Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nederlandse rechter: schotelantenne moet van de gevel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=214970)

cookie monster 26 februari 2015 04:03

Nederlandse rechter: schotelantenne moet van de gevel

Nederlandse rechter: schotelantenne moet van de gevel
http://s.hln.be/2229812

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bron: HLN.be
Voor het eerst in Nederland heeft een huurder van een rechterlijk college te horen gekregen dat hij zijn schotelantenne moet verwijderen omdat er via internet voldoende alternatieven zijn, zo meldt de krant De Telegraaf.

In de huurovereenkomst is bepaald dat het niet is toegestaan een schotelantenne aan de woning aan te brengen.

De huurder heeft dat toch gedaan, omdat hij Portugese tv-zenders wil ontvangen om voeling te houden met de Portugese taal en cultuur, mede met het oog op de opvoeding van zijn dochter. Ondanks herhaalde verzoeken van Ymere ging de huurder niet tot verwijdering over.

Nou , misschien een een picknicktafel aan de muur hangen ,
of misschien een halve auto , of zoiets ?!?!
Eens kijken of ze dan ook zouden reageren ?!?!

Als men nou zou zeggen ,
probeer de schotel van straatzicht weg te houden , ok , maar ....
wat indien te veel ontvangsthindernis op een andere plaats ??

Het gelul over genoeg alternatieven via het net ??
Zoals voor deze Portugees:
http://www.lyngsat.com/freetv/Portugal.html
Of mag die ook illegale websites gebruiken van de rechter ??
Ook via de kabel in NL & B is er geen Portugees aanbod !!
Ja , IPTV zou misschien kunnen , maar legaal ??

Mijn thuis is waar mijn schoteltje draait :thumbsup:

http://eur-lex.europa.eu/legal-conte...880991&from=NL

http://eur-lex.europa.eu/search.html...=quick&lang=nl

Zeus 26 februari 2015 08:46

Die uitspraak gaat regelrecht in tegen Mustafa & Tarzibatchi vs Zweden van het EHRM.

De schoofzak 26 februari 2015 09:33

Er speelt iets mee van het recht van de eigenaar.
Als het gebouw vol komt te staan met schotels, is er een waardevermindering voor huuropbrengsten; alsook een probleem van stijl en dergelijke zaken.
In die zin, moet je absoluut het huurcontract en/of de afspraken van de vergadering van eigenaren respecteren.
D�*t is onze cultuur.

Anderzijds zijn er voorschriften van ruimtelijke ordening.
Wij moeten niet weten van sommige zaken, zoals vb. allerhande telefoon en andere kabels die het zicht ontsieren, (om maar dit voorbeeld te geven, dat het stedelijk of landelijk karakter mee kan bepalen/ontsieren ...)
En ook d�*t behoort tot onze cultuur.

Als ik handel ga drijven in vb. islam-zandbak-landen, dat ga ik geen logo plaatsen op mijn handelspand of zaken in mijn publiciteit, die ingaan tegen hun wetten of hun cultuur ...

.

vlijmscherp 26 februari 2015 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7555903)
Als het gebouw vol komt te staan met schotels, is er een waardevermindering voor huuropbrengsten; alsook een probleem van stijl en dergelijke zaken.
In die zin, moet je absoluut het huurcontract en/of de afspraken van de vergadering van eigenaren respecteren.
D�*t is onze cultuur.

Wij moeten niet weten van sommige zaken, zoals vb. allerhande telefoon en andere kabels die het zicht ontsieren, (om maar dit voorbeeld te geven, dat het stedelijk of landelijk karakter mee kan bepalen/ontsieren ...)

Als ik handel ga drijven in vb. islam-zandbak-landen, dat ga ik geen logo plaatsen op mijn handelspand of zaken in mijn publiciteit, die ingaan tegen hun wetten of hun cultuur ...

.

in Portugal is er niet zo heel veel zand hoor. enkel op de stranden.

Bobke 26 februari 2015 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555908)

Ik wist niet dat Portugal in Islam-zandbak-landen ligt.

vlijmscherp 26 februari 2015 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 7555910)
Ik wist niet dat Portugal in Islam-zandbak-landen ligt.

ik ook niet. Maar aangezien het hier over een Portugees gaat......

