![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
titel: Graag een beetje niveau, mijnheer Termont
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140216_00982204 Termont wordt met de grond gelijk gemaakt. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Vreemd dat men altijd hoort en leest, dat het de Vlaamse partijen zijn, die altijd voor verdeling zorgen, polemiseren en haat en angst zaaien.
En dat terwijl het precies hun traditionele tegenstanders zijn, die niets anders doen dat juist dat wat men de anderen verwijt.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb Peter De Roover bezig gehoord op de betoging tegen het Lambermontakkoord begin mei 2001.....in Gent.
Verbaal is die man niet te schatten. Wie zich niet meer herinnert welke partijen in die betoging meestapten. Het was de VU (Bourgeois, Frieda Brepoels), het Vlaams Blok en.....de CVP.
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop, ijdel wellicht, dat wakkere journalisten deze tekst van die twee (twee) kleppers goed lezen, goed onthouden, en er de volgende keer bij andere interviews inspiratie uit zouden putten om een beetje kritische vragen te stellen.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
#5 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren mocht oppersos Daniel het hier voor het zeggen hebben.
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je ziet hoe massaal er op een ordinair politiek forum op de reactie van De Roover gereageerd wordt weet je dat je ijdele hoop vestigt op het journaille. Regimesoldaten, van welke rang en stand ook, zwijgen liever tot ze barsten dan aandacht te besteden aan waarheden die niet in hun kraam passen.
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De verkiezingscampagne moet nog goed beginnen, en het zwaar geschut wordt al bovengehaald.
Dat belooft voor de komende maanden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zwaar geschut ?
Als repliek op de zever van Termont, en op intellectueel vlak, is dit antwoord van bij het beste wat we de laatste jaren gezien hebben. Soms heeft de notie 'zwaar geschut' geen directe binding met schelden, vechten, moddergegooi .... .
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Termont zegt in de loop van het gesprek : ik ben gekant tegen iedere vorm van cumul. Ik laat dit over aan Bart De Wever. Einde citaat. Wanneer je nu weet dat Bart 3 functies heeft en Termont 23 mandaten, waaronder 6 dikbetaalde, dan pak je de man op die uitspraak. In de repliek : geen woord! Tweede voorbeeld : In hetzelfde interview zegt Termont dat hij zijn termijn als burgemeester zeker uitdoet, nog 4 jaar dus. Volledig in tegenspraak met zijn bewering dat hij het afbolt wanneer de N-VA het voor het zeggen krijgt in Vlaanderen. Terug geen woord daarover in de repliek. Twee gemiste kansen om de man echt in zijn hemd te zetten. Wat jij zo verheerlijkt noem ik een te brave rechtzetting. Vlaams-nationalisten zijn véél te beleefd en te braaf. Tegenover een stuk crapuul als Termont past dit niet. |
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het scherpe aan de repliek van de twee hierboven, zit hem er in dat niemand dat zo zag zitten; terwijl het net zo scherp is, dat hij hiermee niet in zijn hemd, maar in zijn bloot pietje staat. .
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat ik echt degoutant en tegelijkertijd hyper-belachelijk vond aan het artikel in de Standaard was de aanhef van het interview met Termont. Daarin konden we lezen hoe de achtbare burgemeester een toneeltje opvoerde over zijn "schrik" voor een overwinning van N-VA: "Brrr... zei hij en hij legde zijn (dikke) handen op zijn schouders, alsof hij ineenkromp van de kou..."
Wat een parochiezaal-comediant... |
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat Anne Minne Soete hierbij komt doen weet ik niet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De vraag om niveau is terecht in het geval van die laag bij de grondse grootsprakerige uitspraak van Termont. Hopelijk blijven zijn critici het goede voorbeeld geven.
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|