![]() |
Aids en muggen
Is aids over te dragen via muggen. Iemand met aids word gestoken en ik daar kan ik dan aids krijgen?
En zijn er nog andere vervelende ziektes te krijgen via muggen? |
Ik dénk dat de hoeveelheid bloed waar je dan mee in contact komt, toch ietske te klein is, schat.
|
schijnt dat je met 16 liter speeksel ook aids kan overbrengen ;-)
|
je doet me kotsen.
|
Citaat:
16 liter kots volstaat ook ;-) |
Ik zal vanaf nu m'n kots bewaren voor je, als ik je daarmee een plezier kan doen... :?
raar mens... |
Nee, onmogelijk. Een mug zou meer dan een meter hoog moeten zijn om een succesvolle (what's in a word ?) besmetting te realiseren.
|
Citaat:
10 liter volstaat ruimschoots. |
Citaat:
Want een naald kan ook aids voortbrengen eh |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het mij een tijd geleden ook afgevraagd (er zaten zeker 10 exemplaren in m'n kamer) en dan maar opgezocht. Alle wetenschappelijke bronnen beweren met zekerheid dat muggen onmogelijk aids kunnen overdragen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je ook een reden of bron om zo denigrerend te doen? |
HIV-besmetting wordt niet overgebracht via:
Bloedafgifte. Steken van muggen of andere insecten. Niezen of hoesten. Aanraken, aaien of sociaal kussen van een geïnfecteerd persoon. Urine of zweet van een geïnfecteerde. Toiletten, sauna's, douches of zwembaden. Gemeenschappelijk gebruik van handdoeken of kleren. Gedeeld gebruik van eet- of drinkgerei. bron: http://www.wvc.vlaanderen.be/infecti...4/HIV_AIDS.htm Niet door dieren (bijvoorbeeld insecten) Insecten en andere bijtende dieren worden nogal eens verdacht van het overbrengen van HIV. Dat is niet mogelijk. Als een mug prikt neemt hij een heel klein beetje bloed af. De hoeveelheid is niet genoeg om iemand te kunnen besmetten. Als een mug vervolgýns ook nog iemand anders prikt, wordt er geen bloed uitgewisseld. Dit is dus een tweede reden waarom overdracht niet mogelijk is. Bij dieren komen wel virusinfecties voor die op AIDS lijken, maar ze zijn beslist niet hetzelfde en kunnen echt geen AIDS bij mensen veroorzaken. bron: http://www.e-gezondheid.be/guide/article_3993_888.htm |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be