Boduo 26 februari 2015 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7555903)
D�*t is onze cultuur.

.

+ waar begint & eindigt zoiets ???

circe 26 februari 2015 10:51

Vroeger moesten toch ook alle dak antennes van de daken worden verwijderd?
Er is via internet wel mogelijkheid om verschillende zenders te vinden, maar ze zitten niet allemaal in het aanbod.

Ik hoorde recent van een nieuwe vorm van schotelantenne: lijkt op een terrasstoel waarvan de rug dus de ontvangstschotel is.
Me dunkt zal dat de uitkomst worden (hangt niet vast aan de muur, en staat gewoon op het terras).

De schoofzak 26 februari 2015 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7555908)

Oon den aandere kaant van 't straaand is er oëk nog veel zaaand ...

Ik heb wel degelijk geschreven ... vb. zandbakland ... en daarmee wil ik gezegd hebben dat u wel wat muggen zit te zeven.

.

Zipper 26 februari 2015 11:38

Als het huurcontract "zegt" dat schotel-antennes niet toegelaten zijn, dan heeft de huurder zich daar aan te houden. Punt, aan de lijn.

Bobke 26 februari 2015 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7556004)
Vroeger moesten toch ook alle dak antennes van de daken worden verwijderd?
Er is via internet wel mogelijkheid om verschillende zenders te vinden, maar ze zitten niet allemaal in het aanbod.

Ik hoorde recent van een nieuwe vorm van schotelantenne: lijkt op een terrasstoel waarvan de rug dus de ontvangstschotel is.
Me dunkt zal dat de uitkomst worden (hangt niet vast aan de muur, en staat gewoon op het terras).

Ge kunt de schotel ook gewoon op een driepoot zetten.
Mogelijkheden genoeg.

vlijmscherp 26 februari 2015 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7556033)
Als het huurcontract "zegt" dat schotel-antennes niet toegelaten zijn, dan heeft de huurder zich daar aan te houden. Punt, aan de lijn.

een huurcontract kan niet boven de wet gaan.

Zipper 26 februari 2015 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 7556043)

Ik wil nog wel eens zien dat een huurder zonder toestemming gaten gaat boren in de gevel van een woning om zijn schotel te bevestigen.

Bobke 26 februari 2015 11:56

Citaat:

Gaten boren in andermans huis is geen mensenrecht.

De schoofzak 26 februari 2015 12:18

Citaat:

Boven welke wet bedoel je dan ?

Is er vb. ergens een wet die zegt dat ik, zelfs al heb ik een schotel met 2 en een halve meter diameter daar voor nodig, in elke huurhuis Al Jazeera moet kunnen ontvangen ?

.

vlijmscherp 26 februari 2015 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 7556073)
Boven welke wet bedoel je dan ?

Is er vb. ergens een wet die zegt dat ik, zelfs al heb ik een schotel met 2 en een halve meter diameter daar voor nodig, in elke huurhuis Al Jazeera moet kunnen ontvangen ?

.

dat is aan een rechter om te beslissen.

Blijkbaar vonden de rechters hiervoor dat het kon. Nu is er 1 die vindt dat het niet kan.

Xenophon 26 februari 2015 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7556046)
Ik wil nog wel eens zien dat een huurder zonder toestemming gaten gaat boren in de gevel van een woning om zijn schotel te bevestigen.

Is daar een wet tegen misschien?

Mijn geburen hierover hebben een nieuw huisnummer tegen de gevel gehangen, er moesten daar gaten voor geboord worden.

Wat nu?

babel 26 februari 2015 13:02

Citaat:

Als het artikel in het huurcontract strijdig is met de wet, dan heb je gelijk. Maar ik heb geen weet van een artikel die het recht op een schotelantenne garandeert.

Zipper 26 februari 2015 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7556123)
Is daar een wet tegen misschien?

Mijn geburen hierover hebben een nieuw huisnummer tegen de gevel gehangen, er moesten daar gaten voor geboord worden.

Wat nu?

Wat nu ?? Afhankelijk van de huisbaas eh.

Xenophon 26 februari 2015 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7556125)
Wat nu ?? Afhankelijk van de huisbaas eh.

We zijn het dan toch eens dat men om een gaatje te boren in de gevel niet de toestemming moet vragen aan de eigenaar/verhuurbureau?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be