![]() |
Blunder van Belgisch koningshuis wordt Belgenmop in Nederland.
Citaat:
Punt 2. Waarom neemt de Koning geen goede tolk in dienst ? http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150207_01516660 |
Citaat:
2) Geldtekort? |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is de relatie tussen beide koningshuizen erg goed. Wellicht kan koningin Maxima - die het Nederlands uitstekend beheerst - alle uitgaande persberichten van het Belgisch koningshuis op "taalvoutjes" nakijken. |
Waarom een vergissing zo hoog opspelen??
|
Citaat:
Kom, dit is een blunder van formaat. Eerst verklaard hij zijn eigen vrouw dood en nadien verandert hij het geslacht van Fabiola. |
Wat is "opspelen?"
Werkt U ook al aan het hof? Of is het in den hof? Nog een beetje wachten! Het is nog "ne" vroeg! Ze kunnen die taal hier nogal "verstrengelen". Soms voel ik mij in den "Moniteur Belge".:lol: En van geslacht veranderen is tegenwoordig een fluitje van "ne" cent. Allez kom! Pour les flamands la même sauce. Nous allons aller un corridor. Et maintenant ; je suis chemin. |
Citaat:
Nederlands interesseert hem geen kloten. . |
Welke tolk zou Paola in Fabiola kunnen vertalen ?
Of koning in koningin ? Dat zijn toch geen vertaalfouten denk ik. Eerder fouten van iemand die wat te beneveld is om nog klaar te denken, waarna er niemand in de entourage ook maar enige interesse heeft om even te controleren of alles is zoals het hoort. |
Ze mogen dan ook gepardonneerd worden voor hun Nederlands.
Ons koningshuis is, ondanks hun stellig Duitse afkomst, hoogst Franstalig. Dat de Vlamingen daar na 184 jaar nog geen conclusies uit hebben getrokken, tja. Geen enkele hedendaagse vorst over een grotendeels anderstalig volk. De enige uitzonderingen zijn Papoea-Nieuw-Guinea, dat enkel overleefd bij gratie van een veelvoud aan inwoners die nog te achtergesteld zijn om de notie "buskruit" te kennen, en het Vaticaan - met de ondertoon dat elke paus wel vlot Italiaans moet kunnen spreken en dat het sowieso al redelijk uitzonderlijk is als land. |
Citaat:
|
Waarom is er überhaupt een tolk nodig?
Ik had just de indruk dat Albert het meest bekwaam was in het Nederlands (van alle leden van Belgische royals) |
Citaat:
|
Nu ziiten wij met een zombie in het koningshuis.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be