![]() |
Drogreden van Eyskens in 7e dag.
Deze morgen tijdens een debat in de 7e dag over de partij dotaties maakte Eyskens een vreemde redenering.
N-VA en VB stelden dat de dotaties te hoog waren. Het debat verliep goed. Tot Eyskens uit het niet een belachelijke drogreden boven haalt. Hij redeneerde als het volgende: Als je vindt dat de dotaties te hoog zijn, waarom weigeren jullie als Vlaams-nationalistische partijen ze niet gewoon. Want nu subsidieert België de partijen om dat zelfde België af te breken. Zijn conclusie was dus... stop met te bijten in de hand die je voedt of weiger de dotaties. Eyskens gaat er dus van uit dat dit 'federale geld' er zo maar komt. En vergeet hier dus bij dat dit voornamelijk opgehoest is door de Vlaamse belastingbetaler. Indien dit geld dus niet via de federale overheid zou uitbetaald worden maar via de Vlaamse (die het direct zou innen zou dit probleem dan ook niet opgelost zijn? vraag ik me dan af). Bij de N-VA en VB werd er vooral met verbazing gereageerd een beetje te zwak. Wel begrijpelijk, dit soort redeneringen van een seniele man hoort niet thuis in een TV debat. En de moderatie had hier wel mogen ingrijpen. Wat er vooral wel blijkt uit dit verhaal is het gebrek aan respect voor de vlaamse kiezer die bij mr. Eysken (en bij de CD&V) leeft. Aangezien ze niet in zijn verhaal meestappen mogen ze niet dezelfde middelen krijgen als iemand anders. Hallo, dictatoriale trekjes? |
Citaat:
|
Hebben ze bij CD&b die mummie nu weer uit de kelder gesleurd?
|
Dedju, weer wat gemist.... Ik zet het altijd op, dat program, maar na enkele minuten werkt dat geslis van hoenoemtzeookalweer me zo op de zenuwen dat ik wat anders ga doen....
Dus Eyskens is nog onder de levenden ? Toch ook een applausje waard.... 't Zou geen kwaad kunnen hem eens uit te leggen wat dat wil zeggen 'van binnen uit werken'... |
Het was inderdaad de totale afgang. Foute Vlaamse kiezers mogen dus wèl betalen, maar hun belastingsgeld mag niet aan de door hen verkozen partij worden betaald? Nochtans zijn die dotaties toch afhankelijk van het aantal stemmen?
Volgens Eyskens moeten mensen die op Vlaamse partijen stemmen, dus maar meebetalen voor CDV en niét voor NVA/VB? Hij had beter in zijn bed blijven liggen. |
verdomd traag forum!
|
Het vallen van de bladeren
|
Citaat:
|
Zoals wijlen Jan Hoet zei: Hij zou beter een stilleven met een citroen schilderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij het doen van opgravingen moeten archeologen ervoor passen het artefact zomaar bloot te stellen aan stresserende omstandigheden
Een afgesloten ,zo donker mogelijke ruimte met gecontroleerde omstandigheden kwa vochtigheid en temperatuur wordt altijd aangeraden. Gezien ondergetekende al lang geen regelmatig kijker meer is van de "bekvechterij op de 7de dag" is hij niet meer op de hoogte. Zijn de VRT-studios eigenlijk geschikt voor het presentabel tentoonstellen van archeologische artefacten? |
Citaat:
|
Mark Eyskens :rofl:
'Mag ik eens een stoute opmerking maken..' Ge moest zijn gezicht zien toen hij dat zei, hij had daar dus over nagedacht eh.. :rofl: Eigenlijk heb ik er medelijden mee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tover maar eens iets uit uw hoed tegen zo'n baarlijke onzin. Ik begrijp niet dat ze Eyskens terug uit het rustoord gehaald hebben om mee te debatteren. |
Citaat:
|
Citaat:
Politieke partijen mogen nog altijd geld ronselen bij bedrijven, het feit dat de partijdotaties zo hoog zijn heeft ervoor gezorgd dat de partijen in de hangmat blijven liggen. Ook het feit dat de traditio's het uitgespaarde geld van de senaat (8 miljoen) verdelen onder alle politieke partijen vond niet onmiddellijk gehoor bij deze ondermaatse moderatie. |
Citaat:
Soms is het inderdaad beter om in schoonheid afscheid te nemen en iemand niet meer te laten opdraven als het risiko op zulke miskleunen het imago van "de staatsman" teveel gaan schaden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be