maddox |
8 april 2015 05:09 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
(Bericht 7606551)
Wat kort door de bocht hier.
|
Ik kan het nochtans niet afkeuren.
Citaat:
Je kan de instincten van een pasgeboren baby niet zomaar als 'rechts' gedachtengoed gaan beschouwen zonder aan te tonen dat 'links' gedachtengoed inherent zelfdestructief zou zijn.
|
Alsof een baby enige inspraak zou hebben. Een baby mag al blij zijn een levende moeder te hebben.
Citaat:
Baby's wijzen trouwens het vreemde niet af, zij zouden nooit opgroeien indien ze deze neiging hadden.
|
En hoe zou een baby een vreemde moeten afwijzen?
In mijn geval is dat wel duidelijk. Die kleine dingen beginnen steevast te ontlasten als ik in de buurt kom.
Citaat:
Integendeel gaan baby's actief op zoek naar nieuwe dingen en verkennen ze spelenderwijs de wereld, waarbij de grenzen altijd maar verder uitdijen.
Je kan baby's en kleuters zeker ook geen angst voor tegengestelde of 'vijandige' zaken aanmeten, daar deze concepten totaal vreemd zijn voor baby's en aangeleerd worden door volwassenen.
|
Wedden dat peuters het concept angst snel uit zichzelf leren. Pijn is een harde, doch grondige leermeester. Da's niet links of rechts, da's gewoon natuurlijk.
Citaat:
Baby's, peuters spelen gerust met anders gekleurde baby's en peuters van andere culturen, van zodra ze daar klaar voor zijn (eerst zijn ze nog een tijdje vooral op de ouders gericht)
|
Niks egoïstischer dan een peuter.
Hangt van de soort af. Mieren bijvoorbeeld zijn een prima voorbeeld van "links".
En mits de nodige indoctrinatie waarbij angst voor het vreemde een grote rol speelt, kan men mensen in een mierenmal drukken.
Alleen, een groep die alleen angst kent en geen aggressiviteit is snel uitgestorven.
|