![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zie je langer werken zitten ? | |||
Helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
28 | 59,57% |
Ja, als ik ander aangepast werk krijg |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Ja, want ik zit niet graag thuis |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Alleen als ik verplicht word |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoe denkt u er persoonlijk over, zie je langer werken zitten ? of wordt je er ronduit depressief van ?
Ik ga zowiezo werkloos worden eind volgend jaar. Maar in ploegendienst wil ik zowiezo nooit werken tot mijn 70-ste Laatst gewijzigd door Nick de Dubbel : 26 juli 2013 om 16:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Neen, maar ik snap de fetisj daarrond ook niet zo goed. Niemand MOET langer gaan werken, men MOET zelfs niet gaan werken.
Het klopt dat men een (flink) pak geld misloopt door vervroegd uit het arbeidscircuit te treden. Maar met een beetje doorzicht moet het toch mogelijk zijn om het zonder dat extraatje te doen? Als men natuurlijk alles maar verbrast, dan moet men langer gaan werken ja .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zeer eenvoudige benadering zou misschien al zijn. Iedereen tot zijn 50 in de privé, en daarna, boven de 50, iedereen ambtenaar. Zou tegelijkertijd het probleem van de verschillende statuten oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik hoop tot mijn 75ste te kunnen blijven werken (als ik tenminste gezond mag blijven).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie maar eerst dat je werk vindt.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb voor de ambtenarij gekozen zodat ik nog dingen kan doen (reizen bijv.) vooraleer ik oud en versleten ben. In de privé (met hun befaamde 20 verlofdagen) is dat bijna onmogelijk. Of bestaat het leven uit werken alleen zolang ge jong zijt?
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vanuit dat standpunt bekeken is het leven van vele ambtenaren een droomjob. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En alle zelfstandigen zijn fraudeurs. En alle Marokkanen zijn dieven. En alle Hollanders zijn gierig
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil alleen langer werken als aan volgende voorwaarden voldaan wordt door de traditio's en linkiewinkies. 1) alle steuntrekkers die nooit aan het systeem hebben betaald aan het werk zetten of alle uitkeringen stopzetten.2) Gedaan met ons land open te stellen voor iedereen van eender waar die hier wil toekomen met kinderen, ouders neven nichten tantes nonkels om alzo onze kassen leeg te zuigen en op de koop toe nog eens hun cultuur aan ons willen opdringen. Als aan voorwaarde 1 en 2 voldaan is wil ik misschien nog wat jaartjes bijwerken. Anders ga ik op de voorziene leeftijd ook lekker met de voetjes onder de tafel gaan zitten, en owee, als het zover is, als de traditio's en linkiewinkie's mij komen zeggen dat er niks meer overschiet, owee. Dan vertrek ik onmiddellijk naar Toscane om enkele verantwoordelijken hiervoor te laten boeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En veel sectoren in de privé zijn dan ook echte slavendrijvers.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En maar denken dat ze het summum van vrijheid en onafhankelijkheid bereikt hebben als ze wondermiddel werk gevonden hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, want dat doet de lonen dalen. Er is dan immers meer concurrentie om een job, en er zijn nu al meer werklozen dan vacatures.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tip van de dag: Alleen wie werkt moet langer werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Verkassen naar het buitenland op mijn 60ste en mijn geld opleven. Als ik op de gemiddelde leeftijd van 69 ziek wordt, kom ik terug om hier nog wat te genieten van de sociale zekerheid als rasechte leegloper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Ze kunnen ze kussen, als ik langer moet werken zorg ik wel dat ik voor de laatste jaren een financiele buffer aanleg, ik ga ondertussen nog doppen ook.
Klootzakken, straf eens al je profiteurs he, wij doen al onze bijdrage. Ter vergelijking: Als ik op het eind van de maand niet toekom kijk ik waar ik teveel uitgeef in plaats van een weekendjob erbij te nemen Laatst gewijzigd door plakker : 26 juli 2013 om 18:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |