![]() |
Justitieplan NVA
NVA maakt zijn plannen voor justitie bekend
https://www.n-va.be/files/default/nv...e_justitie.pdf Onder meer een regionalisering van justitie. Laat het debat beginnen zou ik zo zeggen http://www.nieuwsblad.be/article/det...30829_00713464 |
Was dat niet één van de stuk of drie zaken die ze (voorlopig) federaal wilden houden?
Als de N-VA in Vlaanderen zelf benaderend de alleenheerschappij over justitie krijgt, dan kunnen ze niet meer gestopt worden als ze toch extremistischer zijn dan de gemiddelde Vlaming denkt. Gevaarlijk, en voordelen zie ik niet. Past niet bij een gematigd nationalisme. Moet absoluut tegengehouden worden. |
Citaat:
Leg uit bange blanke man! |
Gematigd nationalisme, wat is dat eigenlijk?
|
Citaat:
"De alleenheerschappij over justitie" - lol - |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor Brussel stelt N-VA dus voor om de facto twee aparte rechtssystemen op te richten, op hetzelfde grondgebied. Wie dacht dat N-VA stond voor gematigd nationalisme komt bedrogen uit. Justitie, bij uitstek een grondgebonden materie, willen die idioten overhevelen naar de gemeenschappen! Pure waanzin. :|
|
Citaat:
|
Eerste bedenking na lezen deel I en II;
Correcte weergve van de problemen met soms wat ideologische uitwassen. Ook waarom geregionaliseerd moet worden vindt ik niet echt onderbouwd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
arrondissement Vlaams-Brabant/Brussel Nederlandstalig en een apart arrondissement Brussel Franstalig." En dat moet dan voor een efficiëntere justitie zorgen? :lol: |
Citaat:
|
Veel bla-bla, heruitvinding van het warm water, onnzelheden tot soms erge fouten.
En af en toe eens een goede vaststelling, zelfs een interessant voorstel. Nogal zwakskes dus. |
Citaat:
|
Ze willen van electronisch toezicht een volwaardige straf maken. Persoonlijk denk ik echter dat dit een modaliteit moet blijven van de straf, anders zullen de straffen nog complexer worden.
Jeugdsanctierecht vanaf 12 jaar. Persoonlijk denk ik dat met wat meer middelen het huidige wel volstaat als het gewoon deftig uitgevoerd zou worden. Directe uitvoering straffen. Mooi op papier, maar vrij moeilijk te realiseren vrees ik. Wel wat bedenkelijk dat de rechter een straf moet kiezen in het licht van wat mogelijk is. (Dan kan hij alleen nog geldboetes opleggen, de rest zit vol) Bijhuren cellen in Nederland en bouw nieuwe gevangenissen 1e kan men doen maar is geen structurele oplossing, bijbouwen kan nooit binnen 1 legislatuur gerealiseerd worden zeker gezien alle buurtcomité's die opduiken als en geschikte locatie wordt gevonden. Gerechtspsychiater een statuut geven akkoord Gevangenen terug naar hun land utopie |
Citaat:
Omdat het strafrecht een federale materie is, ik denk dat dit allemaal nogal moeilijk los te koppelen is en plus zullen de gevangenissen daardoor niet leger worden |
Citaat:
|
Citaat:
- als Justitie persoonsgebonden is, wordt het dossier van de Franstalige door het Franstalig gerecht behandelt, en het dossier van de Nederlandstalige door het Nederlandstalig gerecht - Justitie territoriaal verbonden is, worden beiden door hetzelfde gerecht afgehandeld. Zou de NVA voorstellen om de GGC in Brussel bevoegd te maken, het zou al minder onnozel zijn. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be