![]() |
Vlaamse Belgicisten: wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen?
Aan een onafhankelijk Vlaanderen zijn enkel voordelen voor ons Vlamingen.
Waarom zijn er dan zoveel Vlamingen die tegen werken? |
Citaat:
Omdat voor hun vlaams nationalisme gelijk staat aan fascisme... Omdat mensen bang zijn voor verandering... Omdat de rode Duivels en Stromae geweldig zijn... |
Vlaamse Belgicisten: wie zijn ze?
Ik denk dat het correcte mensen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....09#post6870009 |
Citaat:
|
Citaat:
Vlamingen zijn al eeuwen gewend dat anderen over hun regeren. Daar ben je niet zomaar vanaf. |
Citaat:
Maar ik vind het fijn in het aangename België te leven. En dat vinden blijkbaar ook de soms wijze noorderburen Want ze vertoeven elk jaar hier steeds meer en meer uren. |
Citaat:
Een nadeel is dat alles veel kleiner word. Veel mensen die nu een buitenverblijf hebben in Wallonie, krijgen dan plots een buitenverblijf in het buitenland en zijn bang dat het dan in waarde zal dalen. Een andere reden waarom zoveel mensen tegen zijn, is omdat de partij en politici waar ze voor stemmen tegen zijn. Nog andere zijn tegen omdat hun zanger/zangeres, acteur of andere lievelingskunstenaar tegen is. En dat deze mensen tegen zijn, is normaal, want zij zien met een onafhankelijk Vlaanderen hun inkomsten dalen. Veel mensen zijn dus tegen omdat er hen gezegd word tegen te zijn, maar hebben in werkelijkheid geen eigen mening. Het klinkt stom, maar het is gewoon de waarheid. Zo kan je ook stellen dat veel jongeren voor de N-VA en een onafhankelijk Vlaanderen zijn, juist omdat hun leerkrachten tegen zijn en dit hun manier van protest tegen gezag is. Zeer weinig mensen denken echt na over politiek en slikken dus ook gewoon wat een voor hen geloofwaardig persoon hen voorzegd. Zeer weinig mensen begrijpen trouwens iets van de Belgistaanse politiek en van de huidige gang van zaken in Belgistan. |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon. Ik leef in een vrij land, met verschillende culturen en talen, met goede voorzieningen, met verdraagzaamheid, met wel wat communautair gehakketak maar dat stoort me niet want ik zou het zelfs missen, een culinair hoogstaand land, met de zee of de wouden of cultuursteden, alle nodige intellectuele- en ontspanningsmogelijkheden, een land met een relativeringsvermogen en dat heeft geleerd zich niet ernstiger te nemen dan het is, een soms wat anarchistisch land wars van te veel regelneverij , een rijk land waar 70% van de mensen een eigen woonst heeft, een land met..., kortom een land waar het goed is te leven. En ik laat me dat land niet afpakken door schreeuwende Vlaams-nationalisten die tot nu toe maar zéér weinig gepresteerd hebben. |
Je kan Belgicist zijn omdat je genoeg verstand hebt om een kosten-baten-analyse te maken, waarbij België als winnaar uit de bus komt.
|
Citaat:
Culturen zijn vergankelijk, net als staten, de Vlaamse en zelfs Belgische culturen zijn trouwens aan het verdwijnen. Wat die talen betreft, ik hoor inderdaad veel talen spreken in onze steden, behalve de officiele talen, die worden een zeldzaamheid. Goede voorzieningen hebben een kostprijs en die word betaald door de in de privé werkende Belgen en dit zijn vooral mensen uit de Nederlandstalige gebieden. En verdaagzaamheid is in Belgistan ver te zoeken. Je moet maar naar de programma's op RTL kijken om te zien hoever die verdraagzaamheid te zoeken is. Je moet maar eens in Brussel proberen om in het Nederlands te woord worden gestaan door de verdraagzame Franstalige Belgen. En nee, er zijn geen 70% Belgen die een eigen huis bezitten, 75% van de woningen zijn in werkelijkheid eigendommen van de banken en de Belg betaalt door dubbel en dik voor om ze op hun naam te mogen hebben staan. Om je daar een idee van te geven, als je 1 miljoen leent bij de banken, dan betaal je 2 miljoen terug en dat is niet overdreven. |
Citaat:
Het is toch eigenaardig. Elke keer dat ik in Brussel kom en mij bedien van het Nederlands, wordt ik zo goed als altijd geholpen. Weliswaar vaak in gebrekkig Nederlands, maar men doet wel een inspanning. En nu meer dan ooit. Dat neemt niet weg dat er nog op dat vlak veel verbeterd moet worden. Ik kan ook vele gebreken opsommen van wat er fout gaat in Wallonië, of in Vlaanderen. Ik hoef me maar te focussen op de dingen die vatbaar zijn voor kritiek of verbetering. En dan zal ik wel een hoop dingen vinden die ik in Wallonië , maar ook in Vlaanderen, kan afbreken. En dat is wat u nu doet met België. Maar als ik de balans opmaak, vind ik het best goed leven in België. En vaak meer dan goed zelfs! En het is wel degelijk waar: 70% van de Belgen bezit een woonst. (De Morgen) "België zit iets boven de Europese middenmoot wat het woningbezit betreft. Gemiddeld heeft zeventig procent van de Belgen een eigen woonst, tegenover zestig procent van de Europeanen." . (Het Nieuwsblad) "Zeventig procent van de Belgen heeft een eigen woning, wat bijzonder veel is." |
Citaat:
Citaat:
Dit is het gevolg van het Belgistaanse beleid en kost de in de privé werkende burger opnieuw veel geld. Op de radio gaven ze al door dat de meerderheid van deze krakers illegaal in ons land verblijven. En toch zijn er nog advocaten die beweren dat deze mensen het recht hebben dit pand, eigendom van derde te bezetten en om te verhinderen dat de eigenaar het voor andere doeleinde gebruikt dan illegalen huisvestigen. Emir Kir is zelf van Turkse afkomst en een PSer. En zelfs hij duldt het niet meer. Zelfs hij vindt dat het beleid in de fout is gegaan en maakt volgens de media zelfs gebruik van overdreven machtsvertoon om de politici te doen inzien dat het zo niet verder kan. http://nl.wikipedia.org/wiki/Emir_Kir |
Citaat:
De Vlaamse mobiliteit is een ramp geworden. De huisvestiging is een catastoffe. En de regelgeving is veel te groot geworden en niet meer na te leven. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() Citaat:
Regelneverij = gevolg van een over-bureaucratisch staatsapparaat van absurde proporties <----> anarchie = totaal gebrek aan/volledige afwezigheid van staatsapparaat Belgicistische dubbelspraak. |
Citaat:
Een ander voorbeeld is de wegbewijzering wanneer men aan de wegen werkt. De Belg trekt zich daar vaak niet veel van aan. Die probeert toch nog zeer dikwijls maar de oude weg. En dat lukt hem vaak ook nog. Nederlanders houden zich netjes aan de plaatjes. De wegbewijzering op zichzelf ziet er soms al 'anarchistisch' uit. Onvoorstelbaar wat men daar soms tegenkomt, maar wel 'leuk'. |
Ik vind het vooral vreemd dat er zo weinig linkse Vlaams-nationalisten zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be