![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van rood (Stevaert) naar blauw (Verhofstadt), van blauw naar tjeef (Leterme), van tjeef naar nationalist (Dewever), wie weet wat wordt de volgende kleur... Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 november 2013 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat confederalisme niet kon zonder separatisme?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na separatisme heb je afzonderlijke soevereine staten. Enkel soevereine staten kunnen aansluiten bij een confederatie. De geschiedenis wijst uit dat veel confederaties overgaan in federaties.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 1 november 2013 om 13:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Dat is dus nog steeds 55% tegen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn helemaal geen 45 % voor de scheiding. Indien men een referendum zou houden met als vraag: "wilt u de splitsing van België?", dan schat ik er dat er zo'n 15, misschien 20 % dat zouden willen. En zelfs indien het er 25% zouden zijn, dan betekent dit dat er nog altijd 75% tegen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Geef mij maar een goede oude militaire putsch naar aloude "Belgische " traditie, zoals in 1790 en 1830.
![]() De Vox Populi is immers totaal onbekwaam en kan enkel reageren vanuit de onderbuik. Citaat:
Ik ben niet voor eender welke splitsing. Net zoals de Belgicistische principiële tegenstanders van een splitsing (het FDF) nu nét voorstander daarvan zijn indien België zich omvormt tot een lege doos waarin de Vlamingen echter nog steeds Brussel kunnen meebesturen. Geef mij de tekst met de splisingsmodaliteiten en pas dan kan ik zeggen of ik voor of tegen ben.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en hoeveel waren er ook al weer voor een splitsing van het VKN?
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U zegt het zelf: nog steeds.....
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nederland en Vlaanderen zullen dus uiteindelijk op een andere manier toch één worden.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2013 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen de vraag natuurlijk ook anders stellen: U kan kiezen tussen het volgende: Een confederaal België waarin iedere deelstaat verregaande bevoegdheden krijgt en waar iedere deelstaat ook verregaande verantwoordelijkheden krijgt. We willen Wallonië nog ondersteunen, maar deze ondersteuning is uitdovend. We doen nog samen wat we samen willen doen. of België zoals het nu is en waarbij iedere Vlaming tot in het oneindige 1500 tot 2000 euro per jaar aan Wallonië moet geven, opgelet, dit bedrag wordt aangepast aan de index. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() Ge bekijkt dat misschien te principieel. Als het erop aankomt kan ik echter zeer pragmatisch en realpolitisch zijn.
HET Leitmotiv voor elke Belgische staatshervorming dient namelijk te zijn:Wat is de de bonus voor de Nederlandstaligheid ? Dat betekent dat ik pas voor een scenario waarbij het Nederlandstalige deel van Brussel opgegeven wordt. Meer konkreet:http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=30621
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 3 november 2013 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#114 |
|