![]() |
België absolute top in filedruk
Volgens Inrix-website, West-Europa + USA/Canada de afgelopen 12 maanden:
42 % "betere punten" als Nederland (Inrix-index): 1. Belgium : 23,1 2. Netherlands: 16,3 3. United Kingd.: 16,1 4. Italy : 15,4 5. France: 15,4 6. Canada: 14,6 7. Luxembourg: 12,3 8. Germany: 12,3 9. Switzerland: 12,2 10. Austria : 9,5 11. Spain: 8,5 12. Ireland: 8,2 13. USA : 7,1 14. Hungary: 4,5 15. Portugal: 3 Top-15 van de steden: 1. Milano : 33,8 2. Bruxelles: 33,3 3. Antwerpen: 31,4 4. Honolulu: 31,3 5. Los Angeles: 31,2 6. London : 30,1 7. San Francisco: 26,8 8. Manchester: 25,9 9. Paris : 24,2 10. Rotterdam: 23,1 11. Austin : 22,9 12. Nottinghamshire : 22,5 13. Gent : 21,7 14. Montreal: 21,6 15. Merseyside: 21,5 http://www.inrix.com/scorecard/ Evolutie per maand en dezelfde maand verleden jaar ![]() ![]() http://www.ademloos.be/nieuws/inrix-traffic-scorecard |
Het is een oud zeer. Bij de constructie van ons autowegennet is er niet goed nagedacht. Ik denk niet dat er toen vertrokken is vanuit het idee dat er effectief verkeer over dat wegennet zou lopen.
Anders zou je toch nooit een ringweg rond een stad opgenomen hebben als deel van het doorgaande autowegennet. Dan zou je toch nooit alle oost-west verbindingen laten doodlopen op een ring rond een stad? |
Ooit legden ze autostrades aan.
Van primaire+secundaire naar primaire+secundaire+tertiaire. Toen begon de machthebbers de tertiaire te belemmeren en later af te sluiten voor doorgaand verkeer. En nu zijn ze al enige jaren bezig met hetzelfde te doen voor de secundaire, door rechte stukken te herleiden tot bochten eveneens met drempels paaltjes en diens meer. Het is niet moeilijk om files te maken als je er wilt. En om ze te behouden als je ze wilt blijven hebben. |
Citaat:
Reden zijnde het instandhouden van jobkes welke problemen vereisen om ze te verexcuseren. Zie ook het verleden met de vele kronkelende betonwegjes naar en langs elk erf en boerderij. Waar ze in het kader van hun milieu doctrine op een halve meter bomen plantten. Vanwelks de wortels dan vele jaren later al die betonwegjes hebben herleidt tot een gebroken-platen parcours. Met daarna borden met 'weg in slechte staat' erop, die er nu al decennia zo bleven staan. Herinner het continent Amerika. De Verenigde Staten. Wiens bevolking toen kwam van mensen die hier wegliepen. Vrijheid en middelvinger naar overheid de eerste gedachte. Ze planden toen hun steden louter in functie van vooruitgang en welvaart. Het stratenplan erg simpel: een aantal parallelle kruisende stratenbundels. Dat was lang geleden. Intussen is overheid daar ook al goed bezig met dezelfde smeerlapperij als hier. Stukske geschiedenis! :D |
Citaat:
Voor de rest kan ik volgen, vele bestaande plannen in 1972 # zijn later niet uitgevoerd (of totaal veranderd zoals E314 Leuven die op de E19 moest aansluiten...) ook omwille van die oliecrisis 73-74, vele politici meenden het beter te weten. Belgie had toen ook helemaal geen hoogopgeleide verkeersdeskundigen zoals het buitenland had. De eerste studeerde af in 2004... # zo moest het worden: Het autosnelwegenprogramma 1973 ![]() # geschiedenis en meer: http://www.wegen-routes.be/hist/hist35n.html |
Proficiat!
|
Citaat:
Liever ambtenaren betalen om niets te doen en altijd maar geld verspillen aan coatings, verkeersborden, bermen, maar nooit aan nieuwe wegstroken Als het verkeer verdubbelt tussen 1980-2010 waarom wordt er dan met moeite een strook bijgevoegd Waarom kan er niet zoals een netwerk een triangulair netwerk gebouwd worden zodat een weg altijd kan omzeild worden via de driehoek van shunt leuven - mechelen - aalst zou de ring telkens triangulair kunnen omzeild worden bij congestie En finaal zijn de ringen gewoon te ontlasten door een superring te bouwen wat op hetzelfde uitkomt als die driehoek maken In |
Citaat:
|
Citaat:
Dat illustreert die Driehoeken netwerk structuur Men heeft gewoon het netwerk voor de helft niet gebouwd Wat was dat in de jaren tachtig het thema, telkens als we 20km autostrades bouwden in vlaanderen compenseerde men 20km in Wallonië En toen zou de splitsing alles problemen oplossen Ik vraag mij af of het budget ooit getipt heeft aan het budget die we spendeerden in de jaren zeventig Volgens mij hebben wij altijd maar bezuinigingen geslikt Hadden we arbeid minder belast, dan waren die wegen de helft goedkoper en hadden we met hetzelfde budget dubbel autostrades |
Citaat:
|
Citaat:
We zitten in het centrum van Europa en als wij dat willen behouden moeten we gewoon de verkeersinfarct oplossen En nee zelfs na het opdrogen van fossiele grondstoffen zullen Wij blijven rijden omdat het wegennet gewoon elk huis verbindt met elk ander huis en de spoorwegen de efficiëntie missen. De reden dat het spoor al verzadigd is, is dat treinen net als auto's moeten accelereren en remmen en daar kilometers voor nodig hebben en niet honderd meter zoals autos De andere reden is dat Google cars ervoor gaan zorgen dat zij de trein als efficiënt gemeenschappelijke vervoer gaat vervangen |
Citaat:
Volgens mij rij jij al jaren met de trein en weet je Gewoon niet wat er allemaal rondrijdt De e17 is al dertig jaar een colomme van twee stroken vrachtwagens. Ze worden verboden van het derde vak te gebruiken... Als jij denkt dat die colomme op de trein kan dan zoude ze beter een vrachtnetwerk bouwen waar je gewoon de haven 60.000containers per dag dispatcht met een geautgooglecar netwerk. Als er om elf uur snachts nog drie stroken auto's naar huis rijden, vertel mij even wanneer de laatste trein rijdt? Er staan een half miljoen appartementen aan zee, er rijden in de zomer zo elk weekend twee miljoen mensen van en naar de zee dat zijn dus 100.000autos per uur gedurende vijf uur... En ja, dat zijn 2000 treinen Er kunnen zelfs geen tweeduizend treinen in vijfuur op het spoornet naar zee, en bij mijn weten zijn er maar twee deftige eindstations waar dan inderdaad met succes grote steden ontstaan |
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens als we de snelwegen ook al moeten gaat dimensioneren op de mooie dagen dat iedereen op hetzelfde moment naar de kust wil rijden zijn we al helemaal goed bezig. Nee, het is aan de mensen om zich aan te passen aan de realiteit en die realiteit is dat in een dichtbevolkt land met een enorm hoog autogebruik en een versnipperde ruimtelijke ordening het onvermijdelijk is dat het verkeer overal stropt. Dat willen de mensen helaas niet inzien en ze blijven maar met oogkleppen op steeds maar met hun auto rijden en worden chagrijnig wanneer het weer niet opschiet en ze in de file staan na het zoveelste ongeval. Het is dan de schuld van die drempels, of die vrachtwagens, of nee … van die incompetente Crevits en van die boosaardige overheid … maar vooral niet van henzelf natuurlijk. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Diezelfde snelweg staat er al 40 jaar file vanaf aalst, dus weer een fantastische eenzijdige conclusie Ik geef het voor beeld van intens weggebruikers tot ver buiten de schema's van openbaar vervoer en wijs gewoon op het onmogelijke van het openbaar vervoer om dit op te vangen En ik denk inderdaad dat de overheid de plicht heef werklozen te activeren om snelwegen meer rijstroken te geven of superring te bouwen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
http://www.wegenenverkeer.be/persber...urnetwerk.html |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be