Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Krijgen meer en meer praat dacht ik ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=196681)

Universalia 7 januari 2014 09:59

Krijgen meer en meer praat dacht ik ...

Bron

Detail

Citaat:

Een aantal uitspraken van Bart De Wever in het vtm-nieuws van afgelopen zondag hebben kwaad bloed gezet bij veel Antwerpse moslims. De Wever zei onder meer dat "moslimextremisme de ergste gesel is voor de mensheid sinds Hitler en Stalin."
Wanneer zijn die eigenlijk niet boos is de hamvraag dan vraag weer? (nieuwsuitzendingen steken vol met boze moslims)

Ze mogen al blij zijn dat ze al een paar getto's (Kiel, Borgerhout als voorbeeld) hebben kunnen opzetten in Antwerpen zonder dat daar ook maar iemand iets aan doet. :roll:

Zoals ik al eerder schreef, Antwerpen is 'kapot', ik zou er nog geen burgervader van willen zijn. Gelukkig heb ik niet de kennis van zaken om op zo een positie te geraken. :lol:

Sonny Crockett 7 januari 2014 10:11

Het is logisch dat ze kwaad zijn ...

In hun ogen, doen ze niets verkeerd; immers ze leven volgens een debiel boek, dewelke voor hun de leidraad vormt. Ze beschouwen, dat wat zij doen als 'goed en correct'; enkel en alleen omdat het in hun koran staat.

Zou er in de koran hebben gestaan, dat drie plus drie gelijk is aan acht; dan zou dat zootje elke wiskundige stelling als nietig verklaren.

Zolang die kwieten, er niet zijn van overtuigd dat hun boek verkeerd is; zullen zij nooit aanvaarden dat iemand claimt, dat er zoiets bestaat als 'moslimextremisme'.

Persoonlijk geloof ik niet, (daarvoor is de toestand, mondiaal gezien te eng geworden) dat de gemiddelde extremist, er kan worden van overtuigd, dat het boekje waarop hij/zij een levenlang alle handelingen gemaakt, heeft afgewogen, je reinste onzin is. ... Te laat!

alberto 7 januari 2014 10:25

In hetzelfde artikel zegt De Wever dat de tenen van de moslims nu wel erg lang worden, het is straf dat hij dat nu maar vaststelt.

doremi 7 januari 2014 10:28

Zoals ik ook al postte in het andere topic:

Citaat:

Saïd El kouakibi en de VZW mawada (de opvolger van Jongeren voor Islam en voorheen Al Mawada (de middenweg) zijn zelf geen lieverdjes en alles behalve gematigd te noemen.

Deze persoon zijn naam kwam me meteen bekend voor uit het boek van de vroegere straathoekwerker Peter Calluy (Kroniek van een aangekondigd onheil). Zie ook de samenvatting op een eerder topic op dit forum.

In het boek van Peter Calluy komt deze Said El kouakibi al naar voor als een echte radicalist die o.a. in de organisatie waar hij toen samen met Peter Calluy werkte wilde verbieden dat niet Moslims aten of dronken in het bijzijn van Moslims tijdens de Ramadan.

(Al) Mawada heeft ook al verschillende 'spreekbeurten' georganiseerd in ons land voor jonge Moslims waar salafistische/wahabistische prekers hun zeg kwamen doen waaronder o.a. Mohamed al-arifi.
Dit zijn zelf dus eigenlijk (verdoken) extremisten. Echter een gevaarlijkere soort dan zo'n Fouad Belcassem die erg doorzichtig is, deze doen zich gematigd voor maar zijn het hoegenaamd niet. Ander voorbeeld is die Imam Nordin Taouil. Die ook 'huisimam' is van Mawada.

Anna List 7 januari 2014 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 6963267)
Bron

Detail

Wanneer zijn die eigenlijk niet boos is de hamvraag dan vraag weer? (nieuwsuitzendingen steken vol met boze moslims)

Ze mogen al blij zijn dat ze al een paar getto's (Kiel, Borgerhout als voorbeeld) hebben kunnen opzetten in Antwerpen zonder dat daar ook maar iemand iets aan doet. :roll:

Zoals ik al eerder schreef, Antwerpen is 'kapot', ik zou er nog geen burgervader van willen zijn. Gelukkig heb ik niet de kennis van zaken om op zo een positie te geraken. :lol:

opmerkelijk dat kritiek op moslimextremisme ... 'gematigde' moslims boos maakt ...

Thuleander 7 januari 2014 10:59

Niet alleen de 'gematigde' moslims zijn boos omdat BDW het moslimterrorisme een groot gevaar durfde noemen op TV.
Ook het politieke establishment en de regimepers zijn boos.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...on-122660.html

Sonny Crockett 7 januari 2014 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6963336)
Niet alleen de 'gematigde' moslims zijn boos omdat BDW het moslimterrorisme een groot gevaar durfde noemen op TV.

Dat establishment is helemaal niet boos; zij 'spelen' boos.
Ik weet het, het is een nuance, maar binnen deze context, wel een heel belangrijke.

Amon_Re 7 januari 2014 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6963336)

Vanmarcke die getuige was van een vechtpartij met dodelijke afloop en niets deed 'omdat zijn gsm plat was'. De doodklopper was een maatje van hem.

Pjotr 2691 7 januari 2014 11:06

Thuleander, wie maakt zich nog zorgen om dat randpartijtje, O-VLD?

plakker 7 januari 2014 11:07

Hij heeft gewoon de waarheid gezegd, maar daar kan de islam niet mee overweg.
Dat bewijst alleen dat het om meer gaat dan "enkelingen" en het onderliggend probleem dient bestreden te worden.

peter1962 7 januari 2014 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6963340)
Vanmarcke die getuige was van een vechtpartij met dodelijke afloop en niets deed 'omdat zijn gsm plat was'. De doodklopper was een maatje van hem.

? kun je daar iets meer over zeggen ?

Distel 7 januari 2014 12:02

Het is veelzeggend wanneer aanhangers van het Grote Kaboutergeloof er aanstoot aan nemen wanneer je terreur in naam van datzelfde Grote Kaboutergeloof veroordeelt. Eigenlijk is dit het equivalent van voetbalclub FC Weetikveel die protesteert tegen een veroordeling van hooliganisme door de voetbalbond: je weet meteen wat FC Weetikveel sportief waard is.

Thuleander 7 januari 2014 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 6963394)
Het is veelzeggend wanneer aanhangers van het Grote Kaboutergeloof er aanstoot aan nemen wanneer je terreur in naam van datzelfde Grote Kaboutergeloof veroordeelt.

Wat dacht je dan, dat die 'gematigde' moslims BDW gelijk zouden geven en zich distantiëren van hun terroristische geloofsgenoten?
Nee hoor, meteen in de tegenaanval.

Snerror 7 januari 2014 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 6963403)
Wat dacht je dan, dat die 'gematigde' moslims BDW gelijk zouden geven en zich distantiëren van hun terroristische geloofsgenoten?
Nee hoor, meteen in de tegenaanval.

²

Xenophon 7 januari 2014 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6963319)
opmerkelijk dat kritiek op moslimextremisme ... 'gematigde' moslims boos maakt ...

:D

Hopelijk komen ze in de aanloop van de verkiezingen een aantal maal op straat om hun ongenoegen te tonen door flink wat auto's in brand te steken en een aantal handelszaken te plunderen.

De Vlaming zal de voordelen van de multiculturele maatschappij wel leren appreciëren, desnoods met harde hand.

plakker 7 januari 2014 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6963437)
:D

Hopelijk komen ze in de aanloop van de verkiezingen een aantal maal op straat om hun ongenoegen te tonen door flink wat auto's in brand te steken en een aantal handelszaken te plunderen.

De Vlaming zal de voordelen van de multiculturele maatschappij wel leren appreciëren, desnoods met harde hand.

2

Het grappige is dat de autochtonen de allochtonen niet in een slecht daglicht moeten zetten, dat doen ze wel voor zichzelf

Maikel Joosten 7 januari 2014 13:15

Voor mij is het simpel, iedere 'gematigde' moslim die meent geschoffeerd te zijn is sowieso een verdoken extremist. De Wever was nog te politiek correct vond ik in zijn betoog, hij had nog straffer kunnen gereageerd hebben!

doremi 7 januari 2014 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten (Bericht 6963459)
Voor mij is het simpel, iedere 'gematigde' moslim die meent geschoffeerd te zijn is sowieso een verdoken extremist. De Wever was nog te politiek correct vond ik in zijn betoog, hij had nog straffer kunnen gereageerd hebben!

Inderdaad, BDW heeft het expliciet verwoord als extremistische Moslims en heeft ook nog eens uitdrukkelijk het onderscheid gemaakt tussen gewone gelovigen. Wie zich dus stoort aan diens uitspraken zet zichzelf automatisch op zijn minst bij de sympatisanten van de extremisten.

Vigilant 7 januari 2014 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 6963319)

Tja, ze geloven in dezelfde haatpraat, de 'gematigden' en de extremisten.
De koran van de extremisten is dezelfde koran als die van de gematigden.
Ze gaan dus ook geen afstand doen van de terreurdaden van hun extremitische broeders en zusters. Want Allah vraagt hen hetzelfde te doen.
Het blijven broeders en zusters. Eigen volk eerst.
Een eigen volk eerst reflex waar de sossen en groenen uiteraard geen probleem mee hebben. Die denken trouwens ook al in die zin : eigen importkiesvee eerst.

Universalia 7 januari 2014 13:50

Citaat:

'gematigde' moslims
Twijfelachtige zaak of die ooit bestaan hebben zo door de geschiedenis heen ... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be