![]() |
Opgelet, elimineer domicilieringen tegen 1 februari 2014!
Als een dief in de nacht keurde het Europees parlement een richtlijn goed, waarbij de rekeninghouder een domiciliering niet meer kan stop zetten.
Enkel de vermeende schuldeiser kan die stopzetten. We zijn dus geen baas meer van ons eigen geld! malafide bedrijfjes wrijven de handen in elkaar denk ik. http://www.letteren.be/plus/ochtend/22 |
Zeer gevaarlijke evolutie inderdaad.
|
Citaat:
Inderdaad schandalig |
Citaat:
Ik was al nooit fan van domiciliëringsopdrachten al dan niet opgedrongen. zoomit Ook geen fan van, ik denk dat daar pakken fouten mee gebeuren met die 'dienst'. :roll: |
Na de recente situatie met de zonnepaneelbelasting ben ik ook al begonnen om mijn domiciliëringen stop te zetten om te voorkomen dat ik met een factuur geconfronteerd wordt, waarvan ik de betaling niet kan tegenhouden.
|
Citaat:
Kwestie, 1 van de domicilieringen is een "groep van verzekeringen" en die heeft in de laatste maanden al een paar "kleine" verhogingen doorgevoerd. Toch liever wat meer controle daarover moet ik zeggen |
Citaat:
Als het geld niet rolt door de crisis, de vele belastingen, de pestboetes, het kunnen beslag leggen op uw spaarrekening (cfr Cyprus), op een luchthaven voor vertrek, via uw belastingsformulier, dan maar rechtsstreek controle over de bankrekening overnemen. Wat is het volgende?? Al het geld afhalen, en banken laten failliet gaan, samen met de staat BE. Dank voor deze mededeling, en ik zal dit inderdaad checken indien ik iets heb lopen. |
Het is inderdaad wraakroepend dat zoiets kan.
Toch ga ik mijn domicileringen niet stop zetten. Ik mag op de rekening waarop domicileringen lopen niet in het rood gaan, indie er te weinig op de rekening staat, wordt er niet betaald. Het is voor mij dus simpel om al die dingen onmiddellijk stop te zetten, ik zorg gewoon dat die rekening leeg is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Grappig. Al die verontwaardiging over wat eigenlijk een storm in een glas water is...
Het enige dat verandert is wie je moet contacteren als je een domiciliëring wil stopzetten. Vroeger was dat de bank. Nu is dat de schuldeiser. De schuldeiser kan niet weigeren om op je verzoek tot stopzetting in te gaan. En je kan nog altijd, zonder opgaaf van redenen, een domiciliëring door je bank laten terugdraaien. In feite is dit niks anders dan Europese harmonisering. We gaan over van domiciliëring naar automatische incasso, zoals dat al in veel landen het geval is. En de termijnen waarbinnen je een incasso kan betwisten worden verruimd. Je kan in de toekomst zonder opgave van redenen tot 8 weken achteraf een betaling laten terugdraaien (en in sommige gevallen zelfs tot 13 maanden...). Dat is een behoorlijke verbetering ten opzicht van heden. |
Citaat:
|
Citaat:
En jij Giserke bent daar één van. |
[quote=speurneus;6774780]
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Cheaptara is volgens mij nog de verstandigste.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be