Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Turkse premier Erdogan wil Facebook en YouTube verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=199288)

Universalia 7 maart 2014 10:48

Turkse premier Erdogan wil Facebook en YouTube verbieden

Bron

Niet dat ik een fan ben van de Turken en Turkije in het algemeen maar wat de premier daar wil doen is wel slim gezien dacht ik.

Weg met dat FB en youtube* (*weg is ver gezocht: opzuiveren die handel van kwalijke filmpjes zoals bijvoorbeeld onderstaande link laat zien ... en zo staan er nog veeeeeeeel op ... :roll:)

Link

Dutch_Strawberry 7 maart 2014 12:40

Dus jij bent voor een beknotting van de meningsuiting van de bevolking? Jij bent voorstander van zulke communistische censuurpraktijken zoals in China?

Dat filmpje in de link die je postte mag van mij gerust overal verspreid worden, zodat zulke barbaarse praktijken aan het licht komen en men kan ingrijpen. En de feiten spreken voor zich: dat agressieve wicht dat dat meisje aanviel was net weggestuurd van een andere school. Daar hoeft voor mij geen verdere uitleg bij.

Tamam 7 maart 2014 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7047368)
Bron

Niet dat ik een fan ben van de Turken en Turkije in het algemeen maar wat de premier daar wil doen is wel slim gezien dacht ik.

Weg met dat FB en youtube* (*weg is ver gezocht: opzuiveren die handel van kwalijke filmpjes zoals bijvoorbeeld onderstaande link laat zien ... en zo staan er nog veeeeeeeel op ... :roll:)

Link

mensen met racistische neigingen zijn niet logisch op andere vlakken ook precies.

Universalia 7 maart 2014 16:10

Ach, vanuit Premier Erdogan zijn standpunt gezien ging het natuurlijk om de politiek getinte berichten die men op FB gezet had en waar hij het naar alle waarschijnlijkheid moeilijk mee had.

Citaat:

Dus jij bent voor een beknotting van de meningsuiting van de bevolking? Jij bent voorstander van zulke communistische censuurpraktijken zoals in China?
Nee hoor, van mij mag iedereen daar mee doen wat hij/zij wil.

Ikzelf zal het (FB dan wel) op geen enkele pc zetten hier.

De YouTube filmpjes, er zijn ook kinderen die ze bekijken.

Er is ook een groep mensen die dat soort van filmpjes leuk vinden en denken: Waaaaw! Cool, Megacool, Bangelijk die (hij/zij) durft nogal en het gaan proberen na te doen met alle gevolgen van dien.

meneer 7 maart 2014 17:11

Citaat:

Bron

Link

Erdogan is een vulgaire fascist. Alles mag gezien worden.
Als men begint met censuur op filmskes, en boeken begint te verbranden zijn de rapen gaar.

meneer 7 maart 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7047946)
Ach, vanuit Premier Erdogan zijn standpunt gezien ging het natuurlijk om de politiek getinte berichten die men op FB gezet had en waar hij het naar alle waarschijnlijkheid moeilijk mee had.

Nee hoor, van mij mag iedereen daar mee doen wat hij/zij wil.

Ikzelf zal het (FB dan wel) op geen enkele pc zetten hier.

De YouTube filmpjes, er zijn ook kinderen die ze bekijken.

Er is ook een groep mensen die dat soort van filmpjes leuk vinden en denken: Waaaaw! Cool, Megacool, Bangelijk die (hij/zij) durft nogal en het gaan proberen na te doen met alle gevolgen van dien.

Begin dan al maar met het nieuws op de TV te verbieden. D�*t is pas griezelig. En daar kijken de kinderen op naar.

zonbron 7 maart 2014 19:13

2 x 2! @meneer.

praha 8 maart 2014 00:52

Citaat:

Bron

Link

Ik begrijp niet goed waarom je voorbeeldje uit je onderstaande link als 'kwalijk' filmpje kan beschouwd worden.
Ik zou eerder durven stellen dat zulke zaken _ weliswaar niet als aspect dat een verder totaal apathisch publiek nog wakker kan houden _ dient getoond te worden.

meneer 8 maart 2014 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 7048470)
Ik begrijp niet goed waarom je voorbeeldje uit je onderstaande link als 'kwalijk' filmpje kan beschouwd worden.
Ik zou eerder durven stellen dat zulke zaken _ weliswaar niet als aspect dat een verder totaal apathisch publiek nog wakker kan houden _ dient getoond te worden.

Juist ! Nu weet men tenminste hoe het er in sommige scholen aan toe gaat. En die wetenschap is wel de eerste stap om er iets aan te ( proberen ) doen.
Als je niet weet dat je ziek bent ga je niet proberen genezen.
Facebook, Youtube en dergelijke, wat voor een wansmakelijke zaken daar ook soms gepost worden, zijn vensters op onze samenleving, en men krijgt daar dingen te zien die je in de officiële media nooit zult horen of zien.
Trouwens, als een dictator iets wil verbieden weet hij gewoonlijk wel waarom. Die tyrannen houden het volk liever dom en onwetend, dan zijn ze makkellijker te manipuleren. Maar ik denk niet dat ik nu wereldschokkend nieuws aan het brengen bent. Iedereen weet dat ondertussen.

meneer 8 maart 2014 18:57

Citaat:

Bron

Link

Hier de échte reden waarom Erdogan Facebook & Youtube wil verbieden :

Citaat:

De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, die momenteel verwikkeld zit in een politiek-financieel schandaal, dreigt ermee Facebook en YouTube in Turkije te verbieden na de lokale verkiezingen van 30 maart.

"Er zijn nieuwe maatregelen die we zullen nemen op dit vlak na 30 maart (...) inclusief een verbod", zei Erdogan donderdagavond in een interview op de Turkse zender ATV.

Erdogan staat onder zware druk sinds de inbeschuldigingstelling voor corruptie van tientallen regimegetrouwen, bedrijfsleiders, verkozenen of hoge ambtenaren. Sinds vorige week gaan ook telefoongesprekken rond op internet die hem in direct verband stellen. Volledige zekerheid over hun authenticiteit bestaat echter niet.

Dat er op Facebook en Youtube over hem gebabbeld word zal deze tyran-bedrieger waarschijnlijk niet bevallen.
Enkel officiële media, die niets dan goed over hem zeggen zijn toegelaten, zoals het past onder een islamo-dictatoriaal regime.

Antoon 10 maart 2014 10:11

Erdogan moet eraf. Hoogtijd.

JBM 10 maart 2014 10:34

Op deze manier zal een "Turkse lente" niet meer lang uitblijven denk ik.

Antoon 11 maart 2014 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JBM (Bericht 7051063)
Op deze manier zal een "Turkse lente" niet meer lang uitblijven denk ik.

Is eigenlijk al begonnen , maar gaat trager dan in andere landen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be