![]() |
Film over Adolf Hitler
Sinds enkele dagen loopt een discussie over de film over Adolf Hitler waarin hij benaderd wordt als persoon.
Dit is een nieuw gegeven: over het algemeen wordt een dictator karikaturaal afgebeeld, en zeker Hitler. De vraag is simpel: mogen over dergelijke mensen films gemaakt worden in dat genre (dus geen documentaire)? Moeten er films gemaakt worden waardoor het publiek misschien begrip zou kunnen krijgen voor bijvoorbeeld Hitler? |
Ik heb er alvast geen problemen mee, net zoals ik in principe niet tegen het verschijnen van revisionistische boeken ben. Tenzij bepaalde groeperingen en/of individuen dit materiaal aangrijpen om de ideeën die daarin verkondigd worden te gebruiken tegen jongeren en arbeiders, maw, om een materiële kracht uit te bouwen gebaseerd op revisionistische ideeën. Dan zeg ik: op de brandstapel!
Natuurlijk beweer ik niet dat die film revisionistisch zou zijn, laten we eerst een keertje afwachten wat er daadwerkelijke getoond wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze hebben toch ook een 'film' gemaakt over filip en mathilde?
|
Ik ben tegen een moderne boekverbranding. Dus het kan maar ik wens de makers geen succes.
|
er zijn toch ook al films gemaakt over julius caesar, keizer nero, napoleon etc.die waren geen haar beter dan hitler.
|
geen probleem mee. moest de film hitler ophemelen, en zijn misdaden niet vermelden of minimaliseren zou ik er wel een probleem mee hebben.
|
Citaat:
|
Meer interessants over Hitler is te lezen in de post met als titel "Hitler: Jezus-imitator",
in de rubriek religies en andere levensovertuigingen van dit forum,voor wie die nog niet gelezen zou hebben tenminste... |
Ik vind het alleen maar triest dat dergelijke film uit de kosten kan komen. Of 't ie uit de kosten komt via grote sponsoring van enkelen, of via kaartjesverkoop : zeer triest.
|
Als er boeken over Hitler mogen geschreven worden en gepubliceerd, waarom dan geen film? Eerlijk gezegd heb ik al zoveel films gezien waarin Hitler als mens werd benaderd, dat ik niet eens begrijp waar je't over hebt. Mijn gedacht moet ongeveer alles zowat gezegd zijn over Hitler.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En Hitler is nu toch wel de meest omstreden figuur om zo'n prent over te maken |
yep, hitler is een interessante figuur... verwerpelijke daden gesteld, maar interessant... een film is op zijn plaats rond deze volksmenner die een verschrikkelijk erfgoed heeft achtergelaten.
en wat stalin betreft ; jullie hebben allemaal ONGELIJK;;; stalinneke was een liefdevol vreedzaam mens die engelachtig was in zijn daden. het zijn allemaal leugens wat over hem verteld wordt; en ALS er eens iemand door zijn toedoen gestorven is , hadden ze het waarschijnlijk DIK verdiend !:lol: hitler daarentegen dat is andere koek... dat staat vast en de wet zegt het ook. |
Citaat:
|
:lol:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be