Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   verkiezingen 2014: FDF zet mensen uit rand op Brussels lijst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=190192)

Perzik 12 augustus 2013 08:52

verkiezingen 2014: FDF zet mensen uit rand op Brussels lijst

Link
FDF zet een kandidaat uit de rand op de Brusselse lijst. FDF is er ook van overtuigd dat anderen deze strategie zullen volgen.

Nu dacht ik dat het probleem BHV was opgelost.§artikel) Niet dan?

vlijmscherp 12 augustus 2013 08:53

de andere partijen denken er ook aan. Meer zelf, Le Soir vindt dat de inzet van de volgende verkiezingen: nu eens en voor altijd kijken dat die rand wel degelijk tot Brussel behoort.

circe 12 augustus 2013 08:53

Ik begrijp niet goed wat het doel is om zoiets uit te voeren?

Brussel heeft toch geen zeggingschap over de BHV gemeenten?

Perzik 12 augustus 2013 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6751920)
Ik begrijp niet goed wat het doel is om zoiets uit te voeren?

Brussel heeft toch geen zeggingschap over de BHV gemeenten?

Mag dit?

Ik dacht dat na het BHV akkoord die kieskringen gesplitst waren en dit dus niet meer mogelijk was.

Misschien is dit een vraag voor servais

stropdrager 12 augustus 2013 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 6751926)
Mag dit?

Ik dacht dat na het BHV akkoord die kieskringen gesplitst waren en dit dus niet meer mogelijk was.

Misschien is dit een vraag voor servais

Het Vlaams Belang heeft in 2003 in de provincie Henegouwen een lijst ingediend. Als ik me goed herinner, stonden er toen kanditaten op de lijst die buiten Henegouwen woonden.

Dit nieuws kan misschien ook 1 positief effect hebben. Als al de Franstalige partijen kandidaten uit de rand op de Brussselse lijsten zetten, dan kan dat ook betekenen dat het UF niet zal deelnemen aan de federale verkiezingen in de provincie Vlaams-Brabant.

Robinus V 12 augustus 2013 12:17

BHV is opgelost. Er is nu een kieskring Brussel en de rest werd samengevoegd met de kieskring Leuven tot de Kieskring Vlaams-Brabant. In slechts 6/35 Vlaams-Brabantse gemeenten die voordien op de Brusselse politici konden stemmen bestaat er nog een keuze tussen de twee kieskringen.

Mathematisch gezien (qua aandeel gemeenten) is het probleem dus voor 83 procent opgelost, wat erg veel is voor eender welke politieke oplossing. Ermee rekening houdende dat deze zes gemeenten gemiddeld minder inwoners hebben is het probleem (qua aandeel inwoners) voor ruim 90 procent opgelost. Een probleem voor 90 procent oplossen is bijna een unicum in de wereldwijde politiek, met uitzondering van eenpartijstaten.

Wie nu nog een probleem-BHV ziet, is zelf een probleem.

(Dat iemand die in de ene kieskring woont in de andere opkomt, kan trouwens bij alle kieskringen, dus daarbij is geen sprake van discriminatie.)

vlijmscherp 12 augustus 2013 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6752262)
BHV is opgelost. Er is nu een kieskring Brussel en de rest werd samengevoegd met de kieskring Leuven tot de Kieskring Vlaams-Brabant. In slechts 6/35 Vlaams-Brabantse gemeenten die voordien op de Brusselse politici konden stemmen bestaat er nog een keuze tussen de twee kieskringen.

Mathematisch gezien (qua aandeel gemeenten) is het probleem dus voor 83 procent opgelost, wat erg veel is voor eender welke politieke oplossing. Ermee rekening houdende dat deze zes gemeenten gemiddeld minder inwoners hebben is het probleem (qua aandeel inwoners) voor ruim 90 procent opgelost. Een probleem voor 90 procent oplossen is bijna een unicum in de wereldwijde politiek, met uitzondering van eenpartijstaten.

(Dat iemand die in de ene kieskring woont in de andere opkomt, kan trouwens bij alle kieskringen, dus daarbij is geen sprake van discriminatie.)

de inzet van de verkiezingen is, volgens Le Soir, de aanhechting van de 6 faciliteitengemeenten aan Brussel. maar BHV is opgelost? juist ja.

mag iemand opkomen in een andere kieskring? ben je dat zeker?

