan 2 naast elkaar rijden en niet in peloton over de volledige breedte. Elke gebruiker van de openbare weg moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden: indien er wandelaars lopen, of indien er veel trager fietsend verkeer is, dan moeten ze daar rekening mee houden.

De eerste wielertoerist die mijn kind of mijn vrouw aanrijdt als we langs de vaart rijden, mag zich een kamertje in het ziekenhuis boeken.

Another Jack 15 juli 2013 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6718325)

Ja, hoe meer nieuwe regeltjes, hoe beter.

Maar de bestaande gewoon eens toepassen?
Dat is niet nodig blijkbaar.

Another Jack 15 juli 2013 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6718334)
Op jaagpaden langs waterwegen is de maximale toegelaten snelheid 30km/u. Wielrenners moeten 2 aan 2 naast elkaar rijden en niet in peloton over de volledige breedte.

Ja, laten we fietsers flitsen.

The Bold Revenger 15 juli 2013 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718336)
Ja, laten we fietsers flitsen.

Waarom niet? Die maximale snelheid is er niet voor niets. Als wielertoeristen tegen 50km/u in peloton langs een jaagpad rijden, daarbij zeer gevaarlijke situaties creërend voor wandelende of fietsende kinderen en volwassenen door een zware overtreding van de maximale snelheden, mag je hen niet bestraffen?

Another Jack 15 juli 2013 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger (Bericht 6718337)
Waarom niet? Die maximale snelheid is er niet voor niets. Als wielertoeristen tegen 50km/u in peloton langs een jaagpad rijden, daarbij zeer gevaarlijke situaties creërend voor wandelende of fietsende kinderen en volwassenen door een zware overtreding van de maximale snelheden, mag je hen niet bestraffen?

"Ze rijden langs mij" is tegenwoordig ook al een gevaarlijke toestand.

Maar eigenlijk heb je gelijk, betuttelen, reglementeren en bestraffen.
Altijd en overal.
Mischien is dat de enige taal die de Vlamingen begrijpen.
Ze roepen er blijkbaar alsmaar harder om....

Txiki 15 juli 2013 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6718335)
Ja, hoe meer nieuwe regeltjes, hoe beter.

Maar de bestaande gewoon eens toepassen?
Dat is niet nodig blijkbaar.

Tja, in de ideale wereld gaat alles perfect wellicht. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be