![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Als een dief in de nacht keurde het Europees parlement een richtlijn goed, waarbij de rekeninghouder een domiciliering niet meer kan stop zetten.
Enkel de vermeende schuldeiser kan die stopzetten. We zijn dus geen baas meer van ons eigen geld! malafide bedrijfjes wrijven de handen in elkaar denk ik. http://www.letteren.be/plus/ochtend/22 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zeer gevaarlijke evolutie inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Inderdaad schandalig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was al nooit fan van domiciliëringsopdrachten al dan niet opgedrongen. zoomit Ook geen fan van, ik denk dat daar pakken fouten mee gebeuren met die 'dienst'. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 26 augustus 2013 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Na de recente situatie met de zonnepaneelbelasting ben ik ook al begonnen om mijn domiciliëringen stop te zetten om te voorkomen dat ik met een factuur geconfronteerd wordt, waarvan ik de betaling niet kan tegenhouden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie, 1 van de domicilieringen is een "groep van verzekeringen" en die heeft in de laatste maanden al een paar "kleine" verhogingen doorgevoerd. Toch liever wat meer controle daarover moet ik zeggen
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() 3
Als het geld niet rolt door de crisis, de vele belastingen, de pestboetes, het kunnen beslag leggen op uw spaarrekening (cfr Cyprus), op een luchthaven voor vertrek, via uw belastingsformulier, dan maar rechtsstreek controle over de bankrekening overnemen. Wat is het volgende?? Al het geld afhalen, en banken laten failliet gaan, samen met de staat BE. Dank voor deze mededeling, en ik zal dit inderdaad checken indien ik iets heb lopen.
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 27 augustus 2013 om 00:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad wraakroepend dat zoiets kan.
Toch ga ik mijn domicileringen niet stop zetten. Ik mag op de rekening waarop domicileringen lopen niet in het rood gaan, indie er te weinig op de rekening staat, wordt er niet betaald. Het is voor mij dus simpel om al die dingen onmiddellijk stop te zetten, ik zorg gewoon dat die rekening leeg is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 augustus 2013 om 05:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Grappig. Al die verontwaardiging over wat eigenlijk een storm in een glas water is...
Het enige dat verandert is wie je moet contacteren als je een domiciliëring wil stopzetten. Vroeger was dat de bank. Nu is dat de schuldeiser. De schuldeiser kan niet weigeren om op je verzoek tot stopzetting in te gaan. En je kan nog altijd, zonder opgaaf van redenen, een domiciliëring door je bank laten terugdraaien. In feite is dit niks anders dan Europese harmonisering. We gaan over van domiciliëring naar automatische incasso, zoals dat al in veel landen het geval is. En de termijnen waarbinnen je een incasso kan betwisten worden verruimd. Je kan in de toekomst zonder opgave van redenen tot 8 weken achteraf een betaling laten terugdraaien (en in sommige gevallen zelfs tot 13 maanden...). Dat is een behoorlijke verbetering ten opzicht van heden.
![]() |
#13 |
|
![]() Och weet je. Af en toe doet de EU toch wel eens wat goed, wat de Giserkes van deze wereld niet zal beletten er toch verontwaardigd over te doen...
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En jij Giserke bent daar één van. Laatst gewijzigd door speurneus : 27 augustus 2013 om 06:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() [quote=speurneus;6774780]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad, als iemand anders een volmacht heeft over je rekening en deze betalen met zoomit dan geldt dit ook voor de andere rekening. Zo heb ik verscheidene keren men autoverzekering te laat betaald omdat ik op geen enkele manier een melding kreeg dat die factuur was toegekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al vaker gebeurd met giserke. Gewoonlijk laat hij zich nadien in zo'n topic niet meer zien...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Cheaptara is volgens mij nog de verstandigste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |