Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   (Steeds) langer gaan werken, ziet u dat zitten ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=189634)

Nick de Dubbel 26 juli 2013 16:10

(Steeds) langer gaan werken, ziet u dat zitten ?

Hoe denkt u er persoonlijk over, zie je langer werken zitten ? of wordt je er ronduit depressief van ?

Ik ga zowiezo werkloos worden eind volgend jaar. Maar in ploegendienst wil ik zowiezo nooit werken tot mijn 70-ste

Bob 26 juli 2013 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel (Bericht 6732091)
Hoe denkt u er persoonlijk over, zie je langer werken zitten ? of wordt je er ronduit depressief van ?

Het hangt er allemaal vanaf. Er zijn er in elk geval een gedeelte dat met geen stokken weg te krijgen is (rechters...).

Nick de Dubbel 26 juli 2013 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6732096)
Het hangt er allemaal vanaf. Er zijn er in elk geval een gedeelte dat met geen stokken weg te krijgen is (rechters...).

Hoeveel % van de arbeidsmarkt maken die goed verloonde jobs met een interessante autoriteitsfunctie uit ?

december 26 juli 2013 16:16

Neen, maar ik snap de fetisj daarrond ook niet zo goed. Niemand MOET langer gaan werken, men MOET zelfs niet gaan werken.

Het klopt dat men een (flink) pak geld misloopt door vervroegd uit het arbeidscircuit te treden. Maar met een beetje doorzicht moet het toch mogelijk zijn om het zonder dat extraatje te doen?

Als men natuurlijk alles maar verbrast, dan moet men langer gaan werken ja ....

Bob 26 juli 2013 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel (Bericht 6732102)
Hoeveel % van de arbeidsmarkt maken die goed verloonde jobs met een interessante autoriteitsfunctie uit ?

Dat is natuurlijk de uitdaging waar de maatschappij voorstaat. De jongeren de jobs laten uitvoeren waar ze toe in staat zijn, en de ouderen de jobs laten, waar deze nog toe in staat zijn.
Een zeer eenvoudige benadering zou misschien al zijn. Iedereen tot zijn 50 in de privé, en daarna, boven de 50, iedereen ambtenaar.
Zou tegelijkertijd het probleem van de verschillende statuten oplossen.

simply the best 26 juli 2013 16:46

Ik hoop tot mijn 75ste te kunnen blijven werken (als ik tenminste gezond mag blijven).

Xenophon 26 juli 2013 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6732146)
Ik hoop tot mijn 75ste te kunnen blijven werken (als ik tenminste gezond mag blijven).

Zie maar eerst dat je werk vindt.

Rapture 26 juli 2013 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 6732117)
Dat is natuurlijk de uitdaging waar de maatschappij voorstaat. De jongeren de jobs laten uitvoeren waar ze toe in staat zijn, en de ouderen de jobs laten, waar deze nog toe in staat zijn.
Een zeer eenvoudige benadering zou misschien al zijn. Iedereen tot zijn 50 in de privé, en daarna, boven de 50, iedereen ambtenaar.
Zou tegelijkertijd het probleem van de verschillende statuten oplossen.

Nee, dank u.
Ik heb voor de ambtenarij gekozen zodat ik nog dingen kan doen (reizen bijv.) vooraleer ik oud en versleten ben. In de privé (met hun befaamde 20 verlofdagen) is dat bijna onmogelijk.

Of bestaat het leven uit werken alleen zolang ge jong zijt?

simply the best 26 juli 2013 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 6732154)
Nee, dank u.
Ik heb voor de ambtenarij gekozen zodat ik nog dingen kan doen (reizen bijv.) vooraleer ik oud en versleten ben. In de privé (met hun befaamde 20 verlofdagen) is dat bijna onmogelijk.

Volgens velen bestaat het leven uit profiteren. Natuurlijk op de kap van de anderen.
En vanuit dat standpunt bekeken is het leven van vele ambtenaren een droomjob.

Rapture 26 juli 2013 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6732155)
Volgens velen bestaat het leven uit profiteren. Natuurlijk op de kap van de anderen.
En vanuit dat standpunt bekeken is het leven van vele ambtenaren een droomjob.

Ah, alle ambtenaren profiteren, werken niet en zijn lui.

En alle zelfstandigen zijn fraudeurs.
En alle Marokkanen zijn dieven.
En alle Hollanders zijn gierig

simply the best 26 juli 2013 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 6732157)
Ah, alle ambtenaren profiteren, werken niet en zijn lui.

En alle zelfstandigen zijn fraudeurs.
En alle Marokkanen zijn dieven.
En alle Hollanders zijn gierig

Heb ik, bewust, niet geschreven: 'vele ambtenaren'?

graaf de bethune 26 juli 2013 17:07

Ik wil alleen langer werken als aan volgende voorwaarden voldaan wordt door de traditio's en linkiewinkies. 1) alle steuntrekkers die nooit aan het systeem hebben betaald aan het werk zetten of alle uitkeringen stopzetten.2) Gedaan met ons land open te stellen voor iedereen van eender waar die hier wil toekomen met kinderen, ouders neven nichten tantes nonkels om alzo onze kassen leeg te zuigen en op de koop toe nog eens hun cultuur aan ons willen opdringen. Als aan voorwaarde 1 en 2 voldaan is wil ik misschien nog wat jaartjes bijwerken. Anders ga ik op de voorziene leeftijd ook lekker met de voetjes onder de tafel gaan zitten, en owee, als het zover is, als de traditio's en linkiewinkie's mij komen zeggen dat er niks meer overschiet, owee. Dan vertrek ik onmiddellijk naar Toscane om enkele verantwoordelijken hiervoor te laten boeten.

Rapture 26 juli 2013 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simply the best (Bericht 6732159)
Heb ik, bewust, niet geschreven: 'vele ambtenaren'?

De werkdruk zal wel lager liggen dan in vele privésectoren (maar zeker niet allemaal, zoals bijv. sommige grote verzekeringswezen).

En veel sectoren in de privé zijn dan ook echte slavendrijvers.

Xenophon 26 juli 2013 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune (Bericht 6732160)
Ik wil alleen langer werken als aan volgende voorwaarden voldaan wordt door de traditio's en linkiewinkies. 1) alle steuntrekkers die nooit aan het systeem hebben betaald aan het werk zetten of alle uitkeringen stopzetten.2) Gedaan met ons land open te stellen voor iedereen van eender waar die hier wil toekomen met kinderen, ouders neven nichten tantes nonkels om alzo onze kassen leeg te zuigen en op de koop toe nog eens hun cultuur aan ons willen opdringen. Als aan voorwaarde 1 en 2 voldaan is wil ik misschien nog wat jaartjes bijwerken. Anders ga ik op de voorziene leeftijd ook lekker met de voetjes onder de tafel gaan zitten, en owee, als het zover is, als de traditio's en linkiewinkie's mij komen zeggen dat er niks meer overschiet, owee. Dan vertrek ik onmiddellijk naar Toscane om enkele verantwoordelijken hiervoor te laten boeten.

Als je goed oplet, dan heb je die boodschap eigenlijk al gehad.

Vrolijk op Vrijdag 26 juli 2013 17:48

En maar denken dat ze het summum van vrijheid en onafhankelijkheid bereikt hebben als ze wondermiddel werk gevonden hebben.

Robinus V 26 juli 2013 18:23

Neen, want dat doet de lonen dalen. Er is dan immers meer concurrentie om een job, en er zijn nu al meer werklozen dan vacatures.

Vrolijk op Vrijdag 26 juli 2013 18:29

Tip van de dag: Alleen wie werkt moet langer werken.

Stingray 26 juli 2013 18:40

Verkassen naar het buitenland op mijn 60ste en mijn geld opleven. Als ik op de gemiddelde leeftijd van 69 ziek wordt, kom ik terug om hier nog wat te genieten van de sociale zekerheid als rasechte leegloper.

plakker 26 juli 2013 18:51

Ze kunnen ze kussen, als ik langer moet werken zorg ik wel dat ik voor de laatste jaren een financiele buffer aanleg, ik ga ondertussen nog doppen ook.
Klootzakken, straf eens al je profiteurs he, wij doen al onze bijdrage.
Ter vergelijking: Als ik op het eind van de maand niet toekom kijk ik waar ik teveel uitgeef in plaats van een weekendjob erbij te nemen

Bob 26 juli 2013 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rapture (Bericht 6732154)
Nee, dank u.

En denkt ge dat de niet ambtenaren bereid blijven om hiervoor te blijven werken/belastingen betalen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be