Perzik 12 augustus 2013 13:14

Citaat:

Het probleem deet zich dan wss ook 99% voor in de zes. Dus je kan stellen dat het probleem 1% is opgelost

De schoofzak 12 augustus 2013 14:00

Waarom stuurde een spa-gezinde ambtenaar in Gent (lid van de spa in een naburige gemeente waar ze woonde) tot twee keer toe een flik naar het Vlaams Strikske om zijn onderbroeken te tellen ?
Volgens mij om vast te stellen dat hij nog niet effectief verhuist was, en om stokken in zijn electorale wielen te steken.

Maar ik heb geen goesting om het op te zoeken, of het werkelijk wettelijk voorzien is.

.

Vrijheideerst 12 augustus 2013 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 6752001)
Het Vlaams Belang heeft in 2003 in de provincie Henegouwen een lijst ingediend. Als ik me goed herinner, stonden er toen kanditaten op de lijst die buiten Henegouwen woonden.

Dit nieuws kan misschien ook 1 positief effect hebben. Als al de Franstalige partijen kandidaten uit de rand op de Brussselse lijsten zetten, dan kan dat ook betekenen dat het UF niet zal deelnemen aan de federale verkiezingen in de provincie Vlaams-Brabant.

Het UF heeft niks te zoeken in het VL parlement. Kankeren op Dewever dat hij niet veel komt, maar Van Eycken, daar zwijgt men over. Er wonen veel Vlamingen in Wallonië, dan moeten die ook maar een zetel cadeau krijgen.

stropdrager 12 augustus 2013 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6752401)
Het UF heeft niks te zoeken in het VL parlement. Kankeren op Dewever dat hij niet veel komt, maar Van Eycken, daar zwijgt men over. Er wonen veel Vlamingen in Wallonië, dan moeten die ook maar een zetel cadeau krijgen.

Ik sprak dan ook over de federale verkiezingen. Voor de Vlaamse verkiezingen zal het UF wel een lijst indienen in Vlaams-Brabant.

En wat de bekendheid van het UF betreft: ik ga ervan uit dat een meerderheid van de Vlamingen (zeker buiten Vlaams-Brabant) nog nooit gehoord heeft van het UF of van Christian Van Eycken, laat staan dat ze weten wat de doelstellingen zijn van het UF.

Vrijheideerst 12 augustus 2013 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 6752449)
Ik sprak dan ook over de federale verkiezingen. Voor de Vlaamse verkiezingen zal het UF wel een lijst indienen in Vlaams-Brabant.

En wat de bekendheid van het UF betreft: ik ga ervan uit dat een meerderheid van de Vlamingen (zeker buiten Vlaams-Brabant) nog nooit gehoord heeft van het UF of van Christian Van Eycken, laat staan dat ze weten wat de doelstellingen zijn van het UF.

De media moeten consequent zijn. Ofwel melken ze over alle politici die niet veel komen (en nog veel minder dan BDW) ofwel zwijgen ze zedig.

Bad Attila 12 augustus 2013 16:58

Citaat:

Eventjes de BUBmodus instellen: u bent een mooi voorbeeld van de Vlaams-nationalistische democraat. Alles behalve een democraat dus.

subocaj 12 augustus 2013 17:08

Citaat:

Kunnen ze krijgen als ze zouden willen.
Gelukkig kankeren N-VA-ers nooit op Waalse of Brusselse politici.

Vrijheideerst 12 augustus 2013 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6752584)
Eventjes de BUBmodus instellen: u bent een mooi voorbeeld van de Vlaams-nationalistische democraat. Alles behalve een democraat dus.

Dank. 8-)

nabat54 12 augustus 2013 21:22

Citaat:

Tja blijkbaar zien de Nederlandstalige rechters een beetje anders....

http://forum.politics.be/showthread.php?t=189990

Bad Attila 13 augustus 2013 07:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 6752736)
Dank. 8-)

Graag gedaan. Weer eens mijn goed hart getoond. :-P

ZION 13 augustus 2013 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 6752584)

Zeer juist,mijn beste Attila.Waarschijnlijk een "rand"geval.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be