![]() |
Fietsers die het rood licht negeren, 1 uur controle levert 7590 € op
Citaat:
|
D�*t werd eens HOOGDRINGEND tijd. Goed bezig, doe zo voort. Nog meer van dat.
Citaat:
'k Ben benieuwd hoe Jan Van den Berghe deze handelswijze van de fietsers weer gaat goedpraten of minstens minimaliseren. |
Goede actie. Nu nog eens herhalen voor het autoverkeer, dat op die plaats toch ook vaak de regels creatief interpreteert...
|
Citaat:
In elk geval gaat dit topic over fietsers, hopelijk blijft dat zo. |
Citaat:
Roodlichtnegatie- is trouwens een van de hoofdoorzaken voor (dodelijke) fietsslachtoffers volgens studies, die hier al gepost geweest zijn, bvb eentje van cijfers tussen 2003-2007, page 77 Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast: iedere weggebruiker hoort zich aan de verkeersreglementen te houden. Geen reden waarom fietsers een uitzondering zouden mogen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zegt mij vooral dat er heel wat fietsers daar passeren, ondanks de infrastructuur die, euhm, suboptimaal is. Er is dus ruimte om dat te verbeteren, en ik hoop dat dat ook een les is die stad en politie meren.
Maar goed, er zijn er heel wat die de regels nogal losjes interpreteren. En nu door de politie terug bij de les zijn gebracht. |
Citaat:
|
En waarschijnlijk had meer dan de helft van hen, zo een dwaas vlaggetje onder hun zadel, met daarop de tekst: 'weeral een auto minder'.
Het is inderdaad hoog tijd aan het worden, om ook die fietsers eens wat te gaan controleren. Naast elkaar rijden in een smalle straat; en dat bewust blijven doen, wetende dat een wagen achter hen rijdt, is nog zo een mooi voorbeeldje van gedrag waar tegenover best een boete mag staan. |
Dat ze dat gedrag willen ontmoedigen en er een boete opzetten ok, maar moet dat nu werkelijk 165 EUR zijn? Criminelen die zwaardere misdaden plegen komen er vaak goedkoper van af.
|
Natuurlijk zullen ze die controles blijven doen. Iets wat zo makkelijk geld oplevert blijven ze altijd doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Neen, uit dat vaatje wil ik niet tappen. In mijn ogen horen alle wegovertreders streng gestraft te worden. De regels zijn er voor onze veiligheid. Daarom is het belangrijk dat we ze allemaal (leren) naleven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kunt u deze mensen even vertellen dat dit aan elk Brussels kruispunt dagelijkse koek is en het echt niet alleen bij rechts afslaan gebeurt. Indien je ook de voetgangers hier in Brussel zou controleren zou je op een week tijd de Belgische schuldenberg kunnen aflossen :lol:. Of hoe gedoogbeleid altijd nefaste gevolgen heeft... Niet alleen bij drugsbestrijding dus. 8-) |
Citaat:
Of het altijd even hoffelijk is, is een andere zaak. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be