![]() |
Het antwoord van Peter De Roover en Zuhal Demir op de valies van Termont. Niveau aub
titel: Graag een beetje niveau, mijnheer Termont
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140216_00982204 Termont wordt met de grond gelijk gemaakt. Citaat:
|
Vreemd dat men altijd hoort en leest, dat het de Vlaamse partijen zijn, die altijd voor verdeling zorgen, polemiseren en haat en angst zaaien.
En dat terwijl het precies hun traditionele tegenstanders zijn, die niets anders doen dat juist dat wat men de anderen verwijt. |
Ik heb Peter De Roover bezig gehoord op de betoging tegen het Lambermontakkoord begin mei 2001.....in Gent.
Verbaal is die man niet te schatten. Wie zich niet meer herinnert welke partijen in die betoging meestapten. Het was de VU (Bourgeois, Frieda Brepoels), het Vlaams Blok en.....de CVP. |
Ik hoop, ijdel wellicht, dat wakkere journalisten deze tekst van die twee (twee) kleppers goed lezen, goed onthouden, en er de volgende keer bij andere interviews inspiratie uit zouden putten om een beetje kritische vragen te stellen.
. |
Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren mocht oppersos Daniel het hier voor het zeggen hebben.
|
Citaat:
|
De verkiezingscampagne moet nog goed beginnen, en het zwaar geschut wordt al bovengehaald.
Dat belooft voor de komende maanden. :popcorn: |
Citaat:
|
Citaat:
Als repliek op de zever van Termont, en op intellectueel vlak, is dit antwoord van bij het beste wat we de laatste jaren gezien hebben. Soms heeft de notie 'zwaar geschut' geen directe binding met schelden, vechten, moddergegooi .... . |
Citaat:
Termont zegt in de loop van het gesprek : ik ben gekant tegen iedere vorm van cumul. Ik laat dit over aan Bart De Wever. Einde citaat. Wanneer je nu weet dat Bart 3 functies heeft en Termont 23 mandaten, waaronder 6 dikbetaalde, dan pak je de man op die uitspraak. In de repliek : geen woord! Tweede voorbeeld : In hetzelfde interview zegt Termont dat hij zijn termijn als burgemeester zeker uitdoet, nog 4 jaar dus. Volledig in tegenspraak met zijn bewering dat hij het afbolt wanneer de N-VA het voor het zeggen krijgt in Vlaanderen. Terug geen woord daarover in de repliek. Twee gemiste kansen om de man echt in zijn hemd te zetten. Wat jij zo verheerlijkt noem ik een te brave rechtzetting. Vlaams-nationalisten zijn véél te beleefd en te braaf. Tegenover een stuk crapuul als Termont past dit niet. |
Citaat:
Maar het scherpe aan de repliek van de twee hierboven, zit hem er in dat niemand dat zo zag zitten; terwijl het net zo scherp is, dat hij hiermee niet in zijn hemd, maar in zijn bloot pietje staat. . |
Wat ik echt degoutant en tegelijkertijd hyper-belachelijk vond aan het artikel in de Standaard was de aanhef van het interview met Termont. Daarin konden we lezen hoe de achtbare burgemeester een toneeltje opvoerde over zijn "schrik" voor een overwinning van N-VA: "Brrr... zei hij en hij legde zijn (dikke) handen op zijn schouders, alsof hij ineenkromp van de kou..."
Wat een parochiezaal-comediant... :roll: |
Citaat:
Hiermee MOET NVA een enorm sukses halen ! ! ! :vlaander::vlaander::vlaander: |
Citaat:
|
Citaat:
Wat Anne Minne Soete hierbij komt doen weet ik niet. |
Citaat:
|
De vraag om niveau is terecht in het geval van die laag bij de grondse grootsprakerige uitspraak van Termont. Hopelijk blijven zijn critici het goede voorbeeld geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be