![]() |
16.900 mensen verliezen inschakelingsuitkering
Eindelijk nog eens een positief bericht
Citaat:
|
Hoera, met hoge jongerenwerkloosheid, een volle crisis, bedrijven die niet aanwerven, gaan we jongeren hun uitkering van 400 euro afnemen !
Een grote rechtse overwinning. |
Citaat:
:? |
Citaat:
|
"""De regering-Di Rupo beperkte het recht op een inschakelingsuitkering tot 3 jaar en die periode loopt op 1 januari af........Uit onze berekeningen verliezen door de maatregelen van de regering Michel jaarlijks gemiddeld 14.000 werkzoekenden hun inschakelingsuitkering""""
Ik zal wel weer de enige zijn die dit niet snapt, zeker ? :oops: |
Citaat:
sommige verdwijnen in ziekenkas, andere invaliditeit, de meeste in ocmw en uiteindelijk is het bedrag dat ze krijgen gewoon hetzelfde als die wachttijd die in ocmw hebben natuurlijk de pech dat ze straks in de dwangarbeid gestuurd worden om bvb de mensen te vervangen die de gemeenten ontslagen hebben als besparingsoefening |
Citaat:
|
Citaat:
Er werd wél een voorwaarde bij vermeld, namelijk zonder diploma afstuderen. En dat vind IK positief. Hopelijk gaan de ouders van straatlopers hun zonen nu aanzetten om een diploma te halen, want daarzonder moeten ze voortaan hun leeglopers op eigen kosten de bek vullen tot ze aan werk geraken. En dat is geen sinecure zonder diploma of werkervaring. Ik herinner mij het geïmporteerde liefje van een Rus (die hier als kind met zijn ouders belandde). Het pretentieuze wicht had noch een diploma, noch handen aan haar lijf en klaagde steen en been dat ze rekken "mocht" vullen in een supermarkt. Een jobke waar ze via het OCMW aangeraakte (dat het koppeltje eveneens aan het appartementje op de bovenverdieping hielp, maar waar ze binnen het jaar alweer uitgedreven werden wegens wanbetaling). Het wicht kende nauwelijks een woord Nederlands, maar liet evengoed verstaan dat ze geen werk wilde doen waar ze na haar dagtaak moe van was in haar armen en benen. Ze wilde alleen maar werk doen waar ze moe van werd in haar hoofd. |
Citaat:
|
Citaat:
Geen slechte maatregel, maar zoveel gaat het de schatkist niet opleveren. Zoals Tavek zegt gaat het meestal inderdaad maar om een schamele € 400 per maand die ze ontvangen. |
Citaat:
|
Citaat:
Op lange termijn is het natuurlijk zeker nog altijd een voordeel. |
Citaat:
Het was ooit anders, maar er is al j�*ren LEERplicht tot 18. Dat kost de gemeenschap handenvol geld. Het is maar logisch dat de kansen die IEDEREEN krijgt ook benut worden. Van "jongeren" die op hun 18de zelfs geen A3 hebben gehaald kan men niet zeggen dat ze de kansen die hen geboden werden benut hebben. Als ik het over "zonen" heb en over straatlopers, dan is dat geen toeval. De dochters van moslims zijn geen straatlopers. Ze halen daarom in de regel wél een diploma. (Waar ze vaak niets mee mogen doen. Vrouwen dienen om het huishouden te doen). De ouders die er niet in slagen om hun "kroost" aan het studeren te krijgen dragen daar voortaan dus zélf de gevolgen van. En ja, dat vind ik niet meer dan terecht. Die schamele 400 euro zou je beter eens vermenigvuldigen met 12, en dan met 20.000. Met dat bedrag kan heel wat beters gedaan worden dan leeglopers de bek te vullen die zich niet eens de moeite deden om een diploma te halen. De ouders die vier van dat soort klaplopers op de wereld hebben gezet, en die 1600 euro per maand kwijt spelen zullen, hopelijk, twee keer nadenken voor ze hun kroost nog de straten laten afdweilen zonder dat ze eerst haar lessen heeft geleerd en huiswerk gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Als je het hebt over een diploma secundair onderwijs, kan ik dat begrijpen. Maar meer mensen in het hoger onderwijs krijgen is volgens mij echt niet nodig, eerder integendeel.
Wat het effect betreft, komen deze mensen volgens mij gewoon terecht op het OCMW of op de ziekenkas. Zolang die sectoren niet gelijktijdig hervormd worden gaat het niet zoveel verschil maken. |
Citaat:
Niet alleen het woord "dwangarbeid" zegt veel over de ingesteldheid van 1207. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be