![]() |
verkiezingen 2014: FDF zet mensen uit rand op Brussels lijst
|
de andere partijen denken er ook aan. Meer zelf, Le Soir vindt dat de inzet van de volgende verkiezingen: nu eens en voor altijd kijken dat die rand wel degelijk tot Brussel behoort.
|
Ik begrijp niet goed wat het doel is om zoiets uit te voeren?
Brussel heeft toch geen zeggingschap over de BHV gemeenten? |
Citaat:
Ik dacht dat na het BHV akkoord die kieskringen gesplitst waren en dit dus niet meer mogelijk was. Misschien is dit een vraag voor servais |
Citaat:
Dit nieuws kan misschien ook 1 positief effect hebben. Als al de Franstalige partijen kandidaten uit de rand op de Brussselse lijsten zetten, dan kan dat ook betekenen dat het UF niet zal deelnemen aan de federale verkiezingen in de provincie Vlaams-Brabant. |
BHV is opgelost. Er is nu een kieskring Brussel en de rest werd samengevoegd met de kieskring Leuven tot de Kieskring Vlaams-Brabant. In slechts 6/35 Vlaams-Brabantse gemeenten die voordien op de Brusselse politici konden stemmen bestaat er nog een keuze tussen de twee kieskringen.
Mathematisch gezien (qua aandeel gemeenten) is het probleem dus voor 83 procent opgelost, wat erg veel is voor eender welke politieke oplossing. Ermee rekening houdende dat deze zes gemeenten gemiddeld minder inwoners hebben is het probleem (qua aandeel inwoners) voor ruim 90 procent opgelost. Een probleem voor 90 procent oplossen is bijna een unicum in de wereldwijde politiek, met uitzondering van eenpartijstaten. Wie nu nog een probleem-BHV ziet, is zelf een probleem. (Dat iemand die in de ene kieskring woont in de andere opkomt, kan trouwens bij alle kieskringen, dus daarbij is geen sprake van discriminatie.) |
Citaat:
mag iemand opkomen in een andere kieskring? ben je dat zeker? |
Citaat:
|
Waarom stuurde een spa-gezinde ambtenaar in Gent (lid van de spa in een naburige gemeente waar ze woonde) tot twee keer toe een flik naar het Vlaams Strikske om zijn onderbroeken te tellen ?
Volgens mij om vast te stellen dat hij nog niet effectief verhuist was, en om stokken in zijn electorale wielen te steken. Maar ik heb geen goesting om het op te zoeken, of het werkelijk wettelijk voorzien is. . |
Citaat:
|
Citaat:
En wat de bekendheid van het UF betreft: ik ga ervan uit dat een meerderheid van de Vlamingen (zeker buiten Vlaams-Brabant) nog nooit gehoord heeft van het UF of van Christian Van Eycken, laat staan dat ze weten wat de doelstellingen zijn van het UF. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelukkig kankeren N-VA-ers nooit op Waalse of Brusselse politici. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=189990 |
Citaat:
|
Citaat:
Zeer juist,mijn beste Attila.Waarschijnlijk een "rand"geval. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be