Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De 'wat is een excuus om rechts te zijn' thread. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=217057)

The Paulus Experience 7 april 2015 20:25

De 'wat is een excuus om rechts te zijn' thread.

Sociologische studie aangaande de oorzaken van rechtse tot extreem rechtse denkpatronen bij de homo sapiens sapiens (indien links georiënteerde preadolescentie) en de homo erectus (congenitaal)

ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sociale uitsluiting vanwege een uitgebreide infectie Staphylococcus aureus in de aangezichtstreek.
Lid zijn van een disfunctioneel gezin en de confrontatie met zwaar alcoholmisbruik
Of bijvoorbeeld het bezit van een bijkomen Y chromosoom.

Graag uw bijdrage.

Karel Martel B 7 april 2015 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7606396)
Sociologische studie aangaande de oorzaken van rechtse tot extreem rechtse denkpatronen bij de homo sapiens sapiens (indien links georiënteerde preadolescentie) en de homo erectus (congenitaal)

ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sociale uitsluiting vanwege een uitgebreide infectie Staphylococcus aureus in de aangezichtstreek.
Lid zijn van een disfunctioneel gezin en de confrontatie met zwaar alcoholmisbruik

Graag uw bijdrage.

De eerste keer dat ik iemand in mijn negerlijst steek voor een artikel geplaatst in K & K.

Ploink.

The Paulus Experience 7 april 2015 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 7606400)
De eerste keer dat ik iemand in mijn negerlijst steek voor een artikel geplaatst in K & K.

Ploink.

Indomitable 7 april 2015 20:33

Wat me worst wezen.

Thuleander 7 april 2015 21:42

Elk individu wordt 'rechts' geboren: neiging tot zelfbehoud, inherente overlevingsdrang, afwijzing van het vreemde, het tegengestelde en het vijandige.
Rechts is de natuurlijke, a priori ingesteldheid van elk levend organisme.

Links is een verzameling kunstmatige, onnatuurlijke gedachtekronkels die enkel aangeleerd kunnen worden via indoctrinatie of opgelegd via wetten.

koe de poing 7 april 2015 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable (Bericht 7606407)
Wat me worst wezen.

ik denk dat je met een kleine worst inderdaad in de goede richting zit :)

Indomitable 7 april 2015 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7606536)

Lol!

The Paulus Experience 7 april 2015 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7606513)
Elk individu wordt 'rechts' geboren: neiging tot zelfbehoud, inherente overlevingsdrang, afwijzing van het vreemde, het tegengestelde en het vijandige.

Wat kort door de bocht hier.
Je kan de instincten van een pasgeboren baby niet zomaar als 'rechts' gedachtengoed gaan beschouwen zonder aan te tonen dat 'links' gedachtengoed inherent zelfdestructief zou zijn.
Baby's wijzen trouwens het vreemde niet af, zij zouden nooit opgroeien indien ze deze neiging hadden.
Integendeel gaan baby's actief op zoek naar nieuwe dingen en verkennen ze spelenderwijs de wereld, waarbij de grenzen altijd maar verder uitdijen.
Je kan baby's en kleuters zeker ook geen angst voor tegengestelde of 'vijandige' zaken aanmeten, daar deze concepten totaal vreemd zijn voor baby's en aangeleerd worden door volwassenen.
Baby's, peuters spelen gerust met anders gekleurde baby's en peuters van andere culturen, van zodra ze daar klaar voor zijn (eerst zijn ze nog een tijdje vooral op de ouders gericht)

Citaat:

Links is een verzameling kunstmatige, onnatuurlijke gedachtekronkels die enkel aangeleerd kunnen worden via indoctrinatie of opgelegd via wetten.
bijvoorbeeld?

The Paulus Experience 7 april 2015 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7606536)

Dus volgens u is rechts gedachtengoed eventueel verbonden met de onzekerheid verbonden aan het hebben van een (te) kleine penis?
Ik kan er in komen dat dit tot compenserend gedrag leidt, maar is dat per definitie rechts?
Spreken we over bezit dan kunnen we daar liberalisme in herkennen, maar spreken we over macht dan kan dit van toepassing zijn op de extremen links en rechts.

koe de poing 7 april 2015 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7606561)
Dus volgens u is rechts gedachtengoed eventueel verbonden met de onzekerheid verbonden aan het hebben van een (te) kleine penis?
Ik kan er in komen dat dit tot compenserend gedrag leidt, maar is dat per definitie rechts?
Spreken we over bezit dan kunnen we daar liberalisme in herkennen, maar spreken we over macht dan kan dit van toepassing zijn op de extremen links en rechts.

echte mannen dragen links. Punt andere lijn.

The Paulus Experience 7 april 2015 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7606568)
echte mannen dragen links. Punt andere lijn.

akkoord.

koe de poing 7 april 2015 22:04

Citaat:

afwijzen van het vreemde beperkt het ontdekken van nieuwe opportuniteiten.

non-conformist 7 april 2015 22:06

Citaat:

U hebt geen familie en vrienden, zoveel is duidelijk.

Thuleander 7 april 2015 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7606573)
afwijzen van het vreemde beperkt het ontdekken van nieuwe opportuniteiten.

Dus zo ongeveer tot aan de jaren zestig van de twintigste eeuw hebben Europeanen volgens jou 'geen opportuniteiten ontdekt'.
Want al die tijd was Europa 'rechts' en zelfs 'racistisch' naar huidige normen en definities.

koe de poing 7 april 2015 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7606620)
Dus zo ongeveer tot aan de jaren zestig van de twintigste eeuw hebben Europeanen volgens jou 'geen opportuniteiten ontdekt'.
Want al die tijd was Europa 'rechts' en zelfs 'racistisch' naar huidige normen en definities.

ik zei 'beperkt"

Thuleander 7 april 2015 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 7606628)
ik zei 'beperkt"

Wat mij vooral 'beperkt' lijkt, dat zijn de opportuniteiten die de multiculturele samenleving ons tot hiertoe heeft opgeleverd.

CLAESSENS Joris 7 april 2015 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7606396)

Graag uw bijdrage.

Een IQ hebben van meer dan dertig in combinatie met een sterk EQ. Naar het schijnt een héél gevaarlijke combinatie...
8-)

cookie monster 8 april 2015 02:35

Ik ben in sommige dingen rechts , en andere dingen links !!
Typen => rechts
Muizen => links

Alhoewel het mij niet echt interesseert:
Politiek => meer centrum

maddox 8 april 2015 05:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 7606551)
Wat kort door de bocht hier.

Ik kan het nochtans niet afkeuren.
Citaat:

Je kan de instincten van een pasgeboren baby niet zomaar als 'rechts' gedachtengoed gaan beschouwen zonder aan te tonen dat 'links' gedachtengoed inherent zelfdestructief zou zijn.
Alsof een baby enige inspraak zou hebben. Een baby mag al blij zijn een levende moeder te hebben.
Citaat:

Baby's wijzen trouwens het vreemde niet af, zij zouden nooit opgroeien indien ze deze neiging hadden.
En hoe zou een baby een vreemde moeten afwijzen?
In mijn geval is dat wel duidelijk. Die kleine dingen beginnen steevast te ontlasten als ik in de buurt kom.
Citaat:

Integendeel gaan baby's actief op zoek naar nieuwe dingen en verkennen ze spelenderwijs de wereld, waarbij de grenzen altijd maar verder uitdijen.
Je kan baby's en kleuters zeker ook geen angst voor tegengestelde of 'vijandige' zaken aanmeten, daar deze concepten totaal vreemd zijn voor baby's en aangeleerd worden door volwassenen.
Wedden dat peuters het concept angst snel uit zichzelf leren. Pijn is een harde, doch grondige leermeester. Da's niet links of rechts, da's gewoon natuurlijk.
Citaat:

Baby's, peuters spelen gerust met anders gekleurde baby's en peuters van andere culturen, van zodra ze daar klaar voor zijn (eerst zijn ze nog een tijdje vooral op de ouders gericht)
Niks egoïstischer dan een peuter.

Citaat:

bijvoorbeeld?
Hangt van de soort af. Mieren bijvoorbeeld zijn een prima voorbeeld van "links".
En mits de nodige indoctrinatie waarbij angst voor het vreemde een grote rol speelt, kan men mensen in een mierenmal drukken.
Alleen, een groep die alleen angst kent en geen aggressiviteit is snel uitgestorven.

hamac 8 april 2015 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist (Bericht 7606582)
U hebt geen familie en vrienden, zoveel is duidelijk.

Je weet dat 'vrienden' een wederkerigheid inhoudt?
Het is niet voldoende om anderen als je vrienden te beschouwen. Tel nu nog eens?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be