Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2014, 10:48   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Turkse premier Erdogan wil Facebook en YouTube verbieden

Bron

Niet dat ik een fan ben van de Turken en Turkije in het algemeen maar wat de premier daar wil doen is wel slim gezien dacht ik.

Weg met dat FB en youtube* (*weg is ver gezocht: opzuiveren die handel van kwalijke filmpjes zoals bijvoorbeeld onderstaande link laat zien ... en zo staan er nog veeeeeeeel op ... )

Link
Oud 7 maart 2014, 12:40   #2
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Dus jij bent voor een beknotting van de meningsuiting van de bevolking? Jij bent voorstander van zulke communistische censuurpraktijken zoals in China?

Dat filmpje in de link die je postte mag van mij gerust overal verspreid worden, zodat zulke barbaarse praktijken aan het licht komen en men kan ingrijpen. En de feiten spreken voor zich: dat agressieve wicht dat dat meisje aanviel was net weggestuurd van een andere school. Daar hoeft voor mij geen verdere uitleg bij.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 7 maart 2014 om 12:41.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 15:08   #3
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Niet dat ik een fan ben van de Turken en Turkije in het algemeen maar wat de premier daar wil doen is wel slim gezien dacht ik.

Weg met dat FB en youtube* (*weg is ver gezocht: opzuiveren die handel van kwalijke filmpjes zoals bijvoorbeeld onderstaande link laat zien ... en zo staan er nog veeeeeeeel op ... )

Link
mensen met racistische neigingen zijn niet logisch op andere vlakken ook precies.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 16:10   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ach, vanuit Premier Erdogan zijn standpunt gezien ging het natuurlijk om de politiek getinte berichten die men op FB gezet had en waar hij het naar alle waarschijnlijkheid moeilijk mee had.

Citaat:
Dus jij bent voor een beknotting van de meningsuiting van de bevolking? Jij bent voorstander van zulke communistische censuurpraktijken zoals in China?
Nee hoor, van mij mag iedereen daar mee doen wat hij/zij wil.

Ikzelf zal het (FB dan wel) op geen enkele pc zetten hier.

De YouTube filmpjes, er zijn ook kinderen die ze bekijken.

Er is ook een groep mensen die dat soort van filmpjes leuk vinden en denken: Waaaaw! Cool, Megacool, Bangelijk die (hij/zij) durft nogal en het gaan proberen na te doen met alle gevolgen van dien.

Oud 7 maart 2014, 17:11   #5
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron

Link
Erdogan is een vulgaire fascist. Alles mag gezien worden.
Als men begint met censuur op filmskes, en boeken begint te verbranden zijn de rapen gaar.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2014, 17:13   #6
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach, vanuit Premier Erdogan zijn standpunt gezien ging het natuurlijk om de politiek getinte berichten die men op FB gezet had en waar hij het naar alle waarschijnlijkheid moeilijk mee had.

Nee hoor, van mij mag iedereen daar mee doen wat hij/zij wil.

Ikzelf zal het (FB dan wel) op geen enkele pc zetten hier.

De YouTube filmpjes, er zijn ook kinderen die ze bekijken.

Er is ook een groep mensen die dat soort van filmpjes leuk vinden en denken: Waaaaw! Cool, Megacool, Bangelijk die (hij/zij) durft nogal en het gaan proberen na te doen met alle gevolgen van dien.

Begin dan al maar met het nieuws op de TV te verbieden. D�*t is pas griezelig. En daar kijken de kinderen op naar.
Oud 7 maart 2014, 19:13   #7
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

2 x 2! @meneer.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 00:52   #8
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron

Link
Ik begrijp niet goed waarom je voorbeeldje uit je onderstaande link als 'kwalijk' filmpje kan beschouwd worden.
Ik zou eerder durven stellen dat zulke zaken _ weliswaar niet als aspect dat een verder totaal apathisch publiek nog wakker kan houden _ dient getoond te worden.

Laatst gewijzigd door praha : 8 maart 2014 om 00:52.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2014, 14:25   #9
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom je voorbeeldje uit je onderstaande link als 'kwalijk' filmpje kan beschouwd worden.
Ik zou eerder durven stellen dat zulke zaken _ weliswaar niet als aspect dat een verder totaal apathisch publiek nog wakker kan houden _ dient getoond te worden.
Juist ! Nu weet men tenminste hoe het er in sommige scholen aan toe gaat. En die wetenschap is wel de eerste stap om er iets aan te ( proberen ) doen.
Als je niet weet dat je ziek bent ga je niet proberen genezen.
Facebook, Youtube en dergelijke, wat voor een wansmakelijke zaken daar ook soms gepost worden, zijn vensters op onze samenleving, en men krijgt daar dingen te zien die je in de officiële media nooit zult horen of zien.
Trouwens, als een dictator iets wil verbieden weet hij gewoonlijk wel waarom. Die tyrannen houden het volk liever dom en onwetend, dan zijn ze makkellijker te manipuleren. Maar ik denk niet dat ik nu wereldschokkend nieuws aan het brengen bent. Iedereen weet dat ondertussen.
Oud 8 maart 2014, 18:57   #10
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron

Link
Hier de échte reden waarom Erdogan Facebook & Youtube wil verbieden :

Citaat:
De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan, die momenteel verwikkeld zit in een politiek-financieel schandaal, dreigt ermee Facebook en YouTube in Turkije te verbieden na de lokale verkiezingen van 30 maart.

"Er zijn nieuwe maatregelen die we zullen nemen op dit vlak na 30 maart (...) inclusief een verbod", zei Erdogan donderdagavond in een interview op de Turkse zender ATV.

Erdogan staat onder zware druk sinds de inbeschuldigingstelling voor corruptie van tientallen regimegetrouwen, bedrijfsleiders, verkozenen of hoge ambtenaren. Sinds vorige week gaan ook telefoongesprekken rond op internet die hem in direct verband stellen. Volledige zekerheid over hun authenticiteit bestaat echter niet.
Dat er op Facebook en Youtube over hem gebabbeld word zal deze tyran-bedrieger waarschijnlijk niet bevallen.
Enkel officiële media, die niets dan goed over hem zeggen zijn toegelaten, zoals het past onder een islamo-dictatoriaal regime.
Oud 10 maart 2014, 10:11   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Erdogan moet eraf. Hoogtijd.
Oud 10 maart 2014, 10:34   #12
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Op deze manier zal een "Turkse lente" niet meer lang uitblijven denk ik.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2014, 10:41   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Op deze manier zal een "Turkse lente" niet meer lang uitblijven denk ik.
Is eigenlijk al begonnen , maar gaat trager dan in andere landen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be