![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kijk, elk z'n sport maar langs de Scheldeboorden de tour de Françe nadoen in peleton is net iets te ver naar mijn mening.
Ook gewone fietsers en wandelaars maken van die wegen gebruik om te genieten van de rust en de natuur. Dikwijls met kinderen. Terecht zou ik zeggen maar als sommige van die "wieler terroristen" langs komen kan je maar beter uit de weg gaan want zéér agressief. Onbeleefd en zelfs soms met losse handjes of voetjes omdat ze in de meerderheid en de brutaalste zijn vind ik er wat veel over. Allemaal reeds meegemaakt langs de Dender waar ik toch ook altijd rond de 20km per uur reed, stil stond ik dus ook niet echt. In Jabbeke sloegen ze onlangs een automobilist langs de trekweg in mekaar, die man woonde daar langs de trekweg en reed naar huis.... Voor mij mogen die ribstroken gerust blijven liggen zo kunnen anderen ook eens fietsen of wandelen langs de waterkant.
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() In het vlaams AUB, of correct Frans (het is "France"
![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me gisteren ook moeten inhouden om zo'n debiel niet omver te duwen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() In groep snel op de fiets rijden is ook al overlast....
Waar gaat dat naartoe? Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 juli 2013 om 07:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee anecdotes van gisteren, van mijn wandeling in de Vlaamse Ardennen. 1. De baan is helemaal vrij. He-le-maal. Komt er een troepke van achter mij aangereden. Ik hoor de eerste bellen, alsof ik, wandelend aan de kant, hen de weg zou versperren. Ik heb die idioten toegeroepen dat ze godverdomme een hele baan hebben om hun weg te gaan, toch plaats genoeg zeker. 2. Ik sta op de hoek van een kruispunt een stukske fruit te eten. Komt er een troepke van rechts, waarbij ik echt de indruk had dat er ene met opzet rakelings langs me vloog. En daarna nog een paar. Zij riepen dat ik uit de weg moest, ik had mijn rugzak al vast om er ene mee tegen z'n domme kop te kloppen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft mag er gerust een serieuze controle worden op uitgeoefend. Of die ribbelstroken nu de meest aangewezen oplossing zijn, daar heb ik evenzeer mijn twijfels over. Want uiteindelijk zijn dergelijke dingen hinderlijk voor iedereen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wil geenszins zeggen dat je in de gracht moet springen. Waarom moet weer een hele groep bagger en geribbelde gedrochten over zich heen krijgen omdat er af en toe een paar onnozelaars bij zijn die zich gevaarlijk gedragen? Waarom moet de hele maatschappij daarvoor bijdragen in gedrochten als die geribbelde verkeersremmers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Omdat vlamingen geen discipline hebben.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze overtreden wel degelijk het verkeersreglement in die zin dat iedereen die zich met een voertuig (en daar behoort een fiets ook toe) op de openbare weg begeeft zijn snelheid moet aanpassen aan de bestaande verkeerssituatie (aanwezigheid van andere weggebruikers) en geen gevaarlijke manoeuvres mag uithalen. Daarenboven is er ook nog de normale civiele verplichting om op hoffelijke wijze rekening te houden met anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten we misschien een soort viruele no-go zone van een straal van 1? 2? meter rond elke wat schuwe voetganger en fietser invoeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een GAS-boete treft bij mijn weten enkel overtreders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Op jaagpaden langs waterwegen is de maximale toegelaten snelheid 30km/u. Wielertoeristen moeten 2 aan 2 naast elkaar rijden en niet in peloton over de volledige breedte. Elke gebruiker van de openbare weg moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden: indien er wandelaars lopen, of indien er veel trager fietsend verkeer is, dan moeten ze daar rekening mee houden.
De eerste wielertoerist die mijn kind of mijn vrouw aanrijdt als we langs de vaart rijden, mag zich een kamertje in het ziekenhuis boeken. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 15 juli 2013 om 08:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom niet? Die maximale snelheid is er niet voor niets. Als wielertoeristen tegen 50km/u in peloton langs een jaagpad rijden, daarbij zeer gevaarlijke situaties creërend voor wandelende of fietsende kinderen en volwassenen door een zware overtreding van de maximale snelheden, mag je hen niet bestraffen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar eigenlijk heb je gelijk, betuttelen, reglementeren en bestraffen. Altijd en overal. Mischien is dat de enige taal die de Vlamingen begrijpen. Ze roepen er blijkbaar alsmaar harder om.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |