Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever en cannabisdoden ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=209195)

Bert de wafel 10 november 2014 20:51

Bart De Wever en cannabisdoden ?

Ik wil mij niet in de cannabisregularisatie strijd gooien maar Bart de wever had het onlangs over cannabisdoden.
Dat is toch wel vreemd omdat cannabis geen doden veroorzaakt.
Wat ik mij wel afvraag is of dat een burgemeester,
die hoofd van de politie is maar die de nodige algemene kennis over cannabis niet bezit wel het zitje waardig is ?

Zijn logica is mij meestal een beetje raar:
Zoals hij zelf vertelt: "...Er is één ding waar men niet over spreekt. Wie gaat er verantwoordelijk zijn voor al die verslaafden ?
Wie gaat er verantwoordelijk zijn voor al die doden (kuch kuch) ? Is het dan echt een goed idee om een nieuwe drugs sociaal te aanvaarden en te zeggen - het individu moet dan maar de verantwoordelijkheid dragen als hij zijn leven kapot maakt ?"

Tja Bart, wie is er momenteel verantwoordelijk voor de doden door alcohol, sigaretten, junkfood , TV-verslaafd...etc ?

Hier op video vanaf 01:04
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie...arisatie.dhtml

Knuppel 14 november 2014 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bert de wafel (Bericht 7404125)
Ik wil mij niet in de cannabisregularisatie strijd gooien maar Bart de wever had het onlangs over cannabisdoden.
die hoofd van de politie is maar die de nodige algemene kennis over cannabis niet bezit wel het zitje waardig is ?

Zoals hij zelf vertelt: "...Er is één ding waar men niet over spreekt. Wie gaat er verantwoordelijk zijn voor al die verslaafden ?
Wie gaat er verantwoordelijk zijn voor al die doden (kuch kuch) ? Is het dan echt een goed idee om een nieuwe drugs sociaal te aanvaarden en te zeggen - het individu moet dan maar de verantwoordelijkheid dragen als hij zijn leven kapot maakt ?"

Tja Bart, wie is er momenteel verantwoordelijk voor de doden door alcohol, sigaretten, junkfood , TV-verslaafd...etc ?

Degene die cannabis niet wil legaliseren, zeker? Namelijk Bart De Wever?
Zoals Bart De Wever ook verantwoordelijk is voor de doden door alcohol, tabak, junkfood en TV-verslaafheid?
Hij is niet voor niets toch God in Belgique?

fred vanhove 14 november 2014 17:19

Citaat:

Als historicus vind ik BDW dan ook heel dikwijls teleurstellend...Hij onthoudt blijkbaar alleen maar de feiten die hem goed uitkomen.

Het Oosten 14 november 2014 17:27

Citaat:

Het is nu toch duidelijk zeker. De Wever is vaak een blaaskaak. Die memt over dingen waar hij niet veel verstand van heeft. Kortom, een zeveraar.

Het Oosten 14 november 2014 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luxe Leaks (Bericht 7409520)
Wellicht verkies je Marc Reynebeau omwille van zijn belgicisme en Vlamingenhaat.

Vandaar dat die op de vrt niet weg te slaan is.

Ik heb het gehoord. Maar wat hij vertelde over de term 'midden-Brabant' was wel de nagel de kop.

Het Oosten 14 november 2014 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luxe Leaks (Bericht 7409549)
Geeft die u ook de indruk dat die steeds gedrogeerd is?

Waarschijnlijk absint. Past beter bij hem.

Knuppel 14 november 2014 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7409542)
Ik heb het gehoord. Maar wat hij vertelde over de term 'midden-Brabant' was wel de nagel de kop.

Natuurlijk.
Reynebeau is een regimegetrouwe, en die slaan ALTIJD de nagel op de kop voor HO.

manta 14 november 2014 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh (Bericht 7409494)
Maar het blijven wel feiten natuurlijk.

Zoals al die cannabisdoden?

Knuppel 14 november 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7409512)
Het is nu toch duidelijk zeker. De Wever is vaak een blaaskaak. Die memt over dingen waar hij niet veel verstand van heeft. Kortom, een zeveraar.

Natuurlijk is De Wever een zeveraar. Net zoals Vuye en Van Overtveldt.
Het zijn Vlaams-nationalisten, dus per definitie zeveraars.
Behalve Vlaams-nationalisten die hun jas draaien en zich bekeren tot een regimepartij. D�*n zijn het plots geen zeveraars meer. Kijk maar naar Bert Anciaux.

manta 14 november 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem De Vlaemingh (Bericht 7409568)
Trek het maar uit zijn verband ja.
Of moet ik uitleggen, dat ik hiermee wilde aanhalen dat in tegenstelling tot menig sos, Bart wel bij de feiten blijft en er dus geen verzint. Ik weet zeker dat je het begrijpt.

Ik begrijp vooral dat ik het hier terug ontopic trek... ;-)
En om dus bij de feiten te blijven, er vallen meer doden door dieetproducten dan door cannabis, waar zitten dan die cannabisdoden?

Snerror 14 november 2014 18:05

Het zou consequent zijn om sigaretten ook te verbieden. Longkanker heeft borstkanker net voorbijgestoken als #1 killer.

Snerror 14 november 2014 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hahaha ja (Bericht 7409577)
Als een Vlaams-nationalist zegt dat X slecht is, dan is het slecht.

Elke kritiek tegen onkunde en bekrompen razernij tegen X is immers Belgicisme.

Maar dat is niet waar jongen, lucht uw hart eens, ik zal akkoord gaan.

manta 14 november 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hahaha ja (Bericht 7409577)
Als een Vlaams-nationalist zegt dat X slecht is, dan is het slecht.

Elke kritiek tegen onkunde en bekrompen razernij tegen X is immers Belgicisme.

Is dat zo?

djimi 14 november 2014 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7409572)
Ik begrijp vooral dat ik het hier terug ontopic trek... ;-)
En om dus bij de feiten te blijven, er vallen meer doden door dieetproducten dan door cannabis, waar zitten dan die cannabisdoden?

Geloof het of niet, maar ik ben zo één van die cannabisdoden, en al zeg ik het zelf: voor een lijk doe ik het nog niet slecht, eigenlijk ;-)

Snerror 14 november 2014 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon (Bericht 7409690)
en een conservatieve zak

:cry:

De schoofzak 14 november 2014 22:05

Een politicus die tegen de legalisatie van cannabis is, mag van mij een klein beetje overdrijven, om zijn gelijk te krijgen.

En natuurlijk zijn er cannabis-doden. Verkeersslachtoffers vb.

Sommigen verwijten de anti-cannbissers van inconsequentie.
Wel, daar staat nergens in de grondwet, noch in de bijbel, dat het leven eerlijk is, of dat het leven consequent moet zijn.

Zo vind ik persoonlijk dat voor tabak, er best een Nieuw-Zeelands programma opgezet zou worden in gans de EU: over 10 tot 15 jaar tabaksvrij zijn (op een paar oelewappers na). Maar voor alcohol vind ik dat overbodig.
Kan mij geen kloten schelen dat dit inconsequent is.

Als ik ooit te weten zou komen welke dealer cannabis zou verkocht hebben aan één van mijn kleinkinderen, ... dan hoop ik op een internet verbinding in de gevangenis om verder te kunnen forummen. Als ze me pakken. Want ik zal zijn lijk wel trachten te verstoppen.

.

Xenophon 14 november 2014 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7409876)
Een politicus die tegen de legalisatie van cannabis is, mag van mij een klein beetje overdrijven, om zijn gelijk te krijgen.

En natuurlijk zijn er cannabis-doden. Verkeersslachtoffers vb.

Sommigen verwijten de anti-cannbissers van inconsequentie.
Wel, daar staat nergens in de grondwet, noch in de bijbel, dat het leven eerlijk is, of dat het leven consequent moet zijn.

Zo vind ik persoonlijk dat voor tabak, er best een Nieuw-Zeelands programma opgezet zou worden in gans de EU: over 10 tot 15 jaar tabaksvrij zijn (op een paar oelewappers na). Maar voor alcohol vind ik dat overbodig.
Kan mij geen kloten schelen dat dit inconsequent is.

Als ik ooit te weten zou komen welke dealer cannabis zou verkocht hebben aan één van mijn kleinkinderen, ... dan hoop ik op een internet verbinding in de gevangenis om verder te kunnen forummen. Als ze me pakken. Want ik zal zijn lijk wel trachten te verstoppen.

.

:CharlesBronson:

Pandareus 14 november 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7409569)
Natuurlijk is De Wever een zeveraar. Net zoals Vuye en Van Overtveldt.
Het zijn Vlaams-nationalisten, dus per definitie zeveraars.
Behalve Vlaams-nationalisten die hun jas draaien en zich bekeren tot een regimepartij. D�*n zijn het plots geen zeveraars meer. Kijk maar naar Bert Anciaux.

:? Bert Anciaux is niet alleen een notoire zeveraar, hij is er welhaast het rolmodel voor.

De schoofzak 14 november 2014 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon (Bericht 7409891)
een politicus mag nog zoveel overdrijven als hij wilt om zijn gelijk te krijgen tegen de legalisatie van cannabis,zoiets heeft totaal geen invloed op de omzet en de gebruikers van cannabis

Dan heeft het geen belang meer of het vergif gelegaliseerd wordt of niet ... ???

Eén duidelijke boodschap: cannabis is foei !

.

manta 14 november 2014 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door djimi (Bericht 7409681)
Geloof het of niet, maar ik ben zo één van die cannabisdoden, en al zeg ik het zelf: voor een lijk doe ik het nog niet slecht, eigenlijk ;-)

Nochtans zeggen ze dat je dan niet meer in staat bent om te werken en da's slecht voor de economie... :